LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent reageert niet! Welke stappen kan ik ondernemen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
inconclaaf

Essent reageert niet! Welke stappen kan ik ondernemen?

Ongelezen bericht door inconclaaf »

Sinds het voorjaar van 2010 heb ik problemen aangaande de jaarafrekening van Essent, welke m.i. niet leek te kloppen en waarover ik daags na ontvangst hiervan schriftelijk contact met hen heb opgenomen. Sindsdien reageert Essent NIET inhoudelijk op de vele verzoeken tot het treffen van een regeling om de afrekening in te lopen, maar weet WEL herinneringen, aanmaningen en dreigingen tot afsluiting te sturen. Daarop reageer ik dan weer, maar krijg ik (verrassing) geen reactie terug. Inmiddels heb ik een een duimendik dossier aan kunnen leggen, waarin te zien is dat ik tot in den treure verzoek om het treffen van een betalingsregeling (over een jaarafrekening die m.i. nog stééds niet klopt en waarover ik overigens wél - hetzij tegenstrijdige - opgaven van redenen heb ontvangen, maar goed, daar heb ik me maar bij neergelegd), maar waarop ik in al die maanden géén enkele reactie op heb mogen ontvangen. Het is alsof ze mijn vele brieven niet willen lezen. Tegelijkertijd zijn ze wel al zover geweest om respectievelijk mijn contract te willen beëindigen en af te sluiten (ook nu weer, binnen drie dagen betalen of ik word afgesloten). Ik heb uiteraard contact gezocht met mijn rechtsbijstandverzekering, maar ik wil weten wat ik nog meer kan doen om Essent te bewegen tot oplossen van mijn en hun probleem. Ik doe alles volgens het boekje; ik schrijf nette brieven en doe verzoeken. Het enige dat ik niet kan, is een bedrag ineens terugbetalen. Op hun website staat dat het mogelijk is om een regeling te treffen. Dat probeer ik dus al vijf maanden lang, zonder resultaat. Het kan niet aan mij liggen dus. Het gaat om een bedrag van een paar honderd euro. Wie weet raad? Want ik zie me genoodzaakt een officiele klacht in te dienen en eventueel verdere stappen te ondernemen, terwijl ik gewoon mijn product wil blijven afnemen bij een bedrijf, waarover ik eerder tevreden was. Klantvriendelijk vind ik het allemaal niet meer inmiddels...

inconclaaf

Re: Essent reageert niet! Welke stappen kan ik ondernemen?

Aanvullend: Ik ben inmiddels ook genoeg geld kwijt aan telefoonkosten en vooral kosten voor versturen van post (met veelal dezelfde vraag), kan ik deze kosten verhalen? En weet iemand misschien een werkend e-mailadres op het domein van Essent (naast de gebruikelijke service@), die wordt gebruikt?...

Jos56

Ongelezen bericht door Jos56 »

Conclaaf : Jij schrijf dat je al 5 maanden bezig bent geld te sturen naar Essent via een regeling..en geen reactie krijg...tevens lees ik dat ze nu
willen overgaan tot afsluiting...en dat jij Essent aan wil klagen omdat jij 5 maanden niet betaald heb...gekker moet het toch niet worden..
Zou gewoon wat over maken als het maar om een paar honderd eurie
gaat zoals jij schrijf...die heb je na die 5 maanden wel overgehouden..
Veel sterkte ermee...

Mufassa

Ongelezen bericht door Mufassa »

Verhalen hebben meestal twee kanten, het lijkt mij sterk dat ESSENT meteen zo doet zoals zij nu reageerd. Ik zit zelf bij een ander bedrijf en heb nooit problemen om een betalingsregeling te treffen ofzo...

juster

Ongelezen bericht door juster »

Verhalen hebben meestal twee kanten, het lijkt mij sterk dat ESSENT meteen zo doet zoals zij nu reageerd. Ik zit zelf bij een ander bedrijf en heb nooit problemen om een betalingsregeling te treffen ofzo...
Zulke klanten zien ze liever gaan dan komen.

inconclaaf

Ik betaal iedere maand netjes mijn premie. Het gaat om de jaarafrekening, die m.i. niet klopt en waarop ik officieel begin september uitsluitsel kreeg, terwijl ik vanaf april wel al aanmaningen kreeg en uiteindelijk ook een onterechte procedure voor afsluiting (dat is ook niet doorgezet, omdat ik dus telefonisch contact had gehad). Vanaf april heb ik ook meteen gevraagd om een betalingsregeling als zou blijken dat de jaarafrekening wél klopt. Daarop heb ik tot op heden nog geen reactie ontvangen. Ondanks vele malen schriftelijk contact en de telefonische toezegging van een regelingsprocedure.

inconclaaf

Jos56 schreef:Conclaaf : Jij schrijf dat je al 5 maanden bezig bent geld te sturen naar Essent via een regeling..en geen reactie krijg...tevens lees ik dat ze nu
willen overgaan tot afsluiting...en dat jij Essent aan wil klagen omdat jij 5 maanden niet betaald heb...gekker moet het toch niet worden..
Veel sterkte ermee...
Nee, dat schrijf ik niet. Ik probeer al maanden een regeling te treffen, maar ik krijg daar geen reactie op. En ik vraag nu of iemand weet wat ik kan doen om Essent ertoe te bewegen samen met mij een oplossing te zoeken i.p.v. me te verwarren met of géén inhoudelijke reactie op mijn verzoeken, coulancetoezeggingen en dreigbrieven. Ik wil liever helemaal geen klacht indienen waar het gaat om slechte inbehandelingname.

inconclaaf

Mufassa schreef:Verhalen hebben meestal twee kanten, het lijkt mij sterk dat ESSENT meteen zo doet zoals zij nu reageerd. Ik zit zelf bij een ander bedrijf en heb nooit problemen om een betalingsregeling te treffen ofzo...
Mijn kant staat uitgebreid gedocumenteerd bij de betreffende afdeling van Essent, hoor. En ik heb normaal gesproken ook geen problemen met het treffen van een deugdelijke betalingsregeling. Enneh, het probleem is nu júist dat Essent helemaal níet meteen 'zo doet'. Was dat maar zo, dan was er ook helemaal geen probleem. ;)

inconclaaf

juster schreef:
Zulke klanten zien ze liever gaan dan komen.
Ik ben dus niet zo'n klant. Maar dat had je al kunnen lezen...

Jos56

Ongelezen bericht door Jos56 »

inconclaaf schreef:
Jos56 schreef:Conclaaf : Jij schrijf dat je al 5 maanden bezig bent geld te sturen naar Essent via een regeling..en geen reactie krijg...tevens lees ik dat ze nu
Veel sterkte ermee...
Nee, dat schrijf ik niet. Ik probeer al maanden een regeling te treffen, maar ik krijg daar geen reactie op. En ik vraag nu of iemand weet wat ik kan doen om Essent ertoe te bewegen samen met mij een oplossing te zoeken i.p.v. me te verwarren met of géén inhoudelijke reactie op mijn verzoeken, coulancetoezeggingen en dreigbrieven. Ik wil liever helemaal geen klacht indienen waar het gaat om slechte inbehandelingname.
Je lees je eigen bericht niet goed..
Er staat echt dat je al 5 maanden bezig bent...en niet om pepernoten over te maken met een regeling..
Het is echt niet verkeerd om wat geld over te maken..zo heb je toch je wil getoond ..wel of geen verbinding met Essent...je weet hun banknummer en het nummer van de afrekening...
Doe een poging en geef ze toch die stok niet om te slaan..

inconclaaf

Beste Jos, zo zit het niet in elkaar, maar bedankt voor de tip! :)

vorobeva

Ongelezen bericht door vorobeva »

Probeer in je contract maar zeer waarschijnlijk in je algemene voorwaarden hierover iets terug te vinden.

Bij een andere leverancier staat b.v.:
14.5 De verplichting tot betaling wordt niet opgeheven of
opgeschort door het indienen van bezwaren tegen de nota,
tenzij een contractant die elektrische energie en/of gas uitsluitend
voor huishoudelijke doeleinden van de leverancier
afneemt, binnen de betalingstermijn bij de leverancier een
bezwaarschrift indient, waarbij hij zijn bezwaren tegen de
nota met redenen omkleedt. In dat geval wordt de betalingsverplichting
van de betrokken nota opgeschort totdat de
leverancier op het bezwaarschrift heeft beslist.

Als je zoiets dergelijks terug kan vinden kan je Essent hierop wijzen. Zoals ik las heb je alles volgens het boekje gedaan.
Dit betreft dus de jaarafrekening die volgens jou niet correct is. De betaalregeling die je zou aan willen gaan is dan feitelijk nog niets eens nodig, totdat Essent heeft gereageerd en toch betaald moet worden.

inconclaaf

vorobeva schreef:Probeer in je contract maar zeer waarschijnlijk in je algemene voorwaarden hierover iets terug te vinden.

Bij een andere leverancier staat b.v.:
14.5 De verplichting tot betaling wordt niet opgeheven of
opgeschort door het indienen van bezwaren tegen de nota,
tenzij een contractant die elektrische energie en/of gas uitsluitend
voor huishoudelijke doeleinden van de leverancier
afneemt, binnen de betalingstermijn bij de leverancier een
bezwaarschrift indient, waarbij hij zijn bezwaren tegen de
nota met redenen omkleedt. In dat geval wordt de betalingsverplichting
van de betrokken nota opgeschort totdat de
leverancier op het bezwaarschrift heeft beslist.

Als je zoiets dergelijks terug kan vinden kan je Essent hierop wijzen. Zoals ik las heb je alles volgens het boekje gedaan.
Dit betreft dus de jaarafrekening die volgens jou niet correct is. De betaalregeling die je zou aan willen gaan is dan feitelijk nog niets eens nodig, totdat Essent heeft gereageerd en toch betaald moet worden.
Ah, bedankt voor die tip, Vorobeva! Dat ga ik inderdaad even nakijken in de algemene voorwaarden en mijn contract. Essent heeft namelijk begin september pas met uitsluitsel gereageerd op mijn aanname dat de afrekening niet klopte. (..maar al was dat eerder, dan snap ik nog steeds niet waarom er niet gereageerd wordt op mijn initiatieven en ik hoop dat ik via deze weg alsnog iemand te pakken krijg die dit samen met mij op een fijne manier wil afhandelen, forum@essent-medewerkers?)

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Inconclaaf,

In uw berichten van 22 en 23 september op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw jaarafrekening. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

Gesloten