Op 15 september hebben wij ons bij Essent aangemeld als nieuwe klant. Eerst telefonisch geprobeerd, maar dan kregen we de slimme thermostaat niet, terwijl ze hier druk met adverteerden op dat moment (tv-commercials, radio en posters in bushokjes). Ik heb toen met een medewerker van de klantenservice gebeld, die me vertelde dat ik bij mijn abonnement geen recht had op de slimme thermostaat. Echter, ze hadden nergens voorwaarden vermeld staan, ook niet op de site. Toen ik hem dit vertelde en hij dit ook inzag heeft hij er voor mij, bij het bedrijf dat de thermostaten levert, één besteld, met als reden dat ik hem eis als nieuwe klant zijnde. Hij vertelde dat ik over moest stappen op groene stroom. Hiertoe was ik bereid.
Vervolgens heb ik hier niets van gehoord, en toen ik zelf weer belde bleek niemand van iets te weten, maar de levertijd was 8 weken, dus ik moest afwachten tot 15 november. Ik heb nog wat langer gewacht, maar hij kwam maar niet binnen. Dus heb ik vervolgens weer met de klantenservice gebeld. Ik kreeg iemand aan de lijn die het niet snapte en inderdaad in de logs kon zien dat hij besteld was. Hij zou contact opnemen met die collega en mij de maandag erop terugbellen tussen half 4 en half 8. Vervolgens hoorde ik niets. Daarom besloot ik zelf nogmaals te bellen en kreeg ik te horen dat er van dat gesprek ook een opmerking genoteerd stond, en ik maar gewoon af moest wachten. Terwijl ik dat al weken deed.
Toen ik op 24 november niets had gehoord heb ik weer gebeld. Ik kreeg de heer xxx aan de telefoon, die het voor me na ging kijken en contact op zou nemen met de collega’s. Weer werd me beloofd dat ik teruggebeld zou worden, maar weer is dit niet gebeurd. Loze beloften van de medewerkers dus. Daarom heb ik 2 december maar weer gebeld, ik kreeg ditmaal een vrouw aan de lijn die het heel vervelend leek te vinden en me wilde helpen door contact op te nemen met die collega’s die me vanalles beloofden, maar het niet waarmaakten. Ook zij zou zeker die dag of de dag erop contact met me opnemen en WEER is dit NIET gebeurd! Toen ik daarom op 6 december hier weer boos over belde kreeg ik weer een andere medewerker aan de lijn, ook hij vond het allemaal heel vervelend maar kon weinig doen. Hij gaf me het nummer van het bedrijf dat de thermostaten leverde, zodat ik hen kon bellen.
Daarom heb ik op 9 december dit bedrijf gebeld, wat me vertelde dat ik helemaal niet in het systeem stond en dus helemaal niets voor me kon doen. Nu bleek dat de slimme thermostaat nooit voor ons besteld is en ik contact op moest nemen met Essent. Daarom hing ik weer met hen aan de lijn en kreeg een vrouw aan de lijn, die het voor me uit zou zoeken hoe dit toch allemaal kon. Ze zag een heleboel berichten over dat ik eerder heb gebeld, maar niets over de thermostaat. Ze zou me terugbellen.
Gelukkig was zij wel iemand van haar woord en belde ze een paar uur later terug. Met de mededeling dat ik de thermostaat niet kreeg omdat ik op 13 september lid ben geworden, en die actie pas de 15 september inging. Ik heb haar verteld dat hij me is beloofd en dat ik er al zo’n 8 keer voor had gebeld, en ze schakelde me door naar een man die me vertelde dat ik hem niet zou krijgen en hij niets voor me zou doen. Tijdens dit gesprek ben ik goed boos geworden, hij is me immers beloofd en ik zit er al 12 weken op te wachten. Hij kon me een korting aanbieden van 50 euro, zodat ik nog maar 99 euro hoefde te betalen. Toen ik hem zei dat ik hier niet akkoord mee ging omdat hij me was beloofd vond hij dat ik al een uitzondering was en een mooie aanbieding kreeg. Een leidinggevende was volgens hem op dat moment niet aanwezig, dus die kon ik niet te spreken krijgen.
Nu zijn we 12 weken verder en heb ik nog steeds geen slimme thermostaat, en lijkt het er ook niet op dat ik er één krijg. Hier ga ik niet mee akkoord, hij is me in september al beloofd en dat ze op de klantenservice langs elkaar heen werken is niet mijn probleem. Ik heb zeven keer gebeld en ze hebben me steeds aan het lijntje gehouden. Hij is beloofd, ik ben tijdens de actieperiode klant geworden, dus ik heb recht op die slimme thermostaat.
De klacht heb ik ook naar Essent gestuurd, morgen moet ik bellen om te kijken of ik een leidinggevende kan spreken. Ik vind dat ik recht heb op die thermostaat en zit er aan te denken om over te stappen na deze slechte service.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent maakt loze beloften
-
Chanmaster
Re: Essent maakt loze beloften
U schrijft dat u zich op 15 september aanmeldde waarom zegt depersoon van Essent dan dat u zich op 13 september hebt aangemeld?
Re: Essent maakt loze beloften
Geen idee, in de brief staat letterlijk: 'op 16 september hebben wij u geïnformeerd over uw aanmelding bij Essent per 15 september 2010'
Lijkt me duidelijk. Maar waarom adverteren en nergens een startdatum zetten?
Lijkt me duidelijk. Maar waarom adverteren en nergens een startdatum zetten?