LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent voorschot

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hansleeden

Essent voorschot

Ongelezen bericht door hansleeden »

Sinds 2 juli 2011 Essent Zekerheidsgarantie stroom en gas 1 jaar.
Mijn maandeljks voorschot is 101 euro gebaseerd op standaard verbruik.
Ik verbruik heel weinig en werkelijk verbruik wordt aangepast naar 30 euro en per telefoon en e-mail wordt dit bevestigd.

28 september 2011 ontvang ik de jaarafrekening. Totale werkelijke kosten incl netwerk zijn 54,36 euro (79 dagen).
Nieuw maandbedrag 205 euro .... op basis van verwacht jaarverbruik.

Op mijn klacht krijg ik deze reactie van Essent: Op mijn essent kunt u elke 2 maanden de meterstanden doorgeven en dan volgt eventuele aanpasing.
Ofwel betaal 4 keer 205 zijnde 840 euro i.p.v. 120 euro.

Tijd voor degeschillencommissie.nl

JDII

Re: Essent voorschot

Ongelezen bericht door JDII »

Beste Hans,

54,36 voor 79 dagen verbruik EN netwerkkosten voor zowel gas als elektriciteit is onmogelijk. Is dit bedrag niet NA verrekening van geheven voorschotten?

Los daarvan, die 79 dagen waren 79 dagen zomerperiode. Uw voorschot was gebaseerd op de zomerperiode, nu wordt het gebaseerd op de zomer en winterperiode.

forumessent

Re: Essent voorschot

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste hansleeden,

In uw bericht van 5 oktober op dit forum geeft u aan dat u het niet eens bent me tuw voorschot.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Anngelique
Essent medewerker

Gesloten