LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Phillwall
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2017 15:31

Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door Phillwall »

Ik kan al jaren niet in mijn koopwoning wonen door hele vervelende omstandigheden.
Ondanks dat ik er niet kan wonen had ik nog steeds een contract by essent voor gas en electra.
Ik betaalde maandelijks 13 euro in totaal 156 euro per jaar. Kreed 101 euro terug.
Dus betaalde 55 euro per jaar voor 0 kwh en 0 m3 gas.

Echter dit jaar moet ik in een keer zonder bericht dat er een verandering zou plaats vinden.
Moet k 286 euro bij betalen voor wederom 0 kwh stroom en 0 m3 gas.
Dus ben ik 387 euro extra kwijt.

Dus 0 kwh stroom en 0m3 gas bij essent kost ruim 440 euro per jaar.

kweenie
Berichten: 15904
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan hebben ze dit jaar waarschijnlijk de heffingskorting van de energiebelasting niet meegerekend. Dat is een kleine 400 euro.

Het is daarbij trouwens de vraag of je daar überhaupt recht op hebt, als je er niet woont. En of je er over het verleden wel recht op had.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door lijfrente »

Phillwall schreef:Ik kan al jaren niet in mijn koopwoning wonen door hele vervelende omstandigheden.
Ondanks dat ik er niet kan wonen had ik nog steeds een contract by essent voor gas en electra.
Ik betaalde maandelijks 13 euro in totaal 156 euro per jaar. Kreed 101 euro terug.
Dus betaalde 55 euro per jaar voor 0 kwh en 0 m3 gas.

Echter dit jaar moet ik in een keer zonder bericht dat er een verandering zou plaats vinden.
Moet k 286 euro bij betalen voor wederom 0 kwh stroom en 0 m3 gas.
Dus ben ik 387 euro extra kwijt.

Dus 0 kwh stroom en 0m3 gas bij essent kost ruim 440 euro per jaar.

Het gaat dan niet helemaal om het verbruik, maar je moet vast recht, transportkosten (ook neem je niets af) betalen.

Als je een abo bij een telecom provider hebt en je belt en gebruikt geen internet, moet je toch je maandelijkse bijdrage betalen, dus waar is het verschil?

Bob Schurkjens
Berichten: 9152
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat zegt Essent er zelf over? Wanneer ik uw verbruik invul op een prijsvergelijker, dan kom je uit op een jaarafrekening van circa nul euro exclusief overstapkorting.

kweenie
Berichten: 15904
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk wel, althans in de gewone woonsituatie. Dan is de berekening 0 verbruik plus x vastrecht min y heffingskorting/teruggave milieubelasting en dan kom je, afhankelijk van de leverancier, uit op een kleine teruggave of een kleine bijbetaling.

Maar als het niet om je eigen woning gaat, dan krijg je mogelijk die heffingskorting niet terug.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door lijfrente »

kweenie schreef:Natuurlijk wel, althans in de gewone woonsituatie. Dan is de berekening 0 verbruik plus x vastrecht min y heffingskorting/teruggave milieubelasting en dan kom je, afhankelijk van de leverancier, uit op een kleine teruggave of een kleine bijbetaling.

Maar als het niet om je eigen woning gaat, dan krijg je mogelijk die heffingskorting niet terug.
Ook gelezen, dat Bob het vastrecht blijkbaar niet mee gerekend heeft.
Lees mij eerder bericht wat het vastrecht betekend?

Bob Schurkjens
Berichten: 9152
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De heffingskorting voor locaties zonder verblijfsfunctie is per 1 januari 2015 weggevallen. Deze bedraagt 376 euro per jaar. Kennelijk concludeert Essent dat de woning momenteel geen verblijfsfunctie heeft. Afgaande van het nulverbruik.

Heeft u een slimme meter?

stofzuigertje

Re: Essent vraagt 440 euro voor 0 kwh stroom en 0 m3 gas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij 1 keer half uurtje strijkijzer is je jaarverbruik 1 kwh.
Dan gebruik je en waarom woon je er niet.
Inschrijven kan ook, ook als je elders verbleef en bij minimaal gebruik en inschrijving GBA zou je weer de heffingskorting krijgen.

Gesloten