LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent stort geld niet terug

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Tempelman

Essent stort geld niet terug

Ongelezen bericht door Tempelman »

In oktober, november en december is er ten onrechte een bedrag van 204 euro van mijn rekening afgeschreven. Aangezien ik nog steeds thuis woon bij mijn ouders, kan dit natuurlijk niet en zit ik gewoon een rekening van iemand anders te betalen. Ik heb de laatste gelukkig nog wel terug kunnen laten boeken via internet bankieren.

En dan komt het. Diverse mailtjes gestuurd naar Essent met het verzoek het bedrag (408 euro) terug te storten ("Vervelend om te horen dat er ten onrechte geld word afgeschreven, maar u heeft uw rekeningnummer niet gegeven en daardoor kan ik niks voor u doen"), een echt excuus krijg ik echter niet. Krijg het verzoek een duur 0900 nummer te bellen waar ik echt even geen zin in had, wilde gewoon mijn geld terug hebben. Nog een keer teruggemaild en op hun reactie kreeg ik zelfs reclame om over te stappen op Essent.

Ongeveer een maand later heb ik dan toch maar gebeld, werd vriendelijk geholpen aan de telefoon, wat bleek, ze hadden het niet doorgegeven aan de betreffende afdeling waardoor ik dus nog steeds mijn geld niet terug had. De mevrouw aan de telefoon zou het doorgeven, dus dat hoopte ik dan maar.

Nu zijn we bijna 2 maanden verder en heb ik nog steeds mijn geld niet terug. Vind het ronduit respectloos hoe ze met (potentiële toekomstige) klanten omgaan. Het gaat wel om een groot bedrag voor mijn eigen begrippen.

alfatrion

Re: Essent stort geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou je willen adviseren om naar de bank te gaan. Zij kunnen dit bedrag storneren. Geef dan aan dat Essent geen machtiging voor dit bedrag had. Van Essent heb je nog echt op een vergoeding van de belkosten, maar ik vermoed dat je geen zin hebt om hier achter aan te gaan. Als je wilt kun jezelf aangifte gaan doen van diefstal, maar houd er dan wel rekening mee dat je twee uurtjes daarmee zoet bent. Voor de reclame kun je een klacht in dienen bij de opta. Als je googled op een combinatie van spam, klacht en OPTA vind je de website. De OPTA deelt boetes uit als veel mensen klagen.

MAXIEM

Re: Essent stort geld niet terug

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Tempelman

Vraag de bank om een MOI-formulier (Melding Onterechte Incasso) en vul dat in. Vraag aan de bank een onderzoek te starten naar de rechtmatigheid van de incasso's en vraag of zij de bedragen terug willen halen.

Maxiem.

December kan je waarschijnlijk zelf nog storneren (valt waarschijnlijk nog binnen de termijn van 57 kalenderdagen).

Gesloten