LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

evolta

Ongelezen bericht door Gast »

ik zit bij evolta voor mijn elektra en krijg nu opeeens een afschrijving van energiebedrijf.com en het maandbedrag is ook verhoogd.
weet iemand hier iets meer over.
Wat een tyfusbende die energiemarkt, laurens jan zou toch opstappen als het een zooitje zou worden.

helpende hand

Re: evolta

Ongelezen bericht door helpende hand »

Geachte heer/ mevrouw,

Indien u uw klantnummer van evolta doorgeeft zal ik contact met u opnemen om een en ander duidelijker te maken.

Met vriendelijke groet,

Evolta energie

passat97

Re: evolta

Ongelezen bericht door passat97 »

Ja,ja,

geef je klantnummer door en we nemen contact op!!!!!

Ik heb wel een brief ontvangen van Evolta en naar aanleiding daarvan per e-mail een antwoord gevraagd aan Evolta over diverse vragen en misstanden.

Tot nog toe volledige stilte en geen antwoord.................maar dat zal gezien het grote aantal soortgelijke klachten wel gangbaar zijn bij deze club. Ik ga weer terug naar mijn oude leverancier.

Evolta, behandel je mails in plaats van hier op dit forum te zitten!!!

racat

Re: evolta

Ongelezen bericht door racat »

Ik heb ook krijg geen rek en geen herrinneringen ik wil ook terug maar dat kan pas na een jaar

ray2

Re: evolta

Ongelezen bericht door ray2 »

Wij zijn van de NUON overgestapt naar EVOLTA omdat EVOLTA heeft belooft 12 % goedkoper uit te zijn. Nu blijkt na een afrekening van een half jaar dat EVOLTA eens zo duur is als de NUON.

DIT KAN TOCH NIET = MISLEIDING!

Graag reacties van mensen die dezelfde ervaring hebben.

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik ben overgestapt inzake energie en onlangs Gas naar Evolta en van mijn eerst afrekening van de energie klopt niets. De periode betreft 19-7-02 tm 5-1-2005. Dit is vreemd want normaliter krijg je jaarlijks een afrekening.
Daarnaast zegt men dat ik 648 euro voorschot heb betaald terwijl dit 734 euro is.
De meterstanden zoals door mij doorgegeven zijn lager dan zoals op de afrekening als eindstanden staat aangegeven.

Kortom: een puinhoop.

Ik heb een e mailbericht verzonden op 4-2-05 omdat tijdens telefonisch contact hun computersysteem het niet deed zo zei men. En nu maar afwachten. Maar gezien de overige reacties op deze site wordt ik er niet rustig van.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Vr. groeten

Connie de Heus
Wagenberg

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: evolta

Ongelezen bericht door rust »

helpende hand,

als er iets verandert. is het dan niet meer dan normaal dat je je klanten daarvan op de hoogte stelt.

mijn postcode:
waarom is het bedrag verhoogd en who the f u c k is enegiebedtijf.com?

ik hen een contract met evolta en niet met energiebedrijf.com.

puss your luck.
Laatst gewijzigd door rust op 07 apr 2005 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

rust stop eens met liegen jouw postcode is 10.. je weet wel.

Nicole72

Re: evolta

Ongelezen bericht door Nicole72 »

Ook ik zit bij evolta en kregen pas na 2 jaar de eindafrekening, of we even 653 euro binnen 2 weken wilde betalen, dacht het niet! Daarna kregen we nog een brief met het nieuwe voorschot bedrag en daar stond op dat we zijn terug gezet naar 5,95 ?!? Waar zijn ze daar mee bezig??? Willen ze soms dat we begin volgend jaar weer een flinke rekening krijgen?
Heb gelijk naar Evolta gebeld maar kreeg daar net als Connie te horen dat ze niet in het computersysteem konden, dus moesten we maar een mail sturen, maar of ik hier ooit antwoord op ga krijgen? het zal mij benieuwen!

FC

Re: evolta

Ongelezen bericht door FC »

Ook wij kregen een gepeperde eindafrekening binnen over de periode van nov. 2002 tm nov. 2004. 829 euro bijbetalen was de boodschap en dat wordt dan na 2 weken automatisch afgeschreven. :evil: . Buiten het feit dat het niet netjes is na 2 jaar een eindafrekening te sturen vind ik het zeer merkwaardig dat ons verbuik volgens de rekening met zo'n 30% is gestegen terwijl wij toch niet anders zijn gaan leven. Het ergste is dat de meterstanden aardig kloppen.

Hoort een eindafrekening niet per jaar verzonden te worden en zo ja, is de rekening na 2 jaar nog volledig op te eisen?
Over 2 weken eerst maar eens het geld laten terugstorten en dan een betalingsregeling vragen, uitgesmeerd over 12 of 24 maanden, want dat lijkt me toch niet onredelijk.

Maar goed, ik vraag me ook wel weer af wat ik bij een ander bedrijf was kwijt geweest.

Racat79

Re: evolta

Ongelezen bericht door Racat79 »

Ik heb ook evolta kreeg een brief dat ik geld terug zou krijgen ondanks het feit dat ik nog nooit heb betaalt :lol: Ik heb ook gevraagd hoe dat kon maar daar kreeg ik geen antwoordt op.
Maar ik heb nog niks ontvangen wel een bevestiging per email. Ik ga het ook nu zo snel mogelijk opzeggen.
In de voorwaarden las ik als je voortijds opzeg dat je dan een boete moet betalen van 50 euro nou dan maar dat

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Ik zit nog steeds op een afrekening te wachten van Evolta nu bijna twee jaar, laatst kreeg ik een brief waar de meterstanden op stonden die duidelijk tehoog zijn bij navraag om correctie sturen ze je van kastje naar de muur. Het is daar een grote puinzooi nu zijn ze overgenomen door energiebedrijf.com maar daar had ik geen bericht van gekregen ze doen maar wat en informeren de klanten niet, ze beloven veel en doen niets. IK WIL MIJN AFREKENING 1 KEER PER JAAR ZOALS IEDERE LEVERANCIER DAT DOET. :evil: :evil:

Wilco

Amigo

Re: evolta

Ongelezen bericht door Amigo »

Als er iets verandert waar je het niet mee eens bent heb je volgens mij het recht zonder opgaaf van reden over te stappen naar een andere maatschappij. Hiervoor heb je een maand de tijd.

arts

Re: evolta

Ongelezen bericht door arts »

ook ik heb een eindafrekening van Evolta over een periode van bijna 2 jaar. Geen afrekening gehad in 2004. Mag ook een bedrag bijbetalen dat hoger ligt dan het totaal bedrag aan betaalde maandelijkse voorschotten. (effe ruim 8oo euro die ze binnen 14 dagen wel even afschrijven)
Ben aan het bellen, mailen en brieven schrijven maar een fatsoenlijk antwoord krijg ik niet.
Ik word hier zo ziek van. Ook bij mij schatten ze m'n jaarverbruik van electriciteit een 2000 Kwh hoger in dan voorgaande jaren terwijl er bij ons ook niets is veranderd in de gezinssamenstelling of energieverbruik. Het rare is dat volgens de meterstand wij wel een wietplantage op de zolder moeten hebben!
Controle van de meter dan. Kost mij bijna 800 euro (ex btw.) Ik weet 't ook niet meer. Is er nog wel een betrouwbare energieleverancier??
Ik hoor ook over vele andere leveranciers klachten.
Wie heeft dit bedacht. Het zou allemaal goedkoper worden als de bedrijven zouden kunnen concureren!!

S.F. Schutze

Re: evolta

Ongelezen bericht door S.F. Schutze »

Ook bij mij viel er zoeven een gepeperde rekening door de brievenbus.
Binnen twee weken af te rekenen; 611.86 euro...
Ik snap er eveneens niets van...
Ik vermoed dat het aspect "Goedkoper" niet slaat op de daadwerkelijke hoogte van mijn stroomgebruik maar eerder op de mentaliteit van de energieleveranciers...
Ik belde een paar maanden geleden i.v.m. de hoogte van mijn toenmalige rekening via NUON en mij werd verteld dat medio MEI 2005 mijn nota bedrag zou worden aangepast en dat ik minder zou gaan betalen...
Nu dit!
Zulke streken; DAT IS PAS GOEDKOOP.
Sil Frederik Schutze

mvdh

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvdh »

Heb ook een rekening gehad van kleine 300 euro. Bij mijn weten komt dit doordat er een tijd lang niet voor vastrecht is betaald.
Wordt nu in een keer gecorrigeerd. Volgends mij ligt de fout dus bij Nuon. Het had Evolta niet misstaan als ze er een begeleidend schijven bij haddan gedaan.

m

ferdinand74

Re: evolta

Ongelezen bericht door ferdinand74 »

Wij kregen vandaag ook een rekening van Evolta..nl € 1409.71
en dit wordt ook even binnen 14 dgn van mijn rekening afgeschreven
Dit gaat dus ook over een periode van 2 jr..
Het rare is ook nog eens dat we in periode 2001-2002 3737 KWH verbruikt hebben en nu we bij Evolta zijn verbruiken we ineens 6175 KWH het eerste jaar en het tweede jaar 9165 KWH!!!!
Dus per jaar even 3000 meer!!! En geloof me we hebben niets extra's
gekocht oid dat we meer stroom verbruiken en nee we hebben GEEN
wietplantage op zolder of in de schuur.
Je begrijpt dat we hier dus zeker niets van snappen..zijn er meerdere mensen die dit ook hebben en kan iemand ons iets vertellen over de
transportkosten..Wij zijn nl van Essent overgestapt naar Evolta en volgens de site, betalen we gewoon onze transportkosten via Essent, dit gebeurt ook, maar op de eindafrekening van Evolta moeten we dus ook energietransportkosten betalen.
Ik hoop dat Radar hier iets aan wil doen..misschien kan Radar hier in bemiddelen, of uitzoeken, want geloof me er zijn veel meer mensen die nog een rekening krijgen en iedereen moet betalen.
Hoezo goedkoper wij zouden 10% goedkoper zijn, nou we zijn elk jaar
50% meer aan KWH kwijt...HELP HELP HELP..

heleenenjohan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:43

Re: evolta

Ongelezen bericht door heleenenjohan »

Ook wij ontvingen vandaag dan eindelijk de afrekening van evolta.Of wij binnen 2 weken even 1036,84 euro willen betalen. De meterstanden kloppen niet, netwerktransporten ineens erbij op.
Ik hoop ook dat RADAR hier iets aan kan doen.
Vandaag (20-2) heb ik evolta gebeld, moest eer 25 min wachten en eindelijk had ik een mevrouw aan de telefoon.
Nadat ik vertelde dat de meterstanden niet kloppen, en dat het adres niet klopt (kwam ik later pas achter, wij wonen in een apartement op huisnummer 93 C en de afrekening is voor 93!), werd mij verteld dat de computer vastliep. Natuurlijk, niet anders verwacht!!!!
Aan het eind van het gesprek, toen ik vroeg om een goede jaarafrekening vroeg ze zonder mij uit te laten spreken: Gaat u de rekening nu wel of niet betalen? Ik antwoorde natuurlijk niet, haar antwoord was, nou oke mevrouw, dan beeindigen we nu het gesprek.
Raar bedrijf, ik ga nu uitzoeken wat ik nu kan doen om over te stappen naar een betrouwbaar energiebedrijf.
Als iemand suggesties heeft wat ik nu allemaal kan doen, dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door heleenenjohan op 21 feb 2005 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Hier ook de afrekening van 29-11-2002 tot 05-01-2005.
Bedrag binnen 2 weken af te schrijven € 274,28 dus niet daar kunnen ze ook 2 jaar op wachten.
Bovendien zijn ze de perikelen rond faillisement energyXS vergeten waardoor levering tijdelijk weer door eneco werd overgenomen en in rekening gebracht. Nee evolta brengt dit weer in rekening.

Arjanne

Re: evolta

Ongelezen bericht door Arjanne »

Ik kreeg gisteren ook van evolta een jaarafrekening, na ruim twee jaar.
Vorig jaar hebben ze mijn maandbedrag verlaagd en een paar weken geleden ook weer 5,95 euro per maand.
Mijn jaarafrekening is 866 euro en zou ook binnen twee weken worden afgeschreven.....nou dus mooi niet...is hier iets aan te doen?
Wat een zooitje een jaar geleden kreeg ik van de nuon ook een gepeperde rekening, bleken ze nooit geincasseerd te hebben via automatisch incasso, terwijl dat wel in mijn contract stond.....

Baal flink

Gesloten