LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout gastarief door Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maribert

Fout gastarief door Essent

Ongelezen bericht door Maribert »

Wij hebben een brief gekregen van Essent waarin ze even melden dat zij jarenlang een fout gastarief hebben gehanteerd en daarom nu een correctie berekening hebben gebruikt en of wij even ruim €1000 willen gaan betalen. Een brief waarin dus staat dat essent een fout heeft gemaakt en nu heeft gecorrigeerd en of wij even willen betalen. Geen excuses of wat dan ook of verder uitleg of een tegemoet komen. Nee zij maken een fout en wij morgen even betalen. Het is toch belachelijk? Wie heeft hier ervaring mee?

forumessent

Re: Fout gastarief door Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Maribert,

In uw bericht van 28 maart op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over het onjuist berekende gastarief.
Ik wil dit graag voor u nakijken, hiervoor verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

jarenlang een fout gastarief
Indien dit correct is kan er door hun fout maar twee jaar terug in rekening gebracht worden.

Maribert

Ongelezen bericht door Maribert »

Oké jarenlang is dus vanaf 2010 dus dan zouden ze het dus kunnen corrigeren??

sonneke67

Ongelezen bericht door sonneke67 »

Hoi Maribert ,
wij hebben afgelopen dinsdag een correctie jaarafrekening gehad 2010 2011 ; totaal 3400,--
gelijk gebeld uiteraard ( hoefde niet in 1 keer betaald te worden hoor , mag ook intermijnen ) laat me niet lachen , dat verbruik je op 2 jaar nog niet .
wij hebben overigens 1 jaar lang geen gas gebruikt gehad ivm verbouwing .
Op advies van Essent medewerker contact opgenomen met Enixis ( want die gegeven de standen door mevr , kunnen wij verder niets aan doen !!)
Medewerkster van Enixis heeft alles met mij door genomen en zag ook duidelijk dat er geen gas verbruik was geweest tot van okt 2010 tot nov 2011 .
Moest ik Essent weer bellen en doorgeven dat ze contact opnemen met Enixis dmv een speciaal nr voor de leverancier ( essent bij deze ).
Essent weer gebeld ( donderdag )maar ik merkte in het telefoongeprek al wel dat ze dat helemaal niet van plan zijn Enixis te bellen . Ik ga het voor u na kijken en wordt terug gebeld. Niets meer gehoord!!!
OOk dinsdag gemaild via de site (GEEN REACTIE)

Misschien voor jou ook een tip om Enixis te bellen en te kijken wat die voor je kunnen doen , dat ga ik maandag ook weer doen .
Kennis van me hebben dit ook aan de hand gehad en het bedrag werd via automatische incasso afgeschreven , heeft meer dan een jaar geduurd eer het allemaal was opgelost .

Nou hopenlijk duurd het bij jou en mij wat korter , wat een bedrijf zeg !!!!
Succes ermee.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Maribert schreef:Wij hebben een brief gekregen van Essent waarin ze even melden dat zij jarenlang een fout gastarief hebben gehanteerd en daarom nu een correctie berekening hebben gebruikt en of wij even ruim €1000 willen gaan betalen. Een brief waarin dus staat dat essent een fout heeft gemaakt en nu heeft gecorrigeerd en of wij even willen betalen. Geen excuses of wat dan ook of verder uitleg of een tegemoet komen. Nee zij maken een fout en wij morgen even betalen. Het is toch belachelijk? Wie heeft hier ervaring mee?
Wanneer Essent jarenlang een te hoog tarief had gerekend en had u geld terug geeist en Essent had gezegt belachelijk....? Wat dan? Logisch toch als achteraf blijkt te veel of te weinig betaald te hebben dit te verrekenen, het mag zelfs in termijnen!

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hoezo is dat belachelijk, je hebt dan toch al die jaren te weinig betaald?

@H@rm@n, hoe weet je dat ze maar van 2 jaar terug mogen vragen, dacht dat het bij een dienst 5 jaar was.

sonneke67

Ongelezen bericht door sonneke67 »

Vind ik niets logisch aan ; wij hebben ruim 13 maanden GEEN GAS verbruikt dus kunnen we ook nooit te weing betaald hebben .....
Enixis geeft ook aan dat Essent fout zit . Waar het mij om gaat is dat je met je rug tegen de muur staat em er geen reactie of telefontje terug komt.
Gelukkig dat het bij jullie goed gaat ....tot nu toe dan .

Gesloten