LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] essent
essent
Ik ben klant bij Essent. Ik heb gas, groene stroom en kabeltelevisie van hun. Ik huur een gasdroger, bel via Essent Twinner, heb @Home kabelinternet, een onderhoudsabonnement voor mijn HR Ketel. etc etc.
Oftewel...ik ben een goede klant van hun. Ik betaal automatisch en mijn afrekeningen kloppen op de cent nauwkeurig.
Ik wil hiermee dus zeggen dat het niet allemaal een grote ellende is. Als je vragen hebt en gelijk begint te schelden dat het een grote puinhoop is bij dat bedrijf maak je het de medewerkers ook moeilijk om goed te kunnen helpen denk ik. Mijn ervaringen met het callcenter zijn prima en ik werd altijd netjes te woord gestaan.
Oftewel...ik ben een goede klant van hun. Ik betaal automatisch en mijn afrekeningen kloppen op de cent nauwkeurig.
Ik wil hiermee dus zeggen dat het niet allemaal een grote ellende is. Als je vragen hebt en gelijk begint te schelden dat het een grote puinhoop is bij dat bedrijf maak je het de medewerkers ook moeilijk om goed te kunnen helpen denk ik. Mijn ervaringen met het callcenter zijn prima en ik werd altijd netjes te woord gestaan.
Re: essent
He he...
Zo kan het dus ook. Ik vreesde al voor een nieuwe tirade. Alhier het bewijs dat het dus wel goed kan gaan.
Vaak, lees dus niet altijd, liggen de problemen ook aan de beste mensen zelf en met een normale houding kom je vaak ook een stuk verder.
Kan je jezelf niet beheersen dan kan je altijd nog naar een andere site. Voor info: vraag Bert f
Zo kan het dus ook. Ik vreesde al voor een nieuwe tirade. Alhier het bewijs dat het dus wel goed kan gaan.
Vaak, lees dus niet altijd, liggen de problemen ook aan de beste mensen zelf en met een normale houding kom je vaak ook een stuk verder.
Kan je jezelf niet beheersen dan kan je altijd nog naar een andere site. Voor info: vraag Bert f
Re: essent
Hallo Essentklant,
Ben blij dat er ook nog mensen zijn die wel positieve ervaringen met Essent hebben. Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met Essent. Ik begrijp al die toestanden soms niet helemaal die klanten met Essent hebben. Hoe kan je nou een deurwaarder op je dak krijgen als je ALTIJD op tijd betaald? Dat kan volgens mij helemaal niet! En als je met een negatieve ondertoon met een callcenterAGENT belt omdat je je meer voelt dan diegene die je aan de lijn krijgt dan zal de klantenservice altijd een dom imago in de ' negatieve' klant zijn ogen houden.
Nou, ik kan er nog wel langer over doorgaan maar laten we het positief houden, hahaha
Groetjes...
Spiritus
Ben blij dat er ook nog mensen zijn die wel positieve ervaringen met Essent hebben. Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met Essent. Ik begrijp al die toestanden soms niet helemaal die klanten met Essent hebben. Hoe kan je nou een deurwaarder op je dak krijgen als je ALTIJD op tijd betaald? Dat kan volgens mij helemaal niet! En als je met een negatieve ondertoon met een callcenterAGENT belt omdat je je meer voelt dan diegene die je aan de lijn krijgt dan zal de klantenservice altijd een dom imago in de ' negatieve' klant zijn ogen houden.
Nou, ik kan er nog wel langer over doorgaan maar laten we het positief houden, hahaha
Groetjes...
Spiritus
Re: essent
Ten eerste ben ik erg blij voor jullie dat jullie zulke goede ervaringen hebben met Essent. Ik kan mij voorstellen dat het voor jullie moeilijk te begrijpen is allemaal als je zelf nog geen problemen hebt gehad. Maar besef wel dat jullie gewoon GELUK hebben. Tot nu toe had ik ook nog nooit problemen gehad met Essent. Zelfs toen ik mijn eindafrekening kreeg en 300 euro moest bijbetalen, kwam het nog niet in mij op dat er een fout bij Essent kon liggen. Maar sinds ik ben omgezet naar Groene Stroom bij een andere energieleverancier (waar ik niet om gevraagd heb) denk ik daar anders over. Ik heb al meerdere malen gebeld zowel met Essent als met Eneco, maar niemand helpt mij verder. In het begin was ik zeer netjes aan de telefoon. Ik kijk zeker niet op die mensen neer zoals gesuggereerd wordt, want in mijn eigen beroep heb ik ook bijna dagelijks ontevreden of boze mensen aan de telefoon dus ik weet hoe dat is. Maar als je na tig keer bellen gewoon geen steek verder komt, verlies je op een gegeven moment wel je geduld. Vooral als er gezegd wordt dat je maar gewoon moet afwachten. Dat doe ik namelijk al twee maanden en er gebeurt NIETS! Verder wordt er gezegd dat ik die groene stroom heus wel zelf aangevraagd zal hebben. Ik heb direct gevraagd of ze mij dan het door mij ingevulde aanvraagformulier (wat er zeker weten niet is) willen toesturen, maar dan krijg ik te horen dat dat niet kan, omdat ik nog niet in het systeem sta.....
Natuurlijk zijn er ook mensen die geen problemen hebben met Essent, natuurlijk hoor je alleen de probleemgevallen en natuurlijk zullen er mensen zijn die er op de een of andere manier van willen profiteren, maar dat neemt niet weg dat er nog heeeeeel veel andere mensen zijn die wel een serieus probleem hebben met hun energieleverancier, wat gewoon niet opgelosd wordt. Bovendien ken ik persoonlijk iemand die bij Essent op de afdeling klachtafhandeling heeft gewerkt en die zelf toegeeft dat het gewoon een grote chaos is! Dus... doe niet zo naïef en ben gewoon blij dat jou al die ellende bespaard wordt!
Natuurlijk zijn er ook mensen die geen problemen hebben met Essent, natuurlijk hoor je alleen de probleemgevallen en natuurlijk zullen er mensen zijn die er op de een of andere manier van willen profiteren, maar dat neemt niet weg dat er nog heeeeeel veel andere mensen zijn die wel een serieus probleem hebben met hun energieleverancier, wat gewoon niet opgelosd wordt. Bovendien ken ik persoonlijk iemand die bij Essent op de afdeling klachtafhandeling heeft gewerkt en die zelf toegeeft dat het gewoon een grote chaos is! Dus... doe niet zo naïef en ben gewoon blij dat jou al die ellende bespaard wordt!
Re: essent
Geachte mensen
Ga nooit verhuizen, want je krijgt alleen maar problemen met de enegerie bedrijven.
Ik woon sinds augustus op een andere lokatie en heb nog steeds geen rekeningen gekregen. in de afgelopen tijd heb ik alleen maar gebeld en email gestuurt in verband met mijn rekeningen en meterstanden. Tot nu toe heb ik nog steeds niks ontvangen ik krijg nu vast gratis stroom.
Hier zijn een aantal punten die ik met hun besproken heb:
1. Bij elk telefonisch contact moet ik mijn meterstanden doorgeven.
2. Bij elk gesprek moet ik mijn nieuwe adres doorgeven
3. Essent vertelde mij dat ik nu hele maal niet meer in hun bestand sta
Ga zo maar door. De rekeningen lopen nu heel erg op en dan lees ik hier dat jullie zo tevreden over hun zijn(Grapje zeker).
Groetjes
Ga nooit verhuizen, want je krijgt alleen maar problemen met de enegerie bedrijven.
Ik woon sinds augustus op een andere lokatie en heb nog steeds geen rekeningen gekregen. in de afgelopen tijd heb ik alleen maar gebeld en email gestuurt in verband met mijn rekeningen en meterstanden. Tot nu toe heb ik nog steeds niks ontvangen ik krijg nu vast gratis stroom.
Hier zijn een aantal punten die ik met hun besproken heb:
1. Bij elk telefonisch contact moet ik mijn meterstanden doorgeven.
2. Bij elk gesprek moet ik mijn nieuwe adres doorgeven
3. Essent vertelde mij dat ik nu hele maal niet meer in hun bestand sta
Ga zo maar door. De rekeningen lopen nu heel erg op en dan lees ik hier dat jullie zo tevreden over hun zijn(Grapje zeker).
Groetjes
Re: essent
Daarom heb ik ook een aangetekende brief gestuurd en inmiddels een advocaat in de arm genomen.....
Omdat ik zo tevreden ben over Essent.
Ik heb namelijk altijd alles betaald,heb niets openstaan en krijg toch al 3 keer een deurwaarder aan m'n deur gestuurd door Essent!!!!
Let wel,ik heb eerder nooit problemen gehad met Essent en ben altijd vriendelijk geweest,maar dat wil niet zeggen dat dan altijd maar alles goed gaat.
Mijn hele verhaal staat op de site van Bert_F,het is te lang om hier neer te schrijven.
Ik ben in nieder geval altijd al mijn afspraken met Essent nagekomen,heb ontzettend veel geduld gehad,maar dat heeft nu na 6 maanden wel zijn limiet bereikt.
Ik ben geen haatdragend persoon,heb altijd iedereen het voordeel van de twijfel gegeven en ben eigenlijk altijd vriendelijk geweest naar de callcenter-medewerk(st)ers,maar waar ik dit aan heb verdient weet ik ook niet.
Ze hebben al meerdere malen gedreigd met afsluiting.
Eigenlijk doen ze dat al sinds een half jaar,maar ik ben nog nooit afgesloten geweest.
Als ik werkelijk niet zou betalen,was dat mijns inziens wel al gebeurt.
Ook de deurwaarder die hier steeds komt en alle bewijzen ziet van de betalingen,zegt dat ie steeds voor niets moet komen.
Aan wie ligt het dan?
Lijkt mij dat als je echt niet zou betalen en je krijgt een deurwaarder op je dak,dat je dan echt wel uitverkocht wordt of dat er beslag wordt gelegd!!!
Volgens mij kun je een deurwaarder niet tegenhouden om zoiets te doen.
Die stappen dan gewoon naar de rechtbank!
Toch????
Groetjes Willow
Omdat ik zo tevreden ben over Essent.
Ik heb namelijk altijd alles betaald,heb niets openstaan en krijg toch al 3 keer een deurwaarder aan m'n deur gestuurd door Essent!!!!
Let wel,ik heb eerder nooit problemen gehad met Essent en ben altijd vriendelijk geweest,maar dat wil niet zeggen dat dan altijd maar alles goed gaat.
Mijn hele verhaal staat op de site van Bert_F,het is te lang om hier neer te schrijven.
Ik ben in nieder geval altijd al mijn afspraken met Essent nagekomen,heb ontzettend veel geduld gehad,maar dat heeft nu na 6 maanden wel zijn limiet bereikt.
Ik ben geen haatdragend persoon,heb altijd iedereen het voordeel van de twijfel gegeven en ben eigenlijk altijd vriendelijk geweest naar de callcenter-medewerk(st)ers,maar waar ik dit aan heb verdient weet ik ook niet.
Ze hebben al meerdere malen gedreigd met afsluiting.
Eigenlijk doen ze dat al sinds een half jaar,maar ik ben nog nooit afgesloten geweest.
Als ik werkelijk niet zou betalen,was dat mijns inziens wel al gebeurt.
Ook de deurwaarder die hier steeds komt en alle bewijzen ziet van de betalingen,zegt dat ie steeds voor niets moet komen.
Aan wie ligt het dan?
Lijkt mij dat als je echt niet zou betalen en je krijgt een deurwaarder op je dak,dat je dan echt wel uitverkocht wordt of dat er beslag wordt gelegd!!!
Volgens mij kun je een deurwaarder niet tegenhouden om zoiets te doen.
Die stappen dan gewoon naar de rechtbank!
Toch????
Groetjes Willow
Re: essent
Ik vind het zo fijn dat er mensen zijn die wel tevreden zijn over Essent.
Ik weet ook dat het niet aan de mensen ligt bij het callcentrum. Het lijkt me ook moeilijk om consequent om te gaan met klanten. Maar bij mij heeft essent echt het diepte punt bereikt.
Ik kreeg net de jaarafrekening. We hebben afgelopen jaar minder gebruikt dan vorig jaar maar ons voorschot gaat meer dan 25% omhoog. De man die ik gesproken heb heeft me proberen te helpen, maar ik moet zo onwijs veel voorschot betalen, snap er echt helemaal niets van.
Ik weet ook dat het niet aan de mensen ligt bij het callcentrum. Het lijkt me ook moeilijk om consequent om te gaan met klanten. Maar bij mij heeft essent echt het diepte punt bereikt.
Ik kreeg net de jaarafrekening. We hebben afgelopen jaar minder gebruikt dan vorig jaar maar ons voorschot gaat meer dan 25% omhoog. De man die ik gesproken heb heeft me proberen te helpen, maar ik moet zo onwijs veel voorschot betalen, snap er echt helemaal niets van.
Re: essent
bij verhuizing naar ons nieuwe adres sinds december 2003, is van tevoren alles goed naar ons inziens doorgegeven maar bij ESSENT schijnen ze niet te kunnen begrijpen dat de oude bewoners van ons nieuwe adres, er helaas niet meer zijn. Ze sturen nog steeds het maandelijkse voorschot op hun naam naar ons. Wij hebben al tich keer dit telefonisch gemeld en ook de meterstand weer eens gemeld van ons als nieuwe bewoner sinds bijna alweer 4 maanden maar dit schijnt niet tot hun door te dringen. Nu is ons dan weer gezegd de eindafrekening te sturen met de nieuwe meterstanden maar we moeten eerst zien of het eindelijk goed gaat komen. Heb er weinig vertrouwen in. Wat moet je hier nu mee doen? [/b]
Re: essent
Beste JAM,
De reden dat je nog steeds niet aangemeld bent, heeft er mee te maken dat de vorige bewoner zich nog steeds niet afgemeld heeft. Een nieuwe bewoner kan niet de vorige bewoner afmelden. Dat dient de oude bewoner zelf te doen. Er kunnen geen 2 families op 1 adres worden aangemeld. Een mogelijkheid om je toch aan te melden; fax een kopie van het huurcontract of koopcontract met daarop al je gegevens en de meterstanden van de dag van aanmelding naar Essent.
Succes!!
De reden dat je nog steeds niet aangemeld bent, heeft er mee te maken dat de vorige bewoner zich nog steeds niet afgemeld heeft. Een nieuwe bewoner kan niet de vorige bewoner afmelden. Dat dient de oude bewoner zelf te doen. Er kunnen geen 2 families op 1 adres worden aangemeld. Een mogelijkheid om je toch aan te melden; fax een kopie van het huurcontract of koopcontract met daarop al je gegevens en de meterstanden van de dag van aanmelding naar Essent.
Succes!!
Re: essent
Beste Dijkstrade,
Valt nog mee. In september 2003 heb ik mij al aangemeld als groene stroom klant bij Essent. Mijn contract bij NUON liep 19-12-2003 af. Van Essent kreeg ik een welkomst brief, gedateerd 23 september 2003.
Zij zouden verder alles regelen. Tot op heden is er dus nog niets geregeld. In december mijn meterstanden schriftelijk opgestuurd.
Deze waren: 3210 en 3120. Vorige week met Essent gebeld, blijkt dat de volgende meterstanden bij hun in de computer waren ingevoerd: 32110 en 31120. Foutje van de computer! Hoezo een rotzooi bij Essent? Ik betaal nog gewoon mijn voorschot aan NUON, van Essent hoor ik niets.
Groetjes, Tukker.
Valt nog mee. In september 2003 heb ik mij al aangemeld als groene stroom klant bij Essent. Mijn contract bij NUON liep 19-12-2003 af. Van Essent kreeg ik een welkomst brief, gedateerd 23 september 2003.
Zij zouden verder alles regelen. Tot op heden is er dus nog niets geregeld. In december mijn meterstanden schriftelijk opgestuurd.
Deze waren: 3210 en 3120. Vorige week met Essent gebeld, blijkt dat de volgende meterstanden bij hun in de computer waren ingevoerd: 32110 en 31120. Foutje van de computer! Hoezo een rotzooi bij Essent? Ik betaal nog gewoon mijn voorschot aan NUON, van Essent hoor ik niets.
Groetjes, Tukker.
Re: essent
dat is een eitstekende tekst...
het woord service kan essent ook wel voor zijn naam weghalen.
voor de telefoon wordt je uitgelachen....je wordt als crimineel behandeld...en zelfs afgesloten terwijl je alles betaald..
op faxen en mails wordt al totaal niet gereageerd...
vraag me af warom ze deze eigenlijk hebben...
en ja ze voelen zich oppermachtig!!!!
dus hoop ik voor een ieder krijg nooit wat met dit bedrijf...want je komt er niet meer vanaf. ...
het woord service kan essent ook wel voor zijn naam weghalen.
voor de telefoon wordt je uitgelachen....je wordt als crimineel behandeld...en zelfs afgesloten terwijl je alles betaald..
op faxen en mails wordt al totaal niet gereageerd...
vraag me af warom ze deze eigenlijk hebben...
en ja ze voelen zich oppermachtig!!!!
dus hoop ik voor een ieder krijg nooit wat met dit bedrijf...want je komt er niet meer vanaf. ...
Re: essent
Okay even een reactie op bovenstaande.... Stel, stel en stel nu eens dat een bedrijf iemand ONTERECHT gaat afsluiten.... Dat zouden dan heeel veel schadeclaims betekenen. Dus je kan mij niet wijsmaken dat je zomaar wordt afgesloten terwijl je alles betaald heb.
Als dat wel zo is, wat ik dus ontzettend betwijfel, dan zou ik er maar een zaak van maken om een vet pak geld van Essent te eisen.
Het kan natuurlijk zijn dat er bepaalde zaken mis zijn gelopen maar als je bewijs hebt dat je betaald hebt dan wordt je heus wel weer aangesloten. Alleen afsluiten gebeurd niet zomaar omdat een energiebedrijf zin heeft in een schadeclaim of nog meer problemen met de consumentenbond!!!!!!!!!!!!!!!!
Als dat wel zo is, wat ik dus ontzettend betwijfel, dan zou ik er maar een zaak van maken om een vet pak geld van Essent te eisen.
Het kan natuurlijk zijn dat er bepaalde zaken mis zijn gelopen maar als je bewijs hebt dat je betaald hebt dan wordt je heus wel weer aangesloten. Alleen afsluiten gebeurd niet zomaar omdat een energiebedrijf zin heeft in een schadeclaim of nog meer problemen met de consumentenbond!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: essent
Afgesloten wordt je ook niet hoor bij Essent! Ik heb ruim een jaar
niet betaald, en ik heb nog steeds gas en electriciteit!
Bij mij zijn ze gewoon gestopt met incasseren! Bij de eindafrekening
werd mij wel verzocht even een voorshot van ruim 730 euro per maand te betalen, en daarnaast een bijbetaling van ruim 1000 euro...
Tja, je zou kunnen zeggen eigen schuld dikke bult, maar als je
per automatische incasso betaald, en daarnaast nooit een betalingsherinnering of iets dergelijks ontvangt omdat er geen betalingen binnenkomen, is er voor mij geen aanleiding om iedere maand te checken of Essent wel incasseerd!
NU WEL TROUWENS!!!
Energiebedrijven hebben hun administratie voldoende op orde om geliberaliseerd te worden. Ja ja..
niet betaald, en ik heb nog steeds gas en electriciteit!
Bij mij zijn ze gewoon gestopt met incasseren! Bij de eindafrekening
werd mij wel verzocht even een voorshot van ruim 730 euro per maand te betalen, en daarnaast een bijbetaling van ruim 1000 euro...
Tja, je zou kunnen zeggen eigen schuld dikke bult, maar als je
per automatische incasso betaald, en daarnaast nooit een betalingsherinnering of iets dergelijks ontvangt omdat er geen betalingen binnenkomen, is er voor mij geen aanleiding om iedere maand te checken of Essent wel incasseerd!
NU WEL TROUWENS!!!
Energiebedrijven hebben hun administratie voldoende op orde om geliberaliseerd te worden. Ja ja..
Re: essent
Ben in december verhuisd naar mijn nieuwe adres en heb meteen de meterstanden en mijn nieuwe adres aan Essent doorgegeven. Een vriend raadde mij aan dit niet alleen per post te doen, maar ook meteen door te bellen, omdat de post nogal eens schijnt 'zoek te raken'.
Dit heb ik gedaan op de dag van mijn verhuizing en kreeg maar geen voorschot totdat het eind februari was en ik naar Essent belde wat mijn voorschot is omdat ik een kleine uitkering heb en nog steeds geen rekening van hun had gekregen.
Zij hadden geen gegevens van mij!!! Terwijl ik op de dag van verhuizing telefonisch al mijn gegevens aan hun had doorgegeven, ja, ik wilde groene stroom, nee ik had geen wasdroger en ook geen afwasmachine...
Hoe kan dit nu? Per post ook niets ontvangen?
Ze zouden het opnieuw invoeren. Dus vorige week belde ik weer eens hoeveel mijn voorschot nu zou zijn, omdat ik anders in April vier hele maanden ineens kan betalen! Het duurde nog 8 weken vertelden ze mij...AAAAH! Sorry, maar ik snap dit niet! (Was het van mijn kant zo gegaan dan had ik weet ik veel hoeveel extra kunnen betalen omdat ik niet op tijd was.)[/b]
Dit heb ik gedaan op de dag van mijn verhuizing en kreeg maar geen voorschot totdat het eind februari was en ik naar Essent belde wat mijn voorschot is omdat ik een kleine uitkering heb en nog steeds geen rekening van hun had gekregen.
Zij hadden geen gegevens van mij!!! Terwijl ik op de dag van verhuizing telefonisch al mijn gegevens aan hun had doorgegeven, ja, ik wilde groene stroom, nee ik had geen wasdroger en ook geen afwasmachine...
Hoe kan dit nu? Per post ook niets ontvangen?
Ze zouden het opnieuw invoeren. Dus vorige week belde ik weer eens hoeveel mijn voorschot nu zou zijn, omdat ik anders in April vier hele maanden ineens kan betalen! Het duurde nog 8 weken vertelden ze mij...AAAAH! Sorry, maar ik snap dit niet! (Was het van mijn kant zo gegaan dan had ik weet ik veel hoeveel extra kunnen betalen omdat ik niet op tijd was.)[/b]
Re: essent
Ook ik ben zo'n klant die niet tevreden is,kan er niks aan doen,maar ik heb er echt niet om gevraagd.Ik kreeg mijn eindafrekening,had ik netjes betaald,maar toen ik mijn afschriftjes nakeek bleek dat ze het twee keer eraf hadden gehaald,betaalde namenlijk automatisch.Ik heb ook dat callcenter gebeld,en ik zei tegen die vrouw,dat ik bij mijn bank ga regelen,dat het een keer teruggevorderd wordt.Mocht niet van hun,omdat dat bij hun nog niet in de computer was verwerkt.Ik had gewoon dubbel betaald,maar omdat hun het niet verwerkd hadden,kon ik dat bedrag volgens hun niet terugvorderen.Toen begon het me wel te irriteren,het is tenslotte mijn geld.En ik had alles netjes betaald,die mevrouw zei ook nog dat ik hoog of laag kon springen,maar als ik dat geld terug zou vorderen,dan werden we afgesloten.Te gek voor woorden gewoon,ik heb het wel gedaan,want ik dacht als er iemand aan de deur staat,kan ik met mijn afschriftjes bewijzen dat ik betaald heb.Heb er verder ook niks meer van gehoord,maar ik ben er nog wel heel boos om,hoe ik behandeld werd.Nou betalen we ook per acceptgiro en niet meer automatisch,omdat ik er gewoon geen vertrouwen meer in heb.Schandalig vind ik het gewoon.Zo zie je maar,ik kon er niks aan doen en ik weet zeker,dat ik vast niet de enige ben!
Re: essent
Essent stuurt sinds januari 2 rekeningen. 1 normaal voorschot
en 1 extra vor z.g.n. transportkosten van groene stroom.
Maar via Evolta betaal ik al de transportkosten. Dus betaal ik te veel bij Evolta. Nee, zegt u Evolta, u betaalt een voorschot incl. transportkosten.
Evolta adviseer mij om nieuwe rekeningen van Essent door te sturen naar hen Evolta. Essent heeft niet het recht om transportkosten voor groene stroom te bereken volgens Evolta. Lang leve de vrij energie markt, maar de klant is de dupe.
en 1 extra vor z.g.n. transportkosten van groene stroom.
Maar via Evolta betaal ik al de transportkosten. Dus betaal ik te veel bij Evolta. Nee, zegt u Evolta, u betaalt een voorschot incl. transportkosten.
Evolta adviseer mij om nieuwe rekeningen van Essent door te sturen naar hen Evolta. Essent heeft niet het recht om transportkosten voor groene stroom te bereken volgens Evolta. Lang leve de vrij energie markt, maar de klant is de dupe.
Re: essent
Kabelinternetten via essent gaat op dit adres prima.
Op vorig adres hadden we twinner en dachten dit met de verhuizing in juni 2001 allemaal netjes opgezegd en afgesloten te hebben.
Helaas kreeg ik een paar weken terug een brief van deurwaarder/incassoburo of ik wel ff binnen 5 dagen 700 euro wilde betalen wegens openstaande abonnementskosten en het achter houden van een modem (voicepoort).
Die modem is op 30 mei 2001 uit ons huis verwijderd. En abonnement was beeindigd, zonder verdere kosten.
Essent bleef dus abonnementkosten in rekening brengen en heeft nooit ons adres goed veranderd.
Tevens ging de aanvraag voor energie en gas nota's niet goed. Na 5 keer te hebben gebeld over voorschotnota's(kregen we nl niet) was er eindelijk een wakker dom blondje die erachter kwam dat wij volgens de computer pas in 2011 (ipv 2001) op dit adres gingen wonen.
Ja typefoutjes zijn snel gemaakt als je je mooie lange nagels net in de lak hebt gezet. Kortom na veel heen en weer gebel mochten we eindelijk betalen(groot bedrag voorschot omdat we een half jaar niet konden/mochten betalen).
Bleuuuuuuuhhhhh, wat een chaotische klotezooi bij Essent
Op vorig adres hadden we twinner en dachten dit met de verhuizing in juni 2001 allemaal netjes opgezegd en afgesloten te hebben.
Helaas kreeg ik een paar weken terug een brief van deurwaarder/incassoburo of ik wel ff binnen 5 dagen 700 euro wilde betalen wegens openstaande abonnementskosten en het achter houden van een modem (voicepoort).
Die modem is op 30 mei 2001 uit ons huis verwijderd. En abonnement was beeindigd, zonder verdere kosten.
Essent bleef dus abonnementkosten in rekening brengen en heeft nooit ons adres goed veranderd.
Tevens ging de aanvraag voor energie en gas nota's niet goed. Na 5 keer te hebben gebeld over voorschotnota's(kregen we nl niet) was er eindelijk een wakker dom blondje die erachter kwam dat wij volgens de computer pas in 2011 (ipv 2001) op dit adres gingen wonen.
Ja typefoutjes zijn snel gemaakt als je je mooie lange nagels net in de lak hebt gezet. Kortom na veel heen en weer gebel mochten we eindelijk betalen(groot bedrag voorschot omdat we een half jaar niet konden/mochten betalen).
Bleuuuuuuuhhhhh, wat een chaotische klotezooi bij Essent
Re: essent
Hoi,
Hoe kan ik tegenwoordig contact opnemen met ESSENT???
Zo werd ik vorige week aangemaand voor een rekening van bijna 300€ van een achterstand. Bij het nazien van mijn betalingen, klopt hier helemaal niets van. Alle betalingen zijn gedaan van elke maand!!! Dus ik probeer contact op te nemen met ESSENT van dinsdag 16/3 al. Na 15 minuten wachten werd ik dan eindelijk geholpen door een receptioniste. Deze wist mij te vertellen dat het momenteel nogal druk was en vroeg of ze me terug mochten opbellen (het lijkt altijd druk te zijn bij ESSENT). Ondertussen 10 dagen later zit ik nog op een telefoon te wachten van ESSENT. Probeer ik zelf terug contact op te nemen dan krijg ik sinds woensdag 17/3 niets anders dan een bezettoon! Dus maar een aangetekend schrijven. Antwoord daarop blijft ook uit. Zelfs op fax of email wordt niet gereageerd. In de brief stond geschreven: "Mocht U geen gehoor geven aan bovenstaande oproep, dan zullen wij in week 14 de levering van producten..... via de kabel aan uw woning stopzetten." aldus ESSENT. Heb ik nu gehoor gegeven aan hun oproep of niet? Volgens mij wel maar hun zullen daar niet van overtuigd zijn.
Dit alles met in het achterhoofd dat wij een klein babytje hebben en enkele dieren waarvoor het van levensbelang is dat ze electriciteit hebben is dit geen aangenaam gevoel.
Hoe kan ik tegenwoordig contact opnemen met ESSENT???
Zo werd ik vorige week aangemaand voor een rekening van bijna 300€ van een achterstand. Bij het nazien van mijn betalingen, klopt hier helemaal niets van. Alle betalingen zijn gedaan van elke maand!!! Dus ik probeer contact op te nemen met ESSENT van dinsdag 16/3 al. Na 15 minuten wachten werd ik dan eindelijk geholpen door een receptioniste. Deze wist mij te vertellen dat het momenteel nogal druk was en vroeg of ze me terug mochten opbellen (het lijkt altijd druk te zijn bij ESSENT). Ondertussen 10 dagen later zit ik nog op een telefoon te wachten van ESSENT. Probeer ik zelf terug contact op te nemen dan krijg ik sinds woensdag 17/3 niets anders dan een bezettoon! Dus maar een aangetekend schrijven. Antwoord daarop blijft ook uit. Zelfs op fax of email wordt niet gereageerd. In de brief stond geschreven: "Mocht U geen gehoor geven aan bovenstaande oproep, dan zullen wij in week 14 de levering van producten..... via de kabel aan uw woning stopzetten." aldus ESSENT. Heb ik nu gehoor gegeven aan hun oproep of niet? Volgens mij wel maar hun zullen daar niet van overtuigd zijn.
Dit alles met in het achterhoofd dat wij een klein babytje hebben en enkele dieren waarvoor het van levensbelang is dat ze electriciteit hebben is dit geen aangenaam gevoel.
Re: essent
ook ik ben een klant van essent en ben er niet over te spreken .
vorig jaar nov. heb ik een jaar afr. gekregen van hun waar op stond dat ik geld terug kreeg .
na wat heen en weer gebel bleek volgens hun dat er drie maanden niet betaald waren .
maar kijkend naar onze afschriften bleek het wel betaald te zijn
nu is het momenteel april en heb het nog niet
vandaag kreeg ik bericht van essent dat ik in een keer drie keer zoveel in de maand ging betalen
want ik had een nieuwe jaar afr. die begin vorige maand al versuurd was
nooit gezien
mar betaal nu in plaats van€72 nu al€224 dat is niet normaal
en als je belt weten ze zelf niet eens hoe dat het kan
momenteel heb ik een advocaat in de arm genomen en ik raad aan als je opok problemen hebt het ook maar te doen
want reageren doen ze toch niet
zelfs niet als de advocaat een brief stuurt
ik vind het gewoon schandalig hoe essent hier met dit soort dingen om gaat
ik kan wel janken
vorig jaar nov. heb ik een jaar afr. gekregen van hun waar op stond dat ik geld terug kreeg .
na wat heen en weer gebel bleek volgens hun dat er drie maanden niet betaald waren .
maar kijkend naar onze afschriften bleek het wel betaald te zijn
nu is het momenteel april en heb het nog niet
vandaag kreeg ik bericht van essent dat ik in een keer drie keer zoveel in de maand ging betalen
want ik had een nieuwe jaar afr. die begin vorige maand al versuurd was
nooit gezien
mar betaal nu in plaats van€72 nu al€224 dat is niet normaal
en als je belt weten ze zelf niet eens hoe dat het kan
momenteel heb ik een advocaat in de arm genomen en ik raad aan als je opok problemen hebt het ook maar te doen
want reageren doen ze toch niet
zelfs niet als de advocaat een brief stuurt
ik vind het gewoon schandalig hoe essent hier met dit soort dingen om gaat
ik kan wel janken