LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extreem hoog verbruik stadsverwarming: 216 Gj!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
suksawat

extreem hoog verbruik stadsverwarming: 216 Gj!

Ongelezen bericht door suksawat »

Sinds maart 2013 verhuren wij onze flat aan twee nette, fulltime werkende mensen. Het voorschotbedrag bij Eneco was € 92 (flat met 2 slaapkamers), oppervlakte ongeveer 80m2. Qua stroomverbruik bleken de huurders op het gemiddelde te zitten. Het gemiddeld verbruik aan stadsverwarming is 31 Gj. Nu kregen we de afrekening voor de stadsverwarming en blijkt dat er in 1 jaar 216 Gj is verbruikt!!
Gebeld met Ista, netbeheerder, en de meters lijken te kloppen, al geven ze toe dat het extremer dan extreem is.
Voordat wij nu de bal bij de huurders neerleggen wil ik graag jullie mening horen over het volgende: stel, je hebt de verwarming iedere dag vol open staan, dan nog is het toch vrijwel uitgesloten dat je tot een dergelijk hoog verbruik komt?? Maar wat kan dan de oorzaak zijn? In principe moet de huurder betalen voor zijn eigen verbruik, maar ook zij zullen vrees ik behoorlijk schrikken van een rekening van bijna € 5000....

sibora

Re: extreem hoog verbruik stadsverwarming: 216 Gj!

Ongelezen bericht door sibora »

dit verbruik is extreem en kan haast niet juist zijn. Is er ook voor warm water een boiler op die wijkverwarming ? zo ja ? moeten ze die regelklep na kijken ; als die vast zit heb je dag en nacht een groot verbruik in gj. en dat kan hoog oplopen. over die meters ; ze zeggen gelijk van die kloppen hoor maar dat geloof je toch zelf niet, maar dan zijn ze er vanaf.dat soort van verwarming is gevaarlijk altijd eens per week je meterstanden controleren en opschrijven dan kan je zien of er iets niet in orde is.ik had hier eens een monteur voor een regelklep ; om te lachen of te huilen !!!! die wist niet wat te doen maar ik bleef er bij staan, om een moment zij ik ga even mijn tabak pakken, kwam terug en mijnheer verklaarde nou mijnheer uw regelklep is weer in orde,daar ik zelf in het vak gezeten heb zei ik ; nou doe dat dan nog eens waar ik bijstaat, de ******* had niets gedaan. Maar regelkleppen kunnen verkalken, dan gaan ze niet verder open, maar ook niet dicht. het is een rot systeem ; ze hadden het nooit uit moeten vinden vele mensen betalen zich blauw aan deze rot verwarming. hopende dat u er iets aan hebt.
M.V.G.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien zijn ze een wietplantage begonnen?

sibora

Ongelezen bericht door sibora »

@ Ruud. dat is natuurlijk geen antwoord geven ; laat staan dat u een rekening zou krijgen van 5000 euro
zou je dan ook zo reageren , voor wiet gebruik je veel stroom ! toch geen warmte ? ik ben jaren aan het strijden geweest ook met anderen over dit soort van verwarming . Ze zagen blijkbaar kans om ons uit de krant te houden ! al wat we aangedragen hebben was opeens weg , zo zie je maar. Maar ik had eens een
hogere van mijn wijkverwarming aan de telefoon , deze man vertelde ja mijnheer ; ik zoek in uw stad een
huis, zij ik ; nou er zijn er genoeg ! vertelde die brave man, ja maar die zijn allemaal met wijkverwarming
en dat wil ik niet ha ha. heb ik hem gezegd ; wil je niet door je eigen baas bestolen worden !!
die warmte wet, is dit jaar begonnen, nou ze hebben de mensen weer te pakken ; huur aansluiting
warmte, 2 stopkraantjes !!!!! Maar daar is het laatste woord nog niet over gezegd.
M.V.G.

Gesloten