LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ESSENT tarieverhoging!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gregoris

ESSENT tarieverhoging!!!

Ongelezen bericht door Gregoris »

Vandaag zie ik op TV "olieprijs op laagste niveau sinds 1,5 jaar".
Vandaag van Essent in de bus "Nieuwe tarieven per 1-1-2007".
In 2005 betaalde ik voor elektriciteit 5,34 cent per kWh
In 2006 betaalde ik voor elektriciteit 6,35 cent per kWh
In 2007 ga ik voor elektriciteit betalen 8,78 cent per kWh
Waar slaat zo'n verhoging van 2,43 cent per kWh is bijna [/b]40%!!!.
Moeten de bestuurders en het management (de veel te grote en zware top) soms weer grotere bonussen?!?!?! :x :x :x

wicher

Re: ESSENT tarieverhoging!!!

Ongelezen bericht door wicher »

Helemaal mee eens!!
Alleen twee kanttekeningen:
- als ik mij niet vergis zit er in die verhogingen ook weer eens een belastingverhoging verdisconteerd.
- de elektraprijs wordt gebaseerd op de olie-prijs, maar voor zover ik weet niet op de zgn. spot-prijs (zeg maar de prijs op de markt van vandaag) maar op basis van termijncontracten.
Ik heb nog niet gezocht op het web of die te vinden zijn (zal best wel) maar het zou interessant zijn om de prijzen van de diverse termijncontracten voor olie te vergelijken over de laatste 3 jaar, dan weten we waarover we praten.

Note: ik denk dat onze "polderboy" hier misschien wel veel meer van weet?!

kiz

Re: ESSENT tarieverhoging!!!

Ongelezen bericht door kiz »

Ergo: douw ze een vast termijn contract in de strot.
of zet nog een mooi Warmteprojectje op, zwaar gesubsidieerd door de overheid, milieuvriendelijk, en wettelijk niks geregeld dus volgens het vage Niet Minder dan Anders principe kun je vragen wat je wil... Zo snij je 2 ruggen uit 1 varken; behalve een te hoge kWH prijs kun je je restwarmte tegen een nog belachelijker tarief door de strot van de warmteconsument zonder keuzevrijheid duwen.

Gesloten