LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreem hoge jaarnota Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rmijnals

Extreem hoge jaarnota Eneco

Ongelezen bericht door Rmijnals »

Tot mijn grote schrik heb ik een extreem hoge jaarnota van Eneco ontvangen.
Ik moet €7.100 bijbetalen. Ik betaal per maand ongeveer €110,- aan gas en licht, wat ik al behoorlijk veel vind, want ik woon in een klein 2-kamer appartement (ongeveer 30m2)

Volgens Eneco heb ik 230% meer elektriciteit en bijna 1.000% meer gas verbruikt dan de voorgaande periode. Dit is natuurlijk absurd! Ik heb alleen een gaskachel in de woonkamer en een gasgeiser in de keuken.

Ook zegt Eneco dat ze over 2008 geen energiestanden van mij hebben doorgekregen en dat ze dus een schatting maken(terwijl ik elk jaar netjes de meterstanden netjes op de post doe) . De (aardige en behulpzame) dame van Eneco die ik erover had gesproken vond dit bedrag ook aan de hoge kant, maar als mijn meterstanden kloppen zou ik toch dat bedrag moeten gaan betalen..

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat voor stappen ik kan ondernemen, want dit klopt natuurlijk nooit.

amelissen

Re: Extreem hoge jaarnota Eneco

Ongelezen bericht door amelissen »

Zou het kunnen dat iemand anders in het complex bezig is met een hennep plantage en illegaal stroom aftapt?
Zo maar een idee hoor.

Voor een appartement van 30m2 is 110 euro per maand aan gas en licht al extreem hoog. Ik bewoonde lange tijd een appartement van 75m2 en betaalde 35 euro per maand en kreeg nog steeds terug.

Verder is het vaak zo dat in appartementencomplexen de gasketel gezamenlijk is. Heb je niet toevallig een rekening gekregen die voor het hele complex bedoeld is?

Rmijnals

Ongelezen bericht door Rmijnals »

Ik heb dus net opnieuw met Eneco gebeld. Ze hebben idd verkeerde gasstanden ontvangen. Dat meisje aan de lijn zei dat ik het verkeerd zou hebben ingevuld..(wat ik me overigens niet kan voorstellen, mijn vriendin stond naast mij toen ik het invulde en had het dubbelgechecked..jammer dat ik geen kopie van m'n meterstandenformulier had gemaakt)

De stand was met 10.000 teveel ingevuld. Ik krijg dus binnen 10 á 15 werkdagen een correctieformulier thuisgestuurd. M'n elektra klopte wel volgens het meisje van Eneco. Dat is nog steeds 230% meer dan de voorgaande jaren.. Maar gas was vele malen duurder volgens het meisje van Eneco.

Dus ik moet even afwachten wat rekening ik nu ga ontvangen voordat ik verdere stappen kan ondernemen, want ik heb zo'n raar voorgevoel dat ik zelfs na mijn correctie, veel moet bijbetalen.

word vervolgd dus..

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Vraag of diezelfde ENECO het pand doorlicht met energie en stroom....als ik zo je woonoppervlakte gadesla in samenhang met het aantal bewoners, denk ik dat er meer aan de hand KAN zijn....illegaal stroom aftappen of mogelijk zelfs een kleine plantage KAN je dan al aan denken, echter, ook decembermaandkerstlichtjeszakkenvullers als ENECO maken weleens GROTE fouten.....dat deze afrekening niet klopt lijkt me duidelijk.

kapster

Ongelezen bericht door kapster »

Hallo,
Ook wij hebben dit jaar een extreem hoge jaarafrekekning.
Wij moeten 3700euro bij betalen.Er is bij ons niks in de situatie veranderd.Zitten gemiddeld op een verbruik van 1600m3,de afgelopen 4 jaar en nu op 5700m3.Dit is onmogelijk.Vorig jaar is bij ons de meter eraf geweest en wij denken dat het daar aan ligt.Er zijn toen geen standen opgeschreven en ze hebben ons daar ook niet op attent gemaakt.We zijn al vanaf September bezig om het uit te zoeken,maar het schiet niks op.Bij Enexis zeggen ze dat de meter er niet af is geweest terwijl dit wel is,en ze zeggen doodleuk dat ze er verder niks aan kunnen doen.Wij houden nu de standen bij en het verbruik is gewoon.Er is een installatie bedrijf bij geweest en alles is prima.
Weet iemand misschien een oplossing om dit aan te pakken,want het valt niet mee om als persoon tegen zo'n grote maatschappij op te boksen.
Hebben al bij verschillende instanties aangeklopt maar zij kunnen alleen advies geven en verder niks voor ons ondernemen.

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik begrijp niet waarom het programma Breekijzer van de buis is gehaald...soms sta je zo machteloos he....

Hatsikidee

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Je meter eraf en dan zo'n verbruik... ik kan alleen maar iedereen adviseren om als een waakhond je meterstanden te bewaken. Ik doe dat elke zondag, jaar in- jaar-uit vaste gewoonte alles even noteren en bijhouden in een bestandje of anders gewoon op papier. En bewaren. Bij meteropnames mee-controleren dat de beste man de juiste standen opneemt (bij nacht/dag tarief ook dat in de gaten houden).
Ik heb mijn meteropneemman 2 keer in de loop der jaren op een kapitale opneemfout kunnen betrappen. Mogelijke bron van een BOEL problemen.

Bij metervervanging foto nemen. En bijv ook van 1-2-3 weken later.

Jaren terug sloeg bij mij de gasmeter 'op hol' en mijn jarenlange notities hebben daar wel bij geholpen met NUON daarvan te overtuigen. Het is wel jammer dat het zo moet maar het kan je bákken met geld schelen. En je weet dus ook meteen de gevolgen van wat wat je verbruikt.. bijv aanschaf van een nieuw apparaat kan ineens een stijging laten zien.

Gesloten