Pfff... Wat een gedoe allemaal.
RWE verteld dat ze bewijs nodig hebben van de beginmeterstanden. Verteld dat ik en de verhuurder niet hebben. Ben vanuit RWE doorverwezen naar de netwerkbeheerder (essent). Met de netwerkbeheerder (Essent) gesproken, verhaal uitgelegd. Die vertelde dat de beginstanden die wij op de rekening hadden staan, beginstanden van 2003 waren. En dat die aan het RWE zijn doorgegeven omdat het RWE te lang heeft gedaan om de meterstanden die wij hebben doorgegeven aan het RWE door te geven aan Essent. (snap jij het nog
![Question :?:](./../images/smilies/icon_question.gif)
)
De oplossing volgens de netwerkbeheerder was niet zo moeilijk, RWE moet de beginstanden die wij hebben opgenomen toen we in de woning kwamen wonen doorgeven aan Essent, en Essent accepteert die dan gewoon omdat het reële meterstanden zijn.
Dus weer terug gebeld naar het RWE, dit verteld en ze gaan de meterstanden doorgeven aan essent
![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
. Alleen de rekening van €1500 word wel geïncasseerd, werd mij vrolijk verteld. Dus een betalingsregeling afgesproken waar ik de eerste 2 maanden 2x €50 betaal en in de tussentijd moeten de nieuwe standen zijn doorgevoerd en een nieuwe rekening zijn gemaakt.
Dus ik hoop dat het zo opgelost kan worden, anders moeten we er een rechtszaak van maken, en gaat alles nog langer duren. Ben ondertussen nog verder aan het zoeken naar bewijs van meterstanden tussen de periode 2003 en dat wij er zijn komen wonen. Als de vorige bewoners er namelijk uit zijn gezet, moeten door de politie, deurwaarde en verhuurde de meterstanden namelijk zijn genoteerd. Maar probeer die maar eens te achterhalen
Ik had trouwens ook berekend dat de meterstanden die op onze jaarafrekening staan totale onzin zijn. RWE beweerde in eerste instantie dat het onwaarschijnlijke standen zijn maar niet onmogelijk. Heb dit uitgerekend en blijkt dat met de gegevens van de meterstanden op de jaarrekening wij gedurende twee maanden een gemiddeld stroom verbruik hebben gehad van meer dan 27 Ampère, aangezien onze hoofdzekering maar 25 Ampère is en verzegeld is, is dit dus onmogelijk.