Dankzij Budget Energie zitten wij deze paasdagen letterlijk aan huis gekluisterd, op water en brood. Nadat ik, zoals altijd, zeer zorgvuldig en op tijd onze meterstanden heb doorgegeven, werden deze per mail bevestigd door Budget Energie. Helaas kunnen de medewerkers van deze club blijkbaar niet copy-pasten of ze lijden aan een ernstige vorm van dyscalculie. Ze presteerden het om het verbruik van stroom op de eindafrekening ruimschoots te verdubbelen en ook met het gas zaten ze er flink naast...
Gevolg: € 507,22 automatisch afgeschreven, terwijl ik op basis van de correcte standen € 44,22 terug zou moeten ontvangen. En (oh ja!) van de welkomstpremie die verrekend zou worden (€ 300,-) is uiteraard ook geen spoor te bekennen...
Helaas lukt storneren ook niet meteen vanwege de feestdagen...
Omdat ik tijdens dit Paasweekend dus echt geen kant op kon, heb ik maar wat research gedaan naar deze lui.
Bevindingen:
1) Op internet wemelt het van de (ernstige) klachten over Budget Energie;
2) De precieze situatie waarin wij ons bevinden, blijkt verdacht vaak voor te komen bij Budget Energie;
3) De klantenservice staat slecht bekend en managers staan de klant niet te woord, maar verschuilen zich achter de logge, trage klantenservice.
4) Budget Energie is opgericht door een een paar snelle jongens die eerder Atoomstroom zijn begonnen. Na de ellende in Japan zijn ze vervolgens met deze toko op de proppen gekomen. Hun overkoepelende bedrijf heet Nutsgroep;
5) Budget Energie profileert zich met mooie duurzaamheidpraatjes en online marketing;
6) De administratie is een zooitje;
Conclusie:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat van een vergissing in mijn geval niet eens oprecht sprake is. De fouten zijn daar simpelweg te groot voor en komen te vaak voor. Wellicht proberen ze het maar gewoon en zien ze wel of de klant in actie komt. In ieder geval is het gebruiken van de klant als rentedonateur vast ook erg lucratief voor ze...
Door op de goede gok email adressen te maken met de namen van de directie (zie hun site) en eindigend op nutsgroep.nl, hoop ik de Hoge Heren zelf te bereiken. In ieder geval komen deze emails niet terug, wat erop wijst dat de adressen kloppen .
Ik kan niet wachten totdat ik terug ben bij een Oude Vertrouwde leverancier met een geitenwollensokken imago. Nooit meer doe ik zaken met een bedrijf zoals Budget Energie, want dit soort bedrijven zorgt ervoor dat leven in deze tijd er voor de gemiddelde consument niet leuker op wordt. Ik heb geen zin om continu wantrouwend te moeten zijn. Wat een schaamteloze toestand!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foute Jaarafrekening Budget Energie
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 apr 2011 11:04
Re: Foute Jaarafrekening Budget Energie
De oprichter en directeur is Sjef Peeraer: [email protected]
Re: Foute Jaarafrekening Budget Energie
Laat me je uit de droom helpen.............niet alleen BE maakt zulke fouten hoor
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 okt 2012 13:31
Re: Foute Jaarafrekening Budget Energie
Geachte mevrouw Bronkhorst,
Inmiddels hebben wij contact met u opgenomen en heeft u een e-mail ontvangen. De afspraken die gemaakt zijn plaats ik voor de volledigheid hieronder.
Wij houden voor u in de gaten of de eindnota op de juiste manier opgemaakt wordt. Indien wij meterstanden van Nuon hebben ontvangen maken wij voor u direct een eindnota op.
Hierbij letten wij of de eenmalige korting van € 300,- erop verwerkt is. Indien dit niet is gebeurd en er in plaats van de korting een boete in rekening wordt gebracht corrigeren wij dit direct voor u.
Ter compensatie ontvangt u van ons een geschenk.
Tot slot willen wij u nogmaals aangeven dat wij deze situatie erg betreuren en hopen wij dat dit op een juiste manier voor u is opgelost.
Indien u nog vragen heeft dan kunt u reageren op de e-mail die u heeft ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Budget Energie Webcare
Inmiddels hebben wij contact met u opgenomen en heeft u een e-mail ontvangen. De afspraken die gemaakt zijn plaats ik voor de volledigheid hieronder.
Wij houden voor u in de gaten of de eindnota op de juiste manier opgemaakt wordt. Indien wij meterstanden van Nuon hebben ontvangen maken wij voor u direct een eindnota op.
Hierbij letten wij of de eenmalige korting van € 300,- erop verwerkt is. Indien dit niet is gebeurd en er in plaats van de korting een boete in rekening wordt gebracht corrigeren wij dit direct voor u.
Ter compensatie ontvangt u van ons een geschenk.
Tot slot willen wij u nogmaals aangeven dat wij deze situatie erg betreuren en hopen wij dat dit op een juiste manier voor u is opgelost.
Indien u nog vragen heeft dan kunt u reageren op de e-mail die u heeft ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Budget Energie Webcare
Re: Foute Jaarafrekening Budget Energie
Die meterstanden heeft TS toch al doorgegeven? (en tevens door jullie bevestigd).BudgetEnergie schreef: Indien wij meterstanden van Nuon hebben ontvangen maken wij voor u direct een eindnota op.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 apr 2011 11:04
Re: Foute Jaarafrekening Budget Energie
Dit is inmiddels keurig afgehandeld door Budget Energie!
Re: Foute Jaarafrekening Budget Energie
Maartje1975 schreef:Dankzij Budget Energie zitten wij deze paasdagen letterlijk aan huis gekluisterd, op water en brood. Nadat ik, zoals altijd, zeer zorgvuldig en op tijd onze meterstanden heb doorgegeven, werden deze per mail bevestigd door Budget Energie. Helaas kunnen de medewerkers van deze club blijkbaar niet copy-pasten of ze lijden aan een ernstige vorm van dyscalculie. Ze presteerden het om het verbruik van stroom op de eindafrekening ruimschoots te verdubbelen en ook met het gas zaten ze er flink naast...
Gevolg: € 507,22 automatisch afgeschreven, terwijl ik op basis van de correcte standen € 44,22 terug zou moeten ontvangen. En (oh ja!) van de welkomstpremie die verrekend zou worden (€ 300,-) is uiteraard ook geen spoor te bekennen...
Helaas lukt storneren ook niet meteen vanwege de feestdagen...
Omdat ik tijdens dit Paasweekend dus echt geen kant op kon, heb ik maar wat research gedaan naar deze lui.
Bevindingen:
1) Op internet wemelt het van de (ernstige) klachten over Budget Energie;
2) De precieze situatie waarin wij ons bevinden, blijkt verdacht vaak voor te komen bij Budget Energie;
3) De klantenservice staat slecht bekend en managers staan de klant niet te woord, maar verschuilen zich achter de logge, trage klantenservice.
4) Budget Energie is opgericht door een een paar snelle jongens die eerder Atoomstroom zijn begonnen. Na de ellende in Japan zijn ze vervolgens met deze toko op de proppen gekomen. Hun overkoepelende bedrijf heet Nutsgroep;
5) Budget Energie profileert zich met mooie duurzaamheidpraatjes en online marketing;
6) De administratie is een zooitje;
Conclusie:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat van een vergissing in mijn geval niet eens oprecht sprake is. De fouten zijn daar simpelweg te groot voor en komen te vaak voor. Wellicht proberen ze het maar gewoon en zien ze wel of de klant in actie komt. In ieder geval is het gebruiken van de klant als rentedonateur vast ook erg lucratief voor ze...
Door op de goede gok email adressen te maken met de namen van de directie (zie hun site) en eindigend op nutsgroep.nl, hoop ik de Hoge Heren zelf te bereiken. In ieder geval komen deze emails niet terug, wat erop wijst dat de adressen kloppen .
Ik kan niet wachten totdat ik terug ben bij een Oude Vertrouwde leverancier met een geitenwollensokken imago. Nooit meer doe ik zaken met een bedrijf zoals Budget Energie, want dit soort bedrijven zorgt ervoor dat leven in deze tijd er voor de gemiddelde consument niet leuker op wordt. Ik heb geen zin om continu wantrouwend te moeten zijn. Wat een schaamteloze toestand!
Maartje,
Allereerst die welkomspremie, die ontvang je pas aan het eind van het 3 jarig contract dat jij hebt afgesloten met Budgetenergie. Verder is het e.e.a. treeds door Budgetenergie recht getrokken.