LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evides

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gioia

Evides

Ongelezen bericht door Gioia »

Twee weken geleden kreeg ik een brief van Evides ( watervoorzieningen)Zij willen een nieuwe meter plaatsen. Echter, 2 jaar geleden heb ik al een nieuwe meter geplaatst gekregen. Ik belde keurig af, omdat ik op die datum een ziekenhuisopname had.
In de brief van Evides stond ook een soort verkapt dreigement: :( Namelijk: als je niet afbelt of niet thuis bent, er sancties van geldelijke aard zullen worden opgelegd! Ik heb dus keurig geannuleerd en ook meteen gevraagd dit in het systeem van Evides te willen registreren. Immers, niemand zit op dreigbrieven te wachten van een waterleverancier. :wink:
U raadt het al: 2 weken verder zijn ze dus toch op genoemde datum die dus geannuleerd was , aan de deur geweest. Een welkom thuis als je net een operatie ondergaan hebt. Ik wil mensen oproepen die ook zulke ervaringen hebben en pas een nieuwe meter. Men vertelde mij ook bij Evides, dat watermeters meer dan 10 jaar meegaan! Ik snap dus uberhaupt niet, dat men op deze wijze persé een nieuwe meter wil plaatsen.. Je zou bijna argwaan gaan krijgen
:roll:

jeroca

Re: Evides

Ongelezen bericht door jeroca »

Mijn dochter is verhuisd naar het buitenland, voor dat Evides de rekeningen ging sturen. Eind afrekening van Eneco ontvangen zij kreeg geld terug.

Maand daarop rekening van Evides direct een mail gestuurd om op te zeggen. Weer een rekening weer opgezegd met de mededeling ik ben geen klant van jullie club. Niets mee te maken gewoon betalen en wel direct anders een forse boete.

Gebeld kreeg een dame aan de telefoon als ik direct betaalde dan kreeg ik het in de toekomst terug gestort, maar mevrouw ik heb niets getekend en ben geen klant van u maar van Eneco geweest en al opgezegd. Toch betalen mensen wat een gezeur is dit toch als ik niet getekend heb ben ik toch geen klant van die club. Voel mij echt opgelicht!! Deze club heeft een monopoly positie want je kan geen kant op.

Gioia

Ongelezen bericht door Gioia »

hallo!
het is wel zo, dat Evides zwart op wit moet aangeven dat U wel of niet een contract heeft met hen.
Zomaar roepen dat U tot iets verplicht bent, lijkt me niet de bedoeling.
Dreigen met boetes, daar moet U zich aub niet door laten afschrikken.
Laat hen aantonen dat U getekend heeft als contractant, kunnen zij dit niet, dan ook NIET betalen.
Evt kunt U terecht bij ik dacht de Nationale Ombudsman of Stichting de Ombudsman.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Gebeld kreeg een dame aan de telefoon als ik direct betaalde dan kreeg ik het in de toekomst terug gestort, maar mevrouw ik heb niets getekend en ben geen klant van u maar van Eneco geweest en al opgezegd. Toch betalen mensen wat een gezeur is dit toch als ik niet getekend heb ben ik toch geen klant van die club. Voel mij echt opgelicht!! Deze club heeft een monopoly positie want je kan geen kant op.
Even voor de duidelijkheid:
Evides is het waterleidingsbedrijf. Tot oktober 2008 verzorgde Eneco tbv Evides het factureringsgedeelte. M.a.w. Evides besteedde dit, zoals veel waterleidingsbedrijven, uit aan het gekoppelde energiebedrijf. Sinds de vrije markt van energielevering, is bij veel (zoniet alle) energiebedrijven dit waterleidings factureringsdeel komen te vervallen. Zo ook bij Evides. Vanaf oktober 2008 factureert Evides zelf en niet meer Eneco.
U was dus geen klant van Eneco mbt water, maar gewoon van Evides. Hierin is namelijk geen vrije keuze. Water krijgt u en betaalt u aan het regionale waterleidingsbedrijf. Voor waterlevering is helemaal geen ondertekend contract van toepassing.
Hetgeen Gioia vertelt klopt daarom niet.
Het is best mogelijk dat de administratie bij Evides momenteel even wat 'spaak' loopt, omdat de factuur overheveling van Eneco naar Evides onlangs heeft plaatsgevonden. Vervelend, zeker weten!
Maak Evides nogmaals goed duidelijk dat uw dochter sinds (datum) niet meer woonachtig en dus hoofdverantwoordelijke is van/voor betreffende woning. Ze ook al een slotfactuur heeft ontvangen wat betreft energie en water. Desnoods stuurt u hiervan een kopie naar Evides.
Zeker is dat u niet hoeft en moet betalen. Laat u door de dreigende taal van Evides niet van de wijs brengen. Het is de administratie van Evides die momenteel niet klopt.

Erik N.

Ongelezen bericht door Erik N. »

Evides beloofde mij ook al 3 weken geleden dat ik geld terug zou krijgen, volgens Evides is het al overgemaakt maar ik heb nog steeds niets.
De ING weet ook van niets.

Inge Kat

Ongelezen bericht door Inge Kat »

Ik krijg ook al vanaf begin Juni geld terug van Evides. Heb net nog gebeld, en kreeg te horen dat het nog wel 2 weken duurt, voordat de betalingen de deur uit gaan.
En ach, met mij zijn er duizenden die er moeten wachten, dus waar maak ik me druk om?
Misschien zou iedereen een klacht moeten indienen, en kosten en rente terug moeten verhalen.

Gesloten