LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
helenito
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:17

Re: evolta

Ongelezen bericht door helenito »

Vandaag na diverse malen een aangetekende brief gestuurd te hebben naar Evolta (Oxxio) met de vraag of zij mij zwart op wit wilde geven aan wie ik de transportkosten verschuldigd was een brief ontvangen van Oxxio waarin ik word gemaand het te vorderen bedrag binnen drie dagen te voldoen anders wordt er een incasso bureau ingeschakeld.
Ik ben klant geweest bij Evolta van 02/06/2003 t/m mei 2005.
Eindafrekening ontvangen in april 2005. Hieruit bleekdat ik een fiks bedrag moest bijbetalen over de afgelopen twee jaar.
Dit zouden ze binnen veertien dagen van mijn rekening afschrijven.
Ik heb het bedrag onmiddelijk laten storneren omdat hier ook transportkosten in waren opgenomen.Deze waren ook door mijn netwerkbeheerder in rekening gebracht.
Jullie begrijpen dat ik niet van plan ben om deze kosten dubbel te betalen en als ik het aan die dieven zooi van Evolta overmaak ik het nooit meer terug zie.
Wat moet ik nu doen. Oxxio reageerd nergens op. En ik heb geen zin om een deurwaarder op mijn nek te krijgen.
Ik ben inmiddels wel weer terug naar mijn oude energieleverancier.
:?: HELLLUP

redina
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 11:38

Re: evolta

Ongelezen bericht door redina »

het antwoord van evolta zelf.
gewoon even zoekn op transportkosten en dan evolta.


Moet ik mijn netwerk/transportkosten aan mijn oude energiebedrijf blijven betalen?

Ja, als u wisselt naar Evolta dan blijft uw netbeheerder de kosten voor het transport direct bij u in rekening brengen. Alleen de leveringskosten betaalt u aan Evolta. Vele energiebedrijven stappen over op dit systeem. Dit is een gevolg van brancheontwikkelingen.

redina
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 11:38

Re: evolta

Ongelezen bericht door redina »

http://www.evolta.nl/html/home.php

dit is gewoon nog de site van evolta.
je kan er heel veel op vinden.
helaas niet wat te doen bij een te late jaarrekening maar voor de rest wel een hoop andere dingen

redina
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 11:38

Re: evolta

Ongelezen bericht door redina »

Deze afrekening vindt ten minste éénmaal per jaar plaats,
onder verrekening van de voorschotten.

dit vond ik dus ook nog even he bij de algemene voorwaarden van Model algemene leveringsvoorwaarden elektriciteit 2000 voor huishoudelijke verbruikers

wie weet kunnen we daar wat mee?

helenito
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:17

Re: evolta

Ongelezen bericht door helenito »

Redina bedankt voor je reactie, ik heb dit ook gelezen op de site van Evolta, en Evolta hier ook mee geconfronteerd.
Geen enkele reactie van hun.
Ondertussen wel aanmaningen blijven sturen, en in de meest recente van gisteren zelf dreigen met een incasso bureau, als ik niet binnen drie dagen het te vorderen bedrag betaal.
Ik word hier echt niet goed van hoor. Ik hou helemaal niet van incasso bureau's.
Geef raad AUB!!!
THXXX

redina
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 11:38

Re: evolta

Ongelezen bericht door redina »

ik heb ook al een brief liggen over incassoburo's
maar dan over een klein bedrag.
vorige week maandag gehad.
ik had ook 3 dagen.
ik heb vandaag nog niemand gezien hoor.
en als ze wel komen.... ik heb bewijs.

kan je de rechtsbijstand niet eens bellen/consumentengids.
geschillencommissie?

helenito
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:17

Re: evolta

Ongelezen bericht door helenito »

Ik heb vandaag ook een email gestuurd naar mijn huidige netwerkbeheerder of hun de transportkosten hebben ontvangen van Evolta. Dat wacht ik maar eff af.
DTE al ingeschakeld, consumentenbond, enz enz.
Die blijven dus ook bij het verhaal dat de transportkosten door de netwerkbeheerder geincasseerd worden.
Maar feit blijft dat die dreigementen van Evolta niet echt prettig zijn.
Ik vraag me af of je ze wat kunt maken als ze pas na anderhalf jaar
een eindafrekening sturen. Iedereen zegt wel dat dat niet mag, maar
ze hebben het toch gedaan. Ik had ze wel trouwens herhaaldelijk verzocht om een eindafrekening. Hoe ze daar op reageerde hoef ik denk niet meer te vertellen. Achterstand faillesement bla bla bla.Ik vind het schandalig dat ze nergens op reageren. Stelletje criminelen zijn het!!!!! :twisted:

Aeltsje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2005 01:39

Re: evolta

Ongelezen bericht door Aeltsje »

Lieve mensen

Ik lees met verbazing uw berichten over de Energiebedrijven.
Ik hanteer al jaren de mogelijkheden van de Geschillencommissie Nutsbedrijven tegen Nuon. En met succes, al kost het veel moeite. Ik neem ook géén vergoeding meer aan van 50 of 75 euro onkosten bij gelijk, maar vraag het salaris van de hoge pieten bij NUON.
Daarnaast goed opletten met overstappen naar een leverancier.
Als het contract wordt thuisgestuurd, meteen bellen als het niet klopt met de telefonische (en op de band opgenomen) afspraak. En eventueel schriftelijk of via mail, de overeenkomst beëindigen.
De automatische afschrijvingen storneren en schriftelijk de reden waarom indienen.

Ik kom nu op voor ongeveer 140 huishoudens in mijn wijk, die dit meemaken, verkeerde en foutieve meterstanden door de Netbeheerder
Nuon, die het Niet Netjes beheerd. Maar daarna moeten de mensen het zelf doorbellen. Gewoon een artikel in alle plaatselijke kranten laten zetten en in landelijke kranten zoals Telegraaf.

Ik krijg ze klein deze Energiebedrijven, die eenvoudige mensen proberen kapot te maken, maar mij niet.

Aeltsje

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

Redina
Een tip.
Oxxio leest ook dit forum
Zorg er voor dat ze je via dit forum niet kunnen traceren omdat je nog geld terug krijgt. Zou zonde zijn.

redina
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 11:38

Re: evolta

Ongelezen bericht door redina »

dat mag!
ik heb zwart op wit van ze dat het klopt het bedrag en dat ik het mag houden.
sterker nog. ik krijg nog meer geld van ze terug. ook dat heb ik zwart op wit.
laat maar komen zou ik zo zeggen

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: evolta

Ongelezen bericht door lammertc »

Niet afwachten Redina, de beste verdediging is de aanval. Schakel de geschillencommissie in.

kwisthout
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:15

Re: evolta

Ongelezen bericht door kwisthout »

Ik heb mijn jaarafrekening van evolta na twee jaar ontvangen. Moest een aanzienlijk bedrag bijbetalen. Heb het eerste termijn betaald op 18 maart 2005, toen was het nog evolta. De tweede termijn heb ik betaald toen het oxxio was geworden. Ik blijf nu aanmaningen ontvangen waarin gedreigd wordt met afsluiting en een deurwaarder omdat ze beweren dat ik het eerste bedrag niet heb betaald. Ik heb een kopie van mijn afschrift aangetekend verstuurd naar evolte heb daar een handtekeningbevestiging van ontvangen maar geen bericht terug gekregen. Alleen kreeg ik laatst weer een dreigbrief met afsluiting, en dat ze het bedrag nu in maandelijkse termijnen van mijn rekening af gaan schrijven. Kan dit zo maar. Ik wordt hier zeer boos van.

Pebbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:17

Re: evolta

Ongelezen bericht door Pebbie »

sgc en dte inschakelen, dat is het enige dat je kunt. verder join the club wij hebben dezelfde ****

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: evolta

Ongelezen bericht door lammertc »

Kijk op mijn site waar ik de correspondentie van een jaar heb opgezet.
http://www.dse.nl/~lammert
het kopje "lijdensweg die Energiebedrijf.com heet"

Dennis_N
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:35

Re: evolta

Ongelezen bericht door Dennis_N »

Ik heb sinds oktober 2004 al ruzie met oxxio. Ik was eerst klant bij Evolta voor stroom. Geen problemen gehad gelukkig. Toen werd ik benaderd of ik er ook gas bij wilde nemen. Omdat dit goedkoper was heb ik dit gedaan. Vervolgens kreeg ik een maandtermijn waar ik bij mijn vorige leverancier bijna een jaar over deed. Oorzaak: ik had stadsverwarming en daar gingen ze bij Evolta niet van uit. Ik netjes gebeld en het zou in orde gemaakt worden. Volgende maand hetzelfde liedje. Weer gebeld en toen ik moest ik de meterstanden maar opsturen. Toen werd ik benaderd door Durion of ik wilde overstappen. Het opzeggen van het contract met Evolta zou opgezegd worden en ze zouden een correcte maandtermijn berekenen. Ik heb afgesproken dat ik eerst de maandtermijn zou doorkrijgen en dat ik dan mijn akkoord zou geven. Je raad het al, die heb ik nooit gehad en ze maakten dezelfde fout als Evolta met de maandtermijn. Alleen bleef Evolta ook incasseren bij mij. Dus 2 incasso's voor 2 jaartermijnen per maand. Wederom contact gehad met beide deze keer en het zou in orde komen. Ondertussen ben ik aan het storneren gegaan, want ik ben geen kredietbank. Dit feest is t/m maart doorgegaan, toen is Evolta eindelijk gestopt met incasseren, maar bij Durion ging het nog steeds fout met het maandbedrag.
In april ging ik verhuizen en is er een contract met Nuon aangegaan, dus meld ik mij af bij Oxxio als klant. Alle papieren netjes opgestuurd en voor elektriciteit ging het zowaar goed. Ik kreeg een afrekening en geld terug. Voor gas is het tot op heden niet goed, want ze incasseren nog steeds maandelijks een nu wel correct bedrag, alleen ben ik geen klant meer van ze.
Ondertussen heb ik al 3 dreigbrieven van het incassobureau gehad, omdat ik de maandtermijnen van Evolta heb gestorneerd. Ook hier heb ik al regelmatig contact over gehad en iedereen zegt iets anders daar. De 1e zei dat het in orde zou komen, de 2e zei dat ik een mail moest sturen met bijlagen en de 3e zei dat ik helemaal geen mail mag sturen.
Ik heb ondertussen een aanmaning van ruim 500 euro liggen voor een rekening van ongeveer 15 euro.
Vandaag maar weer gebeld en er werd mij gezegd dat ik teruggebeld zou worden, dat de eindafrekening eraan komt en dat ik niet meer als klant te boek sta. Ik wacht het maar weer af. Ondertussen ben ik ruim 100 euro telefoonkosten kwijt, maar die zal ik wel niet kunnen verrekenen met ze.

***EDIT***

Het lijkt erop dat ze eindelijk hun woord gehouden hebben. Ik ben teruggebeld en direct doorgestuurd naar het incasso bureau. Daar zijn alle zaken gesloten. Ik heb geld gestort gekregen met de opmerking dat het om een eindafrekening gaat en nu moet ik alleen de afreking zelf nog krijgen.
Eindelijk is het einde in zicht.

Gesloten