LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evolta is nu OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lobo

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Lobo »

Anderhalve week geleden werden wij gebeld door iemand die zei namens OXXIO te bellen. Wij waren overgestapt en hadden volgens hem contractbreuk gepleegd :shock: . Gesprek was 's avonds en ik gaf aan geen OXXIO te kennen. Belde andere avond terug en zei dat we eigenlijk een boete + resterende tijd tot augustus moesten betalen. Weliswaar klopten zijn gegevens ten dele maar ik zei wederom dat alles via de nieuwe maatschappij geregeld was en akkoord was. Volgens hem hadden we echt contractbreuk gepleegd en moest ik het maar nakijken. Op mijn vraag terug te bellen zodat ik dat kon nakijken zou hij op zaterdag terugbellen (rare tijden steeds). Niet meer teruggebeld, maar ik heb OXXIO ook een mail gestuurd dat volgens mijn info (nieuwe leverancier gebeld om info) en mijn contract ik per begin fysieke levering steeds een jaar contract had en dat was per begin februari, de start van nieuwe leverancier. Ik heb gedreigd dat als hij niet met goed onderbouwde bewijzen kwam ik mijn rechtsbijstandsverzekering zou inschakelen en Radar zou informeren. Dat laatste doe ik bij deze omdat misschien anderen die overgestapt zijn soortgelijke ervaringen hebben. Ik weet inmiddels dat OXXIO vroeger Evolta was, dus mijn leverancier. Voorheen weliswaar lagere rekening, maar anderhalf jaar of zo gewacht op de eerste afrekening. Ik weet NIET of ze alsnog weer terugkomen met dreigementen en of aanslagen.
Dan horen jullie van mij en ook mijn rechtsbijstandverzekeraar.
Groet
Bob

christien

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door christien »

Echt schandalig, probeer al sinds 21 februari mijn geld terug tekrijgen van oxxio/durion.
Ben verhuisd, optijd afgemeld, (nu alles incl.) en nog wordt er elke maand geld afgehaald van mijn rekening.

En nu wordt het probleem alleen maar opgeschoven onder het mom, ja mevrouw het kan 6 tot 8 weken duren, We hebben het hier over een bedrag van bijna 160 euro???? ik wil het nu terug!

Wat een kxt bedrijf! De nuon had alles direct gereged, waarom kunnen hun dat niet?????????

Een afrader!!!

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Zie blad 5 van deze topic

--------------------------------------------------------------------------------

1 Stuur een brief naar Oxxio waarin je ze in gebreke stelt, en geef ze een termijn van 2 weken om de aanmelding ongedaan te maken.
Stel ook dat je na deze twee weken een klacht indient bij de geschillencommissie EN DE Dte

2 Je zult we niets horen ( bekend euvel Oxxio) dus na twee weken meldt je de klacht bij www.sgc.nl openbare nutsbedrijven

3 Je betaalt de 25 euro kosten ( krijg je later weer terug van Oxxio)
Je klacht loopt nu

4 Je meldt de klacht bij Dte
http://www.dte.nl/nederlands/over_dte/s ... n_contact/
vragen_opmerkingen_en_tips.asp

5 Grote kans dat je gebelt wordt door oxxio om de klacht op te lossen, geef ze hiervoor één week de tijd, en vraag direct de 25 euro terug, zeg dat je anders de klacht doorzet bij SGC. Vrijwel zeker lost men dit dan op, want "men" is als de dood voor slechte reclame en boete van Dte

Ikzelf heb dit traject ook doorlopen
http://www.dse.nl/~lammert/
hoofdstuk
"Ga naar de pagina met de lijdensweg die Energiebedrijf.com heet"

Succes

Harry50

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Harry50 »

nee, de nuon is een goed bedrijf! En lammert, bestaat er ook een website die de lijdensweg van Lammert heet? Zo kortzichtig om enkel te fulmineren en vergelijkingen te trekken die nergens op gebaseerd zijn.

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

nee, de nuon is een goed bedrijf! En lammert, bestaat er ook een website die de lijdensweg van Lammert heet? Zo kortzichtig om enkel te fulmineren en vergelijkingen te trekken die nergens op gebaseerd zijn.
Nee Nuon zal ook niet super zijn maar volgens mij niks zo erger als Oxxio of alles wat daar aan vastgekoppeld zit. En wat Lammert betreft, die heeft dezelfde **** meegemaakt waar nu in zitten en probeert ons te helpen en advies te geven. Ik kan dat wel waarderen hoor!

Lobo

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Lobo »

Nou, blijkbaar heeft mijn felle reactie per mail geholpen (zie eerder bericht van mij). :P
Ik kreeg binnen 1 week een mail van ze dat ze zich idd vergist hadden en dat alles nu afgerond was. :D
Ik zou zelfs 50 euro terugkrijgen, ben benieuwd. :lol:

pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pebbie »

off-topic

haha zie dat mijn woordkeuze hier af en toe wordt aangepast op het forum :lol: had in vorige post het S-woord gebruikt, staan nu 4 **** grappig om te zien. Was me hiervan niet bewust dat het niet was toegestaan, bij deze mijn excuus toe naar de moderator van het forum :oops:

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Willen jullie de zinnen ook wat korter houden, past het beter op mij scherm.

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

Geplaatst op 22 Mei 2005 12:42 door Pebbie


--------------------------------------------------------------------------------

Werd afgelopen woensdag gebeld door een dame van Oxio over mijn correspondentie (welke, heb inmiddels 200 brieven zonder porto in 1 mnd tijd verstuurd) en over het beeindigen van mijn contract per 1 maart jl. met terug werkende kracht. Dit zou nu idd gerealiseerd worden en ik kon over naar een ander. Over een boete of wat dan ook heeft ze het niet gehad. Ze begreep mijn frustatie heel goed zei ze, en ook dat ik daarom al een tijdje geen voorschotten meer betaalde?! Dit zou tevens op papier bevestigd worden dat mijn contract per 1 maart jl ontbonden was, uiteraard omdat ik nog wel altijd stroom van ze kreeg zou dat ook in rekening worden gebracht. Verder vroeg ze poeslief of ik verder nog vragen en of opmerkingen had? Je begrijpt dat ik spontaan van mijn stoel afviel, is dit Oxxio anna Evolta die nooit thuis geeft? Hmm strange. Anyway gister ook idd de brief ontvangen waarin zwart op wit staat dat ik sinds 1 mrt jl geen klant meer ben en vrij ben om over te stappen naar een ander!. Slag 1 lijkt gewonnen, nu gelijk alles doorsturen naar Essent zodat de switsch geregeld kan worden. Vrees alleen voor de jaar afrekeningen die ik nooit heb gehad en of die wel gaan kloppen. Er moet voor mijn gevoel nog een addertje onder het gras zitte, we hebben het verdorie toch wel over Oxxio.
Yes... het addertje is gevonden hoor. Gister een hele mooie brief ontvangen waarin ze melden dat ze het betreuren mij om klant kwijt te raken, bericht kregen van Essent dat ik over wilde maar... dat mijn contract loopt tot 10-08-2005. Yes ik wist het, hier zat ik op te wachten haha. Stom Dom bedrijf, dus maar gelijk een brief of 25 terug gestuurd naar ze zonder porto uiteraard (heb al genoeg tijd en geld gespendeerd aan dit flut bedrijf) met een kopie van hun eerdere bevestiging omtrent be-eindiging van mijn contract dus 1 maart jl en niet 19 aug. a.s. Het klonk ook bijna te mooi om waar te zijn haha.

Nu maar hopen dat Essent de switsch wel doordrukt, aangezien ik deze papieren ook naar ze gefaxt hebt waarin dus stond dat mijn contract liep tot 1 mrt jl, en ik ze dus verzocht de switsch in behandeling te nemen. We gaan weer vrolijk verder jippie a-jee.

klaasvaak

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door klaasvaak »

Ik denk dat er met jullie wel meer mis gaat.. 200 brieven sturen, je ben niet goed! Exargeren is ook een vak.. bij welk energebedrijf jullie ook zouden zitten, er zal altijd wat te klagen zijn.
Sterkte, want jullie, en dan met name, Pebby, zullen nog vaak hun hoofd stoten..

klaas vaak

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door klaas vaak »

enb lobo, oxxio was vroeger niet evolta. Energiebedrijf.com heeft evolta gekocht, dat is iets anders..

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

Ik denk dat er met jullie wel meer mis gaat.. 200 brieven sturen, je ben niet goed! Exargeren is ook een vak.. bij welk energebedrijf jullie ook zouden zitten, er zal altijd wat te klagen zijn.
Sterkte, want jullie, en dan met name, Pebby, zullen nog vaak hun hoofd stoten..
Tuurlijk hebben we altijd wat te klagen, en tja je moet wat extra brieven schrijven aangezien ze toch NOOIT wat van je ontvangen.

Weet je wat ik nu weer te klagen heb, dat je niet alleen commentaar op mij durft te geven maar dan ook nog niet eens mijn naam kan spellen, pfft.

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

En door dat felle klagen en de geschillencommissie in te schakelen heb ik mooi mijn centen terug. Had ik netjes mijn mond gehouden dan had ik nu nog zitten wachten op 400-500 euro
En zoveel geld heb nou ook weer niet over.
Bovendien zien anderen dan ook in dat (terecht) klagen helpt

Harry50

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Harry50 »

namens iedereen gefeliciteerd Pebbie, snap dat je niet zo veel geld hebt. Het is waarschijnlijk ook niet te doen om naast het full-time klagen ook een betaalde baan te krijgen..

lobo

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lobo »

Spijt me voor je, je bent zelf niet goed geinformeerd. :lol:
Evolta is wel degelijk overgegaan in OXXIO. :!:
Staat in hun eigen mail en kijk maar eens op de site:
www.evolta.nl
Slaap maar lekker verder Klaasvaak! :roll:

Lobo

lobo

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lobo »

Als ik je zo lees dan krijg ik de indruk dat je meer geld aan papier, enveloppen en andere zaken kwijtbent, daarnaast nog alle tijd dan dat je überhaupt aan geld terugkrijgt.

Ik ben bang dat je het overdrijft met acties want daar worden ze niet warm of koud van. Hooguit geirriteerd.
Waarschijnlijk heeft mijn overtuigende bewijs en het dreigement met de advocaat meer uitwerking gehad, en dat was slechts een mailtje van mij en twee telefoontjes van hun kant !

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

dus maar gelijk een brief of 25 terug gestuurd naar ze zonder porto uiteraard (heb al genoeg tijd en geld gespendeerd aan dit flut bedrijf).
Ook harry50 kan wederom niet lezen, aangezien hij denkt dat ik werkelijk nog portokosten aan dat flut bedrijf ga besteden. mogelijk denkt hij daarom ook dat hij geen contract heeft met oxxio :lol:

en voor jou info, ook al gaat het je geen ene moer aan, ja ik heb een baan, nog goed betaald ook :lol: .

bedankt voor je felicitaties, ik zal ze in here houden :wink:

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Waarschijnlijk heeft mijn overtuigende bewijs en het dreigement met de advocaat meer uitwerking gehad, en dat was slechts een mailtje van mij en twee telefoontjes van hun kant !
ik denk dat je gewoon geluk hebt lobo dat jij er wel zo snel van af bent, tis ons nog niet gelukt in ieder geval. las hier zelfs van een geval waarbij de SGC was ingeschakeld maar oxxio wederom niks laat horen.

advocaat ga ik zelf niet betalen, en een rechtsbijstand doet wat voor je mits je claim bedrag hoger is dan 100,- en dat is nog niet aantoonbaar omdat hun nog nooit afrekeningen hebben verstuurd.

daarbij ben je nu wel van ze af maar ben ik eerlijk gezegd benieuwd hoe lang het duurt voor je je 50 euro van ze krijgt. ik hoop uiteraard snel voor je maar ik weet dat Lammert er ook hard voor heeft moeten vechten en lang op heeft moeten wachten.

klaas vaak

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door klaas vaak »

Overgaan is wat anders dan overnemen. Voor de laatste keer: Energ.bed.com heeft zowel eveolta als durion overgenomen, dus geen fusie. Eb.com is oxxio geworden. Snappen jullie het eindelijk, of moet ik Jip en Janneke taal bezigen?

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer.
Nou hebben ze ook al voor elkaar dat ze oxxio mogen blijven
Ik vond NIXXIO eigenlijk veel beter passen
De bedrijven hebben afgesproken dat Oxxio het merk mag blijven gebruiken. Daarmee kan de fusieonderneming van energiebedrijven Durion, Evolta en Energiebedrijf.com doorgaan met haar grootschalige reclamecampagne.

Gesloten