| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent: welkomstbedrag na maanden nog niet uitbetaald
-
Essentklant
Essent: welkomstbedrag na maanden nog niet uitbetaald
Op 17 april hebben we bij Essent ons contract voor onbepaalde tijd omgezet in een jaarcontract. Dit vanwege de actie van een welkomstbedrag dat vlak na het ingaan van het nieuwe contract zou worden uitbetaald. Het nieuwe contract zou zo spoedig mogelijk ingaan. Dit werd uiteindelijk 25 juni, ondanks dat we nergens aan vast zaten. Nou ja, niet over zeuren. Het welkomstbedrag zou dus spoedig worden overgemaakt! Helaas, twee maanden na het ingaan van het contract (dus ruim vier maanden na 17 april) nog steeds geen geld. Toch maar even contact opnemen:
- 25 augustus: eerste telefonisch contact, het zou op de lijst worden gezet.
- 19 september: nog steeds geen geld, gemaild en verzocht het geld direct over te maken. Reactie: het bedrag zou binnenkort worden overgemaakt.
- 20 september: teruggemaild dat het bedrag spoedig moet worden overgemaakt, reactie: geen.
- 28 september: nogmaals gemaild en gevraagd om uitbetaling, reactie: exact hetzelfde als op 19 september, het bedrag zou binnenkort worden overgemaakt.
- 29 september: nogmaals gemaild, nogmaals gevraagd om uitbetaling: antwoord dat het nog maar liefst VIER weken gaat duren, niets "binnenkort" dus. Deze termijn is overigens ook al weer overschreden.
- 29 september: klachtenformulier ingevuld op site, klacht zou zogenaamd serieus behandeld worden: resultaat na een weekje was weer een of ander onbenullig antwoord waar de onverschilligheid vanaf straalde. De belofte dat het pas over drie weken zou worden uitbetaald, die belofte is niet eens nagekomen.
- 29 september: ook maar meteen twee keer gereageerd op de ontvangen mail, helaas geen antwoord mogen ontvangen.
- 1 oktober: ook maar een mailtje naar [email protected] gestuurd, probeerde het eens via een andere weg: geen reactie op ontvangen.
- 5 oktober: naar aanleiding van de slechte behandeling van de eerste klacht, een tweede klachte gestuurd. Tot nu toe alleen de bevestiging gehad dat de klacht in behandeling was en binnen drie weken zou worden opgelost. Is vervolgens niet gebeurd. Inmiddels wil ik ook een compensatie vanwege de wanbetaling.
- 13 oktober: nog maar een keer mailen, krijg nu het antwoord dat het nog vier weken gaat duren? Lezen we even terug, dan zien we dat dit antwoord twee weken geleden ook al werd gegeven, terwijl een redelijke termijn al ver en ver is overschreden.
- 20 oktober: nog maar eens gemaild, een werknemer van Essent mailt terug dat ze zich persoonlijk wil inspannen om het probleem op te lossen. Ik bespeur enige vooruitgang...
- 21 oktober: ik mail terug dat ik ook graag een compensatie wil, gelijk aan wat Essent ook doet richting wanbetalende klanten. Dit is kennelijk te veel gevraagd, de werknemer vraagt er begrip voor dat ze dat vanuit haar positie niet kan regelen... zucht...
- 25 oktober: via de mail toch maar even erop aangedrongen dat ze dat toch echt wel moet...
- in de week daarna is er nog twee keer telefonisch contact geweest met een gezinslid, ondanks dat ik mijn persoonlijke nummer steeds vermeld had: we staan nog ergens op een lijst, nog steeds geen uitbetaling.
Het is inmiddels meer dan een half jaar geleden dat het 17 april was en 25 augustus ligt ook alweer meer dan drie maanden achter ons. Essent heeft nog steeds niet uitbetaald.
- 25 augustus: eerste telefonisch contact, het zou op de lijst worden gezet.
- 19 september: nog steeds geen geld, gemaild en verzocht het geld direct over te maken. Reactie: het bedrag zou binnenkort worden overgemaakt.
- 20 september: teruggemaild dat het bedrag spoedig moet worden overgemaakt, reactie: geen.
- 28 september: nogmaals gemaild en gevraagd om uitbetaling, reactie: exact hetzelfde als op 19 september, het bedrag zou binnenkort worden overgemaakt.
- 29 september: nogmaals gemaild, nogmaals gevraagd om uitbetaling: antwoord dat het nog maar liefst VIER weken gaat duren, niets "binnenkort" dus. Deze termijn is overigens ook al weer overschreden.
- 29 september: klachtenformulier ingevuld op site, klacht zou zogenaamd serieus behandeld worden: resultaat na een weekje was weer een of ander onbenullig antwoord waar de onverschilligheid vanaf straalde. De belofte dat het pas over drie weken zou worden uitbetaald, die belofte is niet eens nagekomen.
- 29 september: ook maar meteen twee keer gereageerd op de ontvangen mail, helaas geen antwoord mogen ontvangen.
- 1 oktober: ook maar een mailtje naar [email protected] gestuurd, probeerde het eens via een andere weg: geen reactie op ontvangen.
- 5 oktober: naar aanleiding van de slechte behandeling van de eerste klacht, een tweede klachte gestuurd. Tot nu toe alleen de bevestiging gehad dat de klacht in behandeling was en binnen drie weken zou worden opgelost. Is vervolgens niet gebeurd. Inmiddels wil ik ook een compensatie vanwege de wanbetaling.
- 13 oktober: nog maar een keer mailen, krijg nu het antwoord dat het nog vier weken gaat duren? Lezen we even terug, dan zien we dat dit antwoord twee weken geleden ook al werd gegeven, terwijl een redelijke termijn al ver en ver is overschreden.
- 20 oktober: nog maar eens gemaild, een werknemer van Essent mailt terug dat ze zich persoonlijk wil inspannen om het probleem op te lossen. Ik bespeur enige vooruitgang...
- 21 oktober: ik mail terug dat ik ook graag een compensatie wil, gelijk aan wat Essent ook doet richting wanbetalende klanten. Dit is kennelijk te veel gevraagd, de werknemer vraagt er begrip voor dat ze dat vanuit haar positie niet kan regelen... zucht...
- 25 oktober: via de mail toch maar even erop aangedrongen dat ze dat toch echt wel moet...
- in de week daarna is er nog twee keer telefonisch contact geweest met een gezinslid, ondanks dat ik mijn persoonlijke nummer steeds vermeld had: we staan nog ergens op een lijst, nog steeds geen uitbetaling.
Het is inmiddels meer dan een half jaar geleden dat het 17 april was en 25 augustus ligt ook alweer meer dan drie maanden achter ons. Essent heeft nog steeds niet uitbetaald.
-
MAXIEM
Re: Essent: welkomstbedrag na maanden nog niet uitbetaald
Essentklant
Advies: gewoon een klacht indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag.
Informatie:
Geschillencommissie Energie en Water:
Wanneer u een meningsverschil heeft met uw leverancier van gas, electriciteit of stadsverwarming en u komt er samen niet uit, dan kunt u de hulp inschakelen van de Geschillencommissie Energie en Water. De energieleverancier moet wel lid zijn van De Energiezaak (Vereniging voor Serviceverlening aan de Energiebranche in Nederland) en bij de Geschillencommissie zijn geregistreerd.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene
Uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:
Bij de Geschillencommissie kunt u alles zelf doen. Hulp van een advocaat of een andere rechtshulpverlener is dus niet nodig. Via de website van de Geschillencommissie Energie en Water dient u direct digitaal uw geschil (meningsverschil) in.
Kosten behandeling van uw klacht:
Het klachtengeld bedraagt € 25,-. Naast de kosten die direct te maken hebben met de procedure, zoals portokosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting, betaalt u geen andere kosten. Wordt u (deels) in het gelijk gesteld, dan moet de energieleverancier (een deel van) van het klachtengeld vergoeden. Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.
Contactgegevens:
Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14
Maxiem.
Advies: gewoon een klacht indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag.
Informatie:
Geschillencommissie Energie en Water:
Wanneer u een meningsverschil heeft met uw leverancier van gas, electriciteit of stadsverwarming en u komt er samen niet uit, dan kunt u de hulp inschakelen van de Geschillencommissie Energie en Water. De energieleverancier moet wel lid zijn van De Energiezaak (Vereniging voor Serviceverlening aan de Energiebranche in Nederland) en bij de Geschillencommissie zijn geregistreerd.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene
Uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:
Bij de Geschillencommissie kunt u alles zelf doen. Hulp van een advocaat of een andere rechtshulpverlener is dus niet nodig. Via de website van de Geschillencommissie Energie en Water dient u direct digitaal uw geschil (meningsverschil) in.
Kosten behandeling van uw klacht:
Het klachtengeld bedraagt € 25,-. Naast de kosten die direct te maken hebben met de procedure, zoals portokosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting, betaalt u geen andere kosten. Wordt u (deels) in het gelijk gesteld, dan moet de energieleverancier (een deel van) van het klachtengeld vergoeden. Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.
Contactgegevens:
Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14
Maxiem.
-
Essentklant
Ik kan natuurlijk overwegen om naar de Geschillencommissie te gaan, maar ik zie dat dit ook weer maanden in beslag zal nemen. Na maandenlang aan het lijntje te zijn gehouden, is het toch niet onredelijk dat ik nu een uitbetaling wil?
Ook naar aanleiding van dit forumbericht heb ik nog geen reactie van Essent ontvangen. Op mailtjes wordt niet meer gereageerd. Ik geloof dat bij Essent niemand meer geïnteresseerd is in dit probleem. Fijne klantenservice...
Ook naar aanleiding van dit forumbericht heb ik nog geen reactie van Essent ontvangen. Op mailtjes wordt niet meer gereageerd. Ik geloof dat bij Essent niemand meer geïnteresseerd is in dit probleem. Fijne klantenservice...
-
Bob Schurkjens
Wanneer je een geschil tegen Essent aanspant, komt het waarschijnlijk niet eens tot een geschil. Essent weet dat ze het geschil zullen verliezen en komen met een schikking voordat het geschil in behandeling genomen wordt. Je kan daar vervolgens mee akkoord gaan mits Essent a) jouw betaalde geschillengeld vergoedt (25 euro) en b) de extra schadevergoeding van bijvoorbeeld 50 of 100 euro die je hebt gevorderd in je geschil óók vergoedt bovenop het bedrag waarop het geschil betrekking had. Ik heb het met KPN destijds zo gedaan. En met succes. Het geschil tot behandeling laten komen kost ze alleen maar meer, dus kiezen ze eieren voor hun geld. Maar je moet ze er als klant wel eerst zelf wél toe dwingen. 995 van de 1000 Essent-klanten heeft namelijk nog nooit van deze oplossing gehoord, dus die kunnen ze in elk geval fijn naaien.
Arrogante hufterbedrijven zijn het die maar naar 1 ding luisteren: geld.
Je hebt hierboven alles keurig chronologisch uitgewerkt. Dus even je posting kopiëren in het online geschilformulier, die 100 euro extra vragen als schadevergoeding voor gedane moeite, verzenden naar de SGC, acceptgirootje betalen na ontvangst en rustig afwachten totdat Essent met hangende pootjes contact met je opneemt....
Waarschijnlijk binnen veertien dagen geregeld.
Arrogante hufterbedrijven zijn het die maar naar 1 ding luisteren: geld.
Je hebt hierboven alles keurig chronologisch uitgewerkt. Dus even je posting kopiëren in het online geschilformulier, die 100 euro extra vragen als schadevergoeding voor gedane moeite, verzenden naar de SGC, acceptgirootje betalen na ontvangst en rustig afwachten totdat Essent met hangende pootjes contact met je opneemt....
Waarschijnlijk binnen veertien dagen geregeld.
-
Essentklant
Ik heb bovenstaande suggesties toch maar in overweging genomen, in ieder geval bedankt daarvoor. Maar het probleem lijkt nu ineens toch opgelost: Essent heeft contact opgenomen en concrete toezeggingen gedaan. De uitbetaling voor het welkomstbedrag is in het systeem ingevoerd, wat inhoudt dat het volgende week op de bankrekening moeten staan. Daarnaast wordt binnen twee weken een behoorlijke compensatie uitgekeerd. Gezien de concrete toezeggingen en de compensatie, ben ik hiermee akkoord gegaan. Eindelijk een oplossing!
Laat je het ook nog even weten als je daadwerkelijk het geld op je rekening hebt.
-
Essentklant
Het welkomstbedrag is inmiddels overgemaakt door Essent. De compensatie zal, volgens afspraak, nog volgen.
ik wacht inmiddels ook al maanden op het uit te betalen welkomstbedrag,
al diverse keren gebeld en gemailed met essent, krijg geen antwoord en tot op heden geen geld van ze ontvangen.
mn naam zou op een speciale lijst komen te staan (we zijn dus niet de enigen)
en er zou spoed bij gezet worden.
dit was op 01-11-10.
maar helaas tot op de dag van vandaag geen welkomst bedrag gezien
mag ik nu de deurwaarder inschakelen?
al diverse keren gebeld en gemailed met essent, krijg geen antwoord en tot op heden geen geld van ze ontvangen.
mn naam zou op een speciale lijst komen te staan (we zijn dus niet de enigen)
en er zou spoed bij gezet worden.
dit was op 01-11-10.
maar helaas tot op de dag van vandaag geen welkomst bedrag gezien
mag ik nu de deurwaarder inschakelen?
-
Essentklant
Dat van dat op die lijst zetten heb ik ook vaak gehoord. Zoals je hebt kunnen lezen ben ik maar doorgegaan met communiceren, uiteindelijk hebben een aantal mensen binnen Essent het opgepikt. Je kunt ook het klachtenformulier gebruiken op de website van Essent. Vanwege de gang van zaken heb ik zoals eerder vermeld een behoorlijke compensatie toegezegd gekregen. Deze is inmiddels uitbetaald. Case closed.