LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent
Essent
Juni vorig jaar ben ik klant geworden van Essent. Ik was een paar dagen klant toen ik in 'Mijn Essent' keek en zag dat er geen gegevens beschikbaar waren. Ik heb contact opgenomen en de medewerkster wist mij te vertellen, na contact met de netwerkbeheerder, dat Oxxio mij (zonder toestemming) had overgenomen. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens. Essent heeft mij weer opnieuw aangemeld. En hier beginnen de problemen. De eerste keer dat ik was aangemeld had Essent al een voorschotnota klaar. Toen mijn contract werd ontbonden en weer opnieuw werd aangemeld, stond er wederom een nieuwe nota klaar + een jaarnota. Hier weer contact over opgenomen, dat ik dit niet in één keer kon betalen. Dat was geen probleem, zolang ik de oudste nota maar zou voldoen. Zo gezegd, zo gedaan. Medio oktober heb ik weer contact opgenomen (via social media en telefonisch), omdat de jaarnota, voorschotnota en 'boetes' openstaan. Gevraagd of ik een betalingsregeling kon treffen, omdat ik hier niks aan kan doen! Essent was niet bereid mee te werken daaraan, maar kreeg wel weer te horen dat de 'boetes' niet het belangrijkste zijn, maar de oudste openstaande nota.. Zolang die wordt betaald is er niks aan de hand. Tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen zaterdag een brief van Essent dat ik nog 28 dagen had om het openstaande bedrag te betalen en dat ik een laatste betaalmogelijkheid had gekregen (dus niet, ook niet te vinden in 'Mijn Essent') anders wordt mijn contract ontbonden. Gisteren kreeg ik bericht van de netwerkbeheerder dat de afsluiting op 06/02 zal plaats vinden.. Weer contact gezocht met Essent via de mail, weer alles uitgelegd dat het niet mijn fout is dat het in het begin is misgelopen en dat ik het graag wil oplossen dmv een betalingsregeling. Vandaag kreeg ik mail terug dat dit niet mogelijk is, omdat het voorschotnota's en aanmaankosten betreft.. Ik weet dat ze niet verplicht zijn een regeling te treffen wat betreft voorschotnota's (zet dat dan ook op de site) en vooral niet als ik er met de pet naar zou gooien en niks betaal (elke maand wordt de oudste nota voldaan), maar ik wil dit juist oplossen! Juist omdat het niet mijn fout is! Wat kan ik hier nog aan doen?
Re: Essent
Tsja , U heeft wel een probleempje.
De laatste periode heeft U echter alleen contact gehad per email met Essent.
ik zou voorstellen dat U ze gewoon weer telefonisch benadert om eea proberen te regelen.
Mijns inziens moet uw probleem wel op te lossen zijn.
Ik verwacht ook wel dat de webcare van Essent zal reageren op dit forum.
Sterkte!
De laatste periode heeft U echter alleen contact gehad per email met Essent.
ik zou voorstellen dat U ze gewoon weer telefonisch benadert om eea proberen te regelen.
Mijns inziens moet uw probleem wel op te lossen zijn.
Ik verwacht ook wel dat de webcare van Essent zal reageren op dit forum.
Sterkte!
@ hawkwind,
Dank voor uw reactie.. Vorig jaar 2 keer telefonisch contact gehad, 1 keer via twitter en gisteren via de mail.. Niks helpt! Neem toch aan dat ze in het systeem kunnen zien wat er is misgegaan.. Ik zal morgen nog eens contact opnemen en hopen dat Essent webcare mij via dit forum kan helpen!
Dank voor uw reactie.. Vorig jaar 2 keer telefonisch contact gehad, 1 keer via twitter en gisteren via de mail.. Niks helpt! Neem toch aan dat ze in het systeem kunnen zien wat er is misgegaan.. Ik zal morgen nog eens contact opnemen en hopen dat Essent webcare mij via dit forum kan helpen!
-
Wat ik wel weet is dat Essent actief is op het Klachtenkompas dus ik zou dat een poging wagen krijg je snel antwoord.
Webcare is/was ook hier op het forum actiefSlobberbone schreef:Wat ik wel weet is dat Essent actief is op het Klachtenkompas dus ik zou dat een poging wagen krijg je snel antwoord.
-
Dat kan maar bij spoedig antwoord zette ik mijn kansen overal in waar mogelijkberndv schreef:Webcare is/was ook hier op het forum actiefSlobberbone schreef:Wat ik wel weet is dat Essent actief is op het Klachtenkompas dus ik zou dat een poging wagen krijg je snel antwoord.
En bij klachtenkompas zijn ze zeer snel en behulpzaam heb ik ondervonden.
Inmiddels mijn klacht daar ook kenbaar gemaakt. Bedankt voor de tip!
sinds 2011 een tevreden klant van Essent,nooit problemen. elke maand betaal ik netjes op de 23e de voorschotnota. sinds januari 2013 is deze betaaldatum opeens een probleem bij Essent( heb hier nooit enig bericht over gehad) volgens Essent betaal ik te laat. Vanaf januari zijn er al totaal voor 60 euro aan incassokosten bijgekomen omdat ik volgens hun te laat betaal. Meerdere malen heb ik gevraagd waarom na bijna 2 jaar de betaaldatum opeens een probleem is. Ik krijg daar geen antwoord op,behalve dat de datum niet aangepast kan worden en ik eerder moet betalen (wat niet gaat de 23e heb ik mijn inkomen!) notabene heb ik vorige week 2 mails gestuurd dat er bij de volgende 2 voorschotnota´s 60 euro wordt betaald zodat de incassokosten weer zijn betaald! wat krijg ik als reactie? een brief afgelopen zaterdag dat de incassokosten nogmaals zijn verhoogd met 40 euro!! zo kan ik ook geld verdienen! dit is te belachelijk voor woorden! zeker omdat de betaaldata voorheen altijd in orde was en er dus ALTIJD netjes is betaald!!!
-
Ik ben ook lid van die club en betaal altijd de 24e. Dat is nooit een probleem geweest. Maar het betreft wel het voorschot van DIE maand. Ik vermoed dat U het voorschot steeds 6 weken laat liggen alvorens u betaald. Terecht dat daar opmerkingen over worden gemaakt.elvisfan schreef:sinds 2011 een tevreden klant van Essent,nooit problemen. elke maand betaal ik netjes op de 23e de voorschotnota. sinds januari 2013 is deze betaaldatum opeens een probleem bij Essent( heb hier nooit enig bericht over gehad) volgens Essent betaal ik te laat. Vanaf januari zijn er al totaal voor 60 euro aan incassokosten bijgekomen omdat ik volgens hun te laat betaal. Meerdere malen heb ik gevraagd waarom na bijna 2 jaar de betaaldatum opeens een probleem is. Ik krijg daar geen antwoord op,behalve dat de datum niet aangepast kan worden en ik eerder moet betalen (wat niet gaat de 23e heb ik mijn inkomen!) notabene heb ik vorige week 2 mails gestuurd dat er bij de volgende 2 voorschotnota´s 60 euro wordt betaald zodat de incassokosten weer zijn betaald! wat krijg ik als reactie? een brief afgelopen zaterdag dat de incassokosten nogmaals zijn verhoogd met 40 euro!! zo kan ik ook geld verdienen! dit is te belachelijk voor woorden! zeker omdat de betaaldata voorheen altijd in orde was en er dus ALTIJD netjes is betaald!!!
Tip: binnenkort komt het vakantiegeld. Betaal in die maand het nieuwe voorschot EN het achterstallige voorschot. Probleem opgelost. En die incassokosten kunt U het beste als leergeld zien.
PS, ook ik zet graag een plaatje van Elvis op.
Laat je niks wijs maken, een email kun je als wettelijk document gebruiken, een telefoon gesprek niet.
Ik heb zelf ook problemen met essent.
Het lijkt er op dat ze van binnen uit worden kapot gemaakt.
Ik heb zelf ook problemen met essent.
Het lijkt er op dat ze van binnen uit worden kapot gemaakt.