Hallo Allemaal,
Wie o wie heeft er advies voor mij? Anderhalf jaar geleden woonde ik in een appartement, de meterkast zat in het portiek en deelde ik met mijn buren. Ik heb netjes de kaart van eneco netbeheer ingevuld en de meterstanden dus gestuurd. Wat blijkt? Ik heb mijn eigen elektrameter ingevuld en naast mijn meter van elektra hing de gasmeter van de buren , en ik heb dus heel stom per ongeluk die standen doorgegeven. Gevolg een hoge gas rekening van mijn toenmalige leverancier oxxio a 621 euro, een verbruik van 1400 ( nog wat ) in de zomerperiode , voor gas, voor een meisje ( student) alleen! Dat is knap, toch ? Direct actie ondernomen en toen begon de ellende. Eneco netbeheer stuurde mij door naar oxxio,, correctie indienen dit heb ik 3x gedaan met bewijzen. oxxio blijft aangeven dat ze deze standen van de netbeheerder hebben ontvangen ja he he die standen heb ik zelf foutief ingevuld.
2 maanden later ging ik verhuizen ik moest dus mijn eindstanden doorgeven. Direct gedaan, sterker nog mijn huisbaas heeft een formulier ingevuld en ondertekend dat dit de juiste meterstanden waren van mijn huis en dat deze standen gehanteerd dienen te worden. Kortom dit gebeurde niet, eindafrekening niet ontvangen, ze bleven incasseren, ze stuurden post naar mijn oude en naar mijn nieuwe adres. En zo gaat het verhaal dus door. Het dossier is erg dik , na berekening kwamen we erachter dat ik ze 15 euro verschuldigd ben want ik betaalde maandelijks al veel aan gas.
Vervolgens zou ik na een jaar lid geweest te zijn 750 kw elektra gratis krijgen, mis dus.....elektra jaarrekening a 100 euro niks gratis te vinden op de jaarrekening, daarna kreeg ik een eindafrekening dat ik 24 euro terug zou krijgen na betaling van die 100 euro . Maar ze hebben die 24 euro van mijn gasrekening gehaald???
Nu heb ik een eindafreking van gas ontvangen een kopie wel te verstaan, ik heb daar een jaar op gewacht , natuurlijk ben ik ook door de molen van intrum e.d. gegaan. Nu heb ik dus kopien met nog steeds de verkeerde standen ik wordt er moedeloos van.. Wat nu? Geschillencommissie? Ik heb helaas geen rechtsbijstand dus ...Maar goed het dossier is compleet de vele fouten van oxxio zijn duidelijk zichtbaar maar ik heb verder geen idee wat de regels zijn als je per ongeluk foutieve standen doorgeeft...als ik dat geweten had !
Mensen succes met jullie eigen geschillen ! Ik hoor graag van u....
Gr Naat
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutieve meterstand ( Oxxio)
Re: Foutieve meterstand ( Oxxio)
Lijkt me dat de Geschillencommissie iets voor je zou kunnen betekenen.
Vaak is trouwens de mededeling aan de leverancier dat je dit gaat doen, al voldoende om aktie aan die kant te krijgen
Vaak is trouwens de mededeling aan de leverancier dat je dit gaat doen, al voldoende om aktie aan die kant te krijgen
Oxxio heeft nog in het geheel niet gereageerd op mijn brieven, aangetekend of niet.
Oxxio heeft ook nog niet gereageerd op het openen van een dossier bij de geschillencommissie.
Dus gaat het voorlopig gewoon door!:(
Mijn website: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/
Mijn hoop is gevestigd op de geschillencommissie en anders de civiele rechter.
Succes!
Oxxio heeft ook nog niet gereageerd op het openen van een dossier bij de geschillencommissie.
Dus gaat het voorlopig gewoon door!:(
Mijn website: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/
Mijn hoop is gevestigd op de geschillencommissie en anders de civiele rechter.
Succes!
-
Oxio heeft inderdaad de meterstanden van de netbeheerder ontvangen.
Deze moet ze aanhouden daar ze daarop tevens wordt afgerekend.
Leg gewoon uw fout voor aan de netbeheerder en u zult zien dat alles naar behoren wordt geregeld. Houdt erwel rekening mee dat de netbeheerder u mogelijk zal inschatten naar redelijkheid.
Succes.
Deze moet ze aanhouden daar ze daarop tevens wordt afgerekend.
Leg gewoon uw fout voor aan de netbeheerder en u zult zien dat alles naar behoren wordt geregeld. Houdt erwel rekening mee dat de netbeheerder u mogelijk zal inschatten naar redelijkheid.
Succes.