LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evides Welkomstbrief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ozmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2010 16:51

Evides Welkomstbrief

Ongelezen bericht door Ozmo »

Hallo,

Vorige week ontving ik een welkomstbrief van waterbedrijf Evides, met daarin de woorden 'onlangs ontvingen wij uw aanmeldingsgegevens'. Ik word in de brief aangeduid als vrouw (en ben een man) en mijn voorletters kloppen niet.

Erger nog, er wordt gesproken over een 'aanvang contract', die per 1 januari 2008 (!!!) is ingegaan. Ik heb netjes opgebeld, en de mevrouw aan de telefoon vertelde me dat er zo lang al geen water is betaald. Zelf ben ik lange tijd geen hoofdhuurder geweest, en toen de hoofdhuurder eind augustus 2008 vertrok, heb ik niets vernomen over een waterrekening.

In de brief staat een termijnbedrag vermeldt van 294,51 voor de periode van 1 jaar. De reden dat ik naar Evides belde, was mijn verontwaardiging over een onduidelijke brief over een aanmelding sinds 1 januari 2008, met een bedrag van 294,51 die ik zou moeten voldoen.

Deze verontwaardiging sloeg om in schrik, toen de vrouw aan de telefoon mij vertelde dat ik nog een nota ga ontvangen met de termijnbedragen vanaf 1 januari 2008, een totaalbedrag van om en nabij de 800 euro, vrees ik, als de termijnen vroeger een zelfde hoogte hadden.

Een paar vragen:

Kan Evides mij na bijna 2,5 jaar een nota sturen, vanuit het niets? Over een periode van 2,5 jaar?

Waarom kiezen ze 1 januari 2008 als aanvang van het contract. Vóór 1 januari 2008 en ná 1 januari 2008 was er sprake van één zelfde hoofdhuurder, die per 1 september 2008 vertrok naar een ander huis. Wie er daarna hoofdhuurder is geworden weet ik niets eens, ik heb zelf nooit iets getekend in dit verband, maar het zou kunnen zijn dat ik automatisch hoofdhuurder ben geworden.

Blijf ik zitten met die merkwaardige data, en het 2,5 jaar lang niet op de hoogte worden gesteld door een waterbedrijf, terwijl er iedere dag water is verbruikt.

Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten zijn in deze kwestie?

(PS: voor het geval iemand niet begrijpt dat ik daar zelf niet achteraan ben gegaan, ik betaal iedere maand gas en stroom ÉN een 3e rekening a 14,- per maand aan Eneco, in de veronderstelling dat het hier om het water ging. Staat NIETS bij namelijk, maar blijkt nu te gaan om gebruik van Eneco's leidingen.)

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: Evides Welkomstbrief

Ongelezen bericht door moi_01 »

ja tuurlijk kan een bedrijf waarvan jij de diensten afneemt het in rekening brengen,jij hebt toch al die maanden water verbruikt.?
als de datum 01.01.2008 niet klopt, kun je een bewijs tonen aan evides wanneer de aanvang was van je huurcontract.

evides heeft vast ook meederde malen getracht aan te geven om je te moeten aan melden maar misschien kwam de boodschap niet over?
dan nog vond ik de bedragen over die hele periode niet veel! als het bij de eneco was geweest was het echt in de duizenden euro's gelopen.(gas,licht)
soms moet je de verantwoordelijkheid ook zelf nemen en niet denken van ik verbruik water maar ik weet niet of ik het betaal?dan krijg je dit.datgene wat je aan eneco betaalt is wellicht het vastrecht ,of het transport dat brengen energie bedrijven in rekening
ik heb het zelf een keer meegemaakt en werd uitstekend geholpen en het water is niet duur gelukkig

Gesloten