LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
In juni kreeg ik de jaarafrekening van Essent. Volgens hen moest ik bijna 3200 euro bijbetalen. Uiteraard heb ik meteen aan de bel getrokken en snel bleek hoe Essent aan eeen dergelijk bedrag kwam. 2 jaar daarvoor hadden wij dit huis gekocht met een electrostand van 48152. Essen had echter 18152 ingevoerd. En typfoutje met een verschil van 30.000kwh. Essent beloofde e.e.a. uit te zoeken en tot die tijd zouden ze dit bedrag niet incasseren. Uiteraard bleek hun belofte niets waard want ze deden dit toch. Gelukkig kan ik zelf storneren, dus het geld stond weer snel op mijn rekening. Weer met Essent gebeld en weer de belofte gekregen dat ze dat geld niet zouden afschrijven totdat het onderzoek was afgerond. En uiteraard weer een beloofte die waardeloos bleek want vorige maand werd dit bedrag wederom afgeschreven. Essent heeft toen zelf de automatisch afschrijvingen stopgezet, volgens hen om te voorkomen dat dit bedrag weer werd afgeschreven. Nu, bijna 6 maanden later is het onderzoek nog niet afgerond en hebben ze mij een dreigbrief gestuurd. Ze dreigen met een incassobureau. Nou, ze doen maar. Ik bel niet meer en heb nu gewoon mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Ik ga nu ook kijken of ik Essent kan aanklagen voor het bewust toebrengen van psychisch leed. Door hen heeft mijn vrouw spanningshoofdpijnen, is mijn vakantie verknald doordat ze tijdens onze vakantie die 3200 euro incasseerden, en nog vertikken ze het om deze zaak binnen een normale tijd op te lossen.
Ik ga er gewoon een principezaak van maken. Mag zo'n groot en log bedrijf wel mensen dusdanig criminaliseren dat zij hier psychische problemen van gaan krijgen. Mogen ze wel gewoon mensen blijven intimideren? Mogen ze wel zo maar onnodig leed bij mensen veroorzaken? Mogen ze zomaar vakanties verknallen van mensen alleen maar omdat hun eigen organisatie niet goed in elkaar zit. Ik neem nu geen genoegen meer met de ongetwijfeld positieve uitslag van het onderzoek. Ik ga nu verder en neem de handschoen op die Essent mij geworpen heeft. Ik ben dit bedrijf nu echt spuugzat.
Wordt vervolgd!!
Ik ga er gewoon een principezaak van maken. Mag zo'n groot en log bedrijf wel mensen dusdanig criminaliseren dat zij hier psychische problemen van gaan krijgen. Mogen ze wel gewoon mensen blijven intimideren? Mogen ze wel zo maar onnodig leed bij mensen veroorzaken? Mogen ze zomaar vakanties verknallen van mensen alleen maar omdat hun eigen organisatie niet goed in elkaar zit. Ik neem nu geen genoegen meer met de ongetwijfeld positieve uitslag van het onderzoek. Ik ga nu verder en neem de handschoen op die Essent mij geworpen heeft. Ik ben dit bedrijf nu echt spuugzat.
Wordt vervolgd!!
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Beste tvalebeek,
In uw bericht van 30 november op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 30 november op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
forumessent schreef:Beste tvalebeek,
In uw bericht van 30 november op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Beste Angelique;
Ik stuur helemaal niets meer naar Essent. Dit is vast en zeker weer zo'n list om me weer enkele maanden langer aan het lijntje te houden. Allemaal mooie woorden, maar ik heb ervaren dat beloftes van Essent gewoon niets waard zijn en dat jullie deze gewoon niet nakomen.
Als je mij hier op dit forum de belofte doet dat je de zaak dan binnen één week afhandeld wordt en dat ik volledig schadeloos gesteld wordt voor de schade die ik geleden heb, dan zal ik nog één keer proberen jullie te geloven. Uiteraard mag je het voorbehoud maken dat mijn klacht gegrond blijkt te zijn.
Maar ik durf er veel onder te wedden dat je die belofte niet kunt doen, gewoon omdat ik weet hoe Essent met hun klanten omgaat.
Ik heb alles nu in handen gegeven van mijn rechtsbijstandsverzekering.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan Essent.
Maar je mag natuurlijk hier ten overstaan van alle forumlezers bewijzen dat ik ongelijk heb!!
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Al voor de 4e X kreeg ik verkeerde jaar afrekening en/of zou niet betaald hebben en telefonisch doorgegeven meterstanden klopten niet, werden verhoogd, terwijl men wel de juisten had!Terwijl ik keurig iedere maand mijn maandbedrag automatisch door mijn bank laat overmaken, kreeg ik toch aanmaningen en dreigementen over afsluiting!Bij Essent kijkt men totaal niet naar gedane betalingen! In ieder geval heb ik géén boetes betaald, waarom zou ik, ik had toch betaald...! Na maanden werd er eindelijk geconstateerd dat er inderdaad betaald was!! Ik kreeg een cadeaubon van € 25,-- en er zou een bedrag van € 65,-- worden gestort als zijnde "Coulance".. dat laatste is nooit gestort geworden...? Eindafrekening dit jaar, werd wéér te weinig vermeld als zijnde betaald geworden !! Ik heb hen laten weten dat ik slechts dat betaal wat inderdaad te kort was! Toen werd ik gebeld, dan gaan al mijn haren al overeind staan, ik wens niet meer met ze te dicusiëren! Iedere keer krijg je een andere mw aan de lijn, en die blijkt dan TOTAAL NIET gekeken te hebben naar betalingen..! Ik vind dat als ik aan heb getoond dat ik altijd keurig betaald heb dat boetes NOOIT berekend mogen worden! Echter Essent denkt hier anders over! Ik vraag me dan ook zéér ernstig af of er ook maar iets klopt van de boekhouding van dit bedrijf, RWE, waarvan de directie €9.000.000,-- per jaar verdient! Grossmann! Ik vind dit oplichting!
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Beste tvalebeek,
Graag wil ik met spoed uw klacht in behandeling nemen. Zonder uw klantnummer kan ik helaas geen beloftes doen over schadeloosstelling e.d. Ik beloof u dat ik binnen een week, nadat u mij uw klantnummer heeft gemaild, telefonisch op per mail contact met u opneem. Op dat moment kan ik u melden hoe wij uw klacht kunnen afhandelen. Wij doen er alles aan om uw vertrouwen in Essent weer terug te winnen.
Graag verneem ik spoedig van u.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent medewerker
Graag wil ik met spoed uw klacht in behandeling nemen. Zonder uw klantnummer kan ik helaas geen beloftes doen over schadeloosstelling e.d. Ik beloof u dat ik binnen een week, nadat u mij uw klantnummer heeft gemaild, telefonisch op per mail contact met u opneem. Op dat moment kan ik u melden hoe wij uw klacht kunnen afhandelen. Wij doen er alles aan om uw vertrouwen in Essent weer terug te winnen.
Graag verneem ik spoedig van u.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent medewerker
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Beste Grossmann,
In uw bericht van 2 december op dit forum geeft u aan dat u onder andere een klacht heeft over uw jaarafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 2 december op dit forum geeft u aan dat u onder andere een klacht heeft over uw jaarafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Essent waarom moet iemand die WEL IEDERE MAAND BETAALD HEEFT BOETE BETALEN????
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Wat klopt hier niet tvalebeek? Volgens de meterstanden een verschil van 30.000 kWh te veel in rekening gebrachte energie voor € 3.200
Berekening met een "gemiddelde"kWh prijs van € 0,25 kom je € 7.500 toch?
Daarbij heb je een mooi saldo op je betaalrekening als er meer dan € 3.200 op hebt staan. Het is natuurlijk mogelijk, maar op een spaarrekening krijg je rente.
Enne, wend je toch tot Angelique het werkt echt. Ik weet het uit ervaring.
Berekening met een "gemiddelde"kWh prijs van € 0,25 kom je € 7.500 toch?
Daarbij heb je een mooi saldo op je betaalrekening als er meer dan € 3.200 op hebt staan. Het is natuurlijk mogelijk, maar op een spaarrekening krijg je rente.
Enne, wend je toch tot Angelique het werkt echt. Ik weet het uit ervaring.
Dit lijkt mij stug zoniet onmogelijk. Wel kan het zijn dat als men automatisch betaald en er is geen positief saldo er vervolgens geen incasso door Essent plaatst vindt. Ook op de jaarafrekening staan dan alle voorschotten vermeldt (in rekening gebrachte voorschotten), maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijn betaald zijn. Dit staat overigens ook zo vermeldt op de jaarafrekening Grossmann.Essent waarom moet iemand die WEL IEDERE MAAND BETAALD HEEFT BOETE BETALEN????
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Al mijn betalingen zijn betaald geworden! En daar heeft Essent ook een afschrift van gehad!Echter Essent heeft daar verkeerde bedragen ingevuld!!
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
[quote="h@rm@n"]Wat klopt hier niet tvalebeek? Volgens de meterstanden een verschil van 30.000 kWh te veel in rekening gebrachte energie voor € 3.200
Berekening met een "gemiddelde"kWh prijs van € 0,25 kom je € 7.500 toch?
Daarbij heb je een mooi saldo op je betaalrekening als er meer dan € 3.200 op hebt staan. Het is natuurlijk mogelijk, maar op een spaarrekening krijg je rente.
Enne, wend je toch tot Angelique het werkt echt. Ik weet het uit ervaring.
Ik heb Angelique de kans gegeven. Waarschijnlijk tegen beter weten in. Ze heeft me vrijdag gebeld en beloofd de zaak te onderzoeken. Maar dat hebben er al meer beloofd. Ik zie het wel.
Voor alle zekerheid toch maar rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Heb ik meer vertrouwen in.
Maar ik hoop desondanks dat ik volgende week mijn ongelijk moet bekennen.'
Enne.....H@arm@n. Wat ik op mijn rekening heb is toch niet relevant in deze? Dus omdat ik een redelijk betaalde baan heb, net als mijn vrouw, zou ik volgens jou mij maar moeten laten afschepen in dit soort zaken?
Al zou het één euro zijn. Dan nog zou ik reclameren als ik gelijk heb.
Maar je tip betreffende Angelique heb ik ten harte genomen, en ik hoop dat je daarin wel gelijk hebt.
Zoals beloofd, ik hou het forum hier op de hoogte van de vorderingen van Essent.
Berekening met een "gemiddelde"kWh prijs van € 0,25 kom je € 7.500 toch?
Daarbij heb je een mooi saldo op je betaalrekening als er meer dan € 3.200 op hebt staan. Het is natuurlijk mogelijk, maar op een spaarrekening krijg je rente.
Enne, wend je toch tot Angelique het werkt echt. Ik weet het uit ervaring.
Ik heb Angelique de kans gegeven. Waarschijnlijk tegen beter weten in. Ze heeft me vrijdag gebeld en beloofd de zaak te onderzoeken. Maar dat hebben er al meer beloofd. Ik zie het wel.
Voor alle zekerheid toch maar rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Heb ik meer vertrouwen in.
Maar ik hoop desondanks dat ik volgende week mijn ongelijk moet bekennen.'
Enne.....H@arm@n. Wat ik op mijn rekening heb is toch niet relevant in deze? Dus omdat ik een redelijk betaalde baan heb, net als mijn vrouw, zou ik volgens jou mij maar moeten laten afschepen in dit soort zaken?
Al zou het één euro zijn. Dan nog zou ik reclameren als ik gelijk heb.
Maar je tip betreffende Angelique heb ik ten harte genomen, en ik hoop dat je daarin wel gelijk hebt.
Zoals beloofd, ik hou het forum hier op de hoogte van de vorderingen van Essent.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
@H@RM@N, je zult het met mij eens zijn dat Essent niet meer Essent van toen was.
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Essent zou net als T-mobiel door een BN er in het "zonnetje"gezetmoeten worden! Al die dames die er zitten weten van toeten noch blazen.. ze blaffen je alleen maar af, en ze laten je nooit uitspreken, terwijl ze de hele zaak niet eens bekeken hebben.Dit jaar,weer, voor de 4e maal verkeerde afrekening!Chanmaster schreef:@H@RM@N, je zult het met mij eens zijn dat Essent niet meer Essent van toen was.
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Heden 4-12-2010 weer een brif ontvangen van Angelique ! Essent U heeft de meterstanden naar eigen inzicht verhoogd met 108 KW ! Terwijl ik dit goed had doorgegeven op 16-11-2009, men heeft mij dit ook bevestigd, en het maandbedrag heb ik toen óók doorgegeven! Die 108 KW heb ik van de totaal eindrekening afgetrokken!en mijn maand bedrag op 23-12-2009 aan U overgemaakt! Wat doet Essent echter>>>>> ! Essent zegt dat ik minder moet betalen dan het bedrag wat ik zelf naar ratio had vastgesteld!! Al ik naar mijn slager ga en daar 1 kg bief bestel die € 40,-- kost.. en mijn slager geeft mij 750 gram en rekent dan toch € 40,--....?? en zegt dan de volgende keren hoeft U dan iedere keer minder te betalen.....!! Dan zeg ik voor goed gedag tegen deze slager! Echter Essent denkt dat ze naar eigen inzicht kunnen doen en laten... dreigbrieven deurwaarders en afsluitings-dreigementen! Geweldig! Nogmaals ik heb alles keurig betaald iedere maand en Uw AANMANINGEN zijn ONTERECHT!Grossmann schreef:Essent zou net als T-mobiel door een BN er in het "zonnetje"gezetmoeten worden! Al die dames die er zitten weten van toeten noch blazen.. ze blaffen je alleen maar af, en ze laten je nooit uitspreken, terwijl ze de hele zaak niet eens bekeken hebben.Dit jaar,weer, voor de 4e maal verkeerde afrekening!Chanmaster schreef:@H@RM@N, je zult het met mij eens zijn dat Essent niet meer Essent van toen was.
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Vreemd dat coulance bedrag nu opeens € 62,67 bedraagt, is overigens nooit ontvangen! Hoe dan ook U zult toch Uw berekeningen JUIST moeten gaan vermelden, en dat WIJGERT U, WAAROM??? Ik heb NOOIT maar dan OOK NOOIT OPENSTAANDE BEDRAGEN BIJ U GEHAD ! U bent wel erg dom bezig inclusief die telefoondames !Grossmann schreef:Heden 4-12-2010 weer een brif ontvangen van Angelique ! Essent U heeft de meterstanden naar eigen inzicht verhoogd met 108 KW ! Terwijl ik dit goed had doorgegeven op 16-11-2009, men heeft mij dit ook bevestigd, en het maandbedrag heb ik toen óók doorgegeven! Die 108 KW heb ik van de totaal eindrekening afgetrokken!en mijn maand bedrag op 23-12-2009 aan U overgemaakt! Wat doet Essent echter>>>>> ! Essent zegt dat ik minder moet betalen dan het bedrag wat ik zelf naar ratio had vastgesteld!! Al ik naar mijn slager ga en daar 1 kg bief bestel die € 40,-- kost.. en mijn slager geeft mij 750 gram en rekent dan toch € 40,--....?? en zegt dan de volgende keren hoeft U dan iedere keer minder te betalen.....!! Dan zeg ik voor goed gedag tegen deze slager! Echter Essent denkt dat ze naar eigen inzicht kunnen doen en laten... dreigbrieven deurwaarders en afsluitings-dreigementen! Geweldig! Nogmaals ik heb alles keurig betaald iedere maand en Uw AANMANINGEN zijn ONTERECHT!Grossmann schreef:Essent zou net als T-mobiel door een BN er in het "zonnetje"gezetmoeten worden! Al die dames die er zitten weten van toeten noch blazen.. ze blaffen je alleen maar af, en ze laten je nooit uitspreken, terwijl ze de hele zaak niet eens bekeken hebben.Dit jaar,weer, voor de 4e maal verkeerde afrekening!Chanmaster schreef:@H@RM@N, je zult het met mij eens zijn dat Essent niet meer Essent van toen was.
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Een waarheid als een koe, chanmaster.je zult het met mij eens zijn dat Essent niet meer Essent van toen was.
Het lijkt mij dat er veel gewerkt wordt met mensen die enkele uren in het callcenter werken, mogelijk studenten. Eer deze medewerkers de materie onder de knie hebben duurt een tijd. Verder worden ze mogelijk ook geconfronteerd met vragen die feitelijk betrekking hebben op het netwerkbedrijf waardoor ze antwoorden schuldig moeten blijven en doorverbinden in het bedrijf is door de splitsing van leveringsbedrijf en netwerkbedrijf nu niet meer mogelijk. Hierdoor is het voor de klant zeker niet eenvoudiger,duidelijker of gemakkelijker geworden. Ook werken de medewerkers onder druk van de tijd, een gesprek moet zo kort mogelijk duren, want er hangt weer een volgende klant aan de lijn in de wachtstand. Ja die goede oude tijd, waar is die gebleven?
@ tvalebeek natuurlijk doet het er niet ter zake wat je op je betaalrekening hebt staan. Hierover heb ik niets opgemerkt, alleen me verbaasd en geadviseerd om het op een spaarrekening te zetten. Blijft voor mij toch nog onduidelijk de in rekening gebrachte energie van € 3.200 voor 30.000 kWh. Berekening met een "gemiddelde"kWh prijs van € 0,25 kom je € 7.500 toch?
@Grossmann, zulke zaken zullen door de back-office opgelost moeten worden en niet door de front-office. Maar zie eerder omschreven situatie waarmee je dan te maken krijgt. Dit neemt echter niet weg dat voor de klant, hoe dan ook, naar tevredenheid opgelost moet worden en dan kom je volgens mij terecht bij een klachtenafdeling (Angelique en "consorten"). Deze dienen vervolgens weer de kennis te hebben die daarvoor nodig is en zo kun je nog een tijdje doorgaan.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 jul 2009 18:57
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Ik krijg de (hele) voorzichtige indruk dat Angelique van essent-forum toch serieus naar mijn zaak aan het kijken is.
Bewust zeg ik heel voorzichtig. Want als je zolang als ik al door andere helpdeskmedewerkers van Essent voor de gek gehouden wordt, blijf je toch erg argwanend.
Maar Angelique houd me in ieder geval op de hoogte van hetgeen ze gedaan heeft en gaat doen.
Zou een fijne kerst zijn als deze toestand eindelijk uit de wereld is.
Ik blijf jullie hier op de hoogte houden.
Bewust zeg ik heel voorzichtig. Want als je zolang als ik al door andere helpdeskmedewerkers van Essent voor de gek gehouden wordt, blijf je toch erg argwanend.
Maar Angelique houd me in ieder geval op de hoogte van hetgeen ze gedaan heeft en gaat doen.
Zou een fijne kerst zijn als deze toestand eindelijk uit de wereld is.
Ik blijf jullie hier op de hoogte houden.
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
We zijn nu alweer bijna 2 weken verder. In het begin had ik nog even vertrouwen in Angelique. Maar ook dat wordt nu minder. Ze mailt me dat de netwerkbeheerder mijn stand heeft geweigerd en dat ze een nieuwe aanvraag gedaan hebben.
Maar ik heb het gevoel dat het nu weer hetzelfde liedje is.
Gewoon mensen net zo lang aan het lijntje houden dat ze op een gegeven moment toch gaan betalen, gewoon omdat ze murv geslagen zijn.
Maar hier zal dat niet lukken.
Volgens mijn rechtsbijstandverzekering sta ik enorm sterk omdat ik een overdachtsformulier heb waarop wel de juiste standen staan ingevuld. Bovendien is het ondenkbaar dat een gezin wat uit 2 personen bestaat, regelmatig enkele weken op vakantie is, beiden werken en dan ook nog eens vaak hele weekenden weg zijn per jaar 30.000 kwh gebruikt. Dan zou ik volgens mij een hennepplantage moeten hebben of zo.
Heeft iemand hier ervaring met de geschillencommissie? Ik zit er over te denken om ook daar een klacht in te dienen. Kost maar 25 euro. Maar ik heb er hier weinig over gelezen. Weet iemand daar meer van?
Ik hou jullie op de hoogte. Kortom, wordt helaas vervolgd!!
Maar ik heb het gevoel dat het nu weer hetzelfde liedje is.
Gewoon mensen net zo lang aan het lijntje houden dat ze op een gegeven moment toch gaan betalen, gewoon omdat ze murv geslagen zijn.
Maar hier zal dat niet lukken.
Volgens mijn rechtsbijstandverzekering sta ik enorm sterk omdat ik een overdachtsformulier heb waarop wel de juiste standen staan ingevuld. Bovendien is het ondenkbaar dat een gezin wat uit 2 personen bestaat, regelmatig enkele weken op vakantie is, beiden werken en dan ook nog eens vaak hele weekenden weg zijn per jaar 30.000 kwh gebruikt. Dan zou ik volgens mij een hennepplantage moeten hebben of zo.
Heeft iemand hier ervaring met de geschillencommissie? Ik zit er over te denken om ook daar een klacht in te dienen. Kost maar 25 euro. Maar ik heb er hier weinig over gelezen. Weet iemand daar meer van?
Ik hou jullie op de hoogte. Kortom, wordt helaas vervolgd!!
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Dit kan inderdaad goed kloppen.We zijn nu alweer bijna 2 weken verder. In het begin had ik nog even vertrouwen in Angelique. Maar ook dat wordt nu minder. Ze mailt me dat de netwerkbeheerder mijn stand heeft geweigerd en dat ze een nieuwe aanvraag gedaan hebben.
Een correctie aanvraag op meterstanden loopt altijd via de betreffende netbeheerder. De leverancier stuurt de nieuwe meterstanden weer naar de netbeheerder. Die moet verifieren en fiat geven (dus de gecorrigeerde meterstanden goedkeuren) Doet de netbeheerder dat niet, heeft de leverancier een 'probleem'. Vaak stuurt de leverancier dan weer een nieuw verzoek uit.
Dit proces van goedkeuring door netbeheerder(s) duurt nogal eens.
In het alleruiterste geval, indien de netbeheerder blijft weigeren, maar de klant in echt in haar recht staat, wil de leverancier nog wel eens het heft in eigen handen nemen en buiten de netbeheerder om de correctie toch doorvoeren. Dit is echter het allerlaatste -paarde- middel wat de leverancier in zeer uitzonderlijke gevallen toepast. Je zou kunnen zeggen een coulance handeling gedaan door de leverancier.
Meterstanden kwesties zijn altijd nare kwesties. Temeer omdat de leverancier altijd met een netbeheerder te maken heeft. Dat is keurmeester en geeft welbeschouwd wel/geen fiat voor de correctie. Leveranciers krijgen immers ook de meterstanden via de netbeheerder gecommuniceerd.
En sommige netbeheerders kunnen super moeilijk doen in dit soort kwesties. Hoe goed de klant ook in zijn recht staat.
Het is fijn dat Angelique u op de hoogte houdt en informeert over de stand van zaken. Ook wanneer het niet gaat zoals ook zij graag wilt. Maar ze heeft zich er in iedergeval in vastgebeten. En laat zich niet zomaar met een netbeheerders kluitje in het riet sturen.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Ik persoonlijk heb juist nooit problemen met Essent ervaren. Afrekeningen altijd correct en in het verleden heb ik wel eens via mail vragen gesteld en daar keurig antwoord op gekregen.
Ik weet echter wel hoe het voelt als je in de administratieve ellende van een energiebedrijf valt.............was bij ons met energiebedrijf.com ook een hoop gezeik destijds, niets kan je weekeinde meer verpesten dan een zeer onterechte aanmaning!! Ik kan me dus heel goed voorstellen dat u een "vervelend." vakantie gehad moet hebben en snap dat u daar ook enige compensatie voor zou willen.
Zeer terecht hoor! Wij werden elke dag maar chagrijniger en gestresster door al dat gedoe en dat duurde maar liefst 9 maanden. Nou ik kan je zeggen dat ik mijn zwangerschap met zware bevalling verkies boven bovenstaande ellende als je eenmaal in de molen zit.
Ik zou zeggen succes en ik hoop dat jullie je recht halen.
Ik weet echter wel hoe het voelt als je in de administratieve ellende van een energiebedrijf valt.............was bij ons met energiebedrijf.com ook een hoop gezeik destijds, niets kan je weekeinde meer verpesten dan een zeer onterechte aanmaning!! Ik kan me dus heel goed voorstellen dat u een "vervelend." vakantie gehad moet hebben en snap dat u daar ook enige compensatie voor zou willen.
Zeer terecht hoor! Wij werden elke dag maar chagrijniger en gestresster door al dat gedoe en dat duurde maar liefst 9 maanden. Nou ik kan je zeggen dat ik mijn zwangerschap met zware bevalling verkies boven bovenstaande ellende als je eenmaal in de molen zit.
Ik zou zeggen succes en ik hoop dat jullie je recht halen.
Re: Essent is onbeschoft en onbetrouwbaar
Eindelijk heeft mw Kloonen ,na dreigen met advokaat, die ik al had ingelicht, mijn probleem opgelost! Zij is de enige die alles heel juist heeft nagekeken, andere dames inclusief die Angelique hebben zich nooit helemaal in mijn zaak verdiept! Dus nu hopen dat het goed gaat met Essent en mij!