Vorige week ontving ik van de fraude afdeling van Liander 2 brieven waarin werd gemeld dat ik fraude had gepleegt aan hun energie meter op een adres waar ik totaal niet woon en waar ik ook nooit heb gewoond. in de tweede brief een exacte kopie van de eerste brief was het vreemde adres weg en daar was mijn adres neer gezet.
ik heb daarop gebeld met hun klantenservice en werd medegedeeld dat als de fraude afdeling mij een brief stuurt dat ik dan wel fout zou zitten en ik moest maar bewijzen dat ik niet degene ben die dit gedaan zou hebben.
Ik ben die avond naar de politie gegaan op politie buro meer en vaart te Amsterdam waar en agent alleen een opmerking naar mij maakte van kan u niet lezen. Aangifte kon ik niet doen volgens dezelfde agent.
Dezelfde avond naar zaandam gegaan om te kijken wat voor adres het was waar ik van beschuldigd werd. tevens ook een fax naar LIander gestuurd dat ze de verkeerde persoon voor handen hadden en dat ze in hun systeem dat maar naar moesten kijken. de volgende dag uitgezocht wie de bewuste persoon was door half zaandam uit te kammen.
S'avonds nog een fax gestuurd naar Liander met alle bevindingen.
Ik heb excuus geeist van ze en een schade vergoeding.
Ik ben gebeld door een mederwerker van Liander (BK) en die had gezien in de systemen dat ze fout zitten. een en ander zou recht gezet worden.
na enkele dagen telefoon verkeer met de fraude afdeling van Liander'á €0.25 per minuut kreeg de eerste brief per fax binnen. Hier werd ik niet in vrij gepleit maar er was nog een brief van de juridische afdeling van Liander naar mij onderweg. (Mr. CH.K) deze bedrijfjuriste is niet aleen de weg kwijt en dyslectisch maar naar mij mening net zo incompetent als enkel van haar collega.s.
Ze maakt mij in juridische termen voor leugenaar uit en wil alleen maar een kopie van mij paspoort en of rijbewijs om iets wat ze weten te kunnen vaststellen.
Ikheb ze laten weten dat een medewerker die zich aan mij kan legitimeren mij paspoort mag bekijken maar ze krijgen geen kopie.
Bij deze ik vermoed dat de fraude afdeling van Liander een beetje fraude aan het plegen is.
zijn er meer mensen die onterecht werden beschuldigd door nuon of Liander en misschien kunnen we samen een front vormen en juridisch iets tegen ze beginnen.
Johan
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fraude van Liander
-
stofzuigertje
Re: fraude van Liander
In de eerste brief staat een fout.
Ze hebben nu het verkeerde aangepast dus van fraude adres uw gegevens vermeld.
Dus bewaar beide en als zij eisen moeten zij ook bewijzen dat U op dit adres heeft gefraudeerd en hoe.
Sommige fraudeurs proberen door adres wijziging door te geven van willekeurig adres er zo vanaf te komen en als dit toevallig uw adres is...
Bewaar dus vooral alle post en vooral die eerste want dan zien ze dat er iets fout zit bij hun.
Ze hebben nu het verkeerde aangepast dus van fraude adres uw gegevens vermeld.
Dus bewaar beide en als zij eisen moeten zij ook bewijzen dat U op dit adres heeft gefraudeerd en hoe.
Sommige fraudeurs proberen door adres wijziging door te geven van willekeurig adres er zo vanaf te komen en als dit toevallig uw adres is...
Bewaar dus vooral alle post en vooral die eerste want dan zien ze dat er iets fout zit bij hun.
Re: fraude van Liander
Ik begrijp uw frustratie en kwaadheid volledig. Niettemin vind ik toch dat door het faxen van een kopie van uw legitimatiebewijs deze kwestie opgelost kan worden. Wel zou ik als ik u was daaropvolgens een gedegen schadevergoeding gaan eisen. Gemaakte onkosten vergoedend aangevuld met een reeele excuses tegemoetkoming. Tevens wees alert en eis dat Nuon de notitie van fraudeur onder uw klantgegevens volledig verwijdert, anders blijft onder uw naam prijken.
Onterecht beschuldigd worden van fraude door Nuon is niet iets waar je als gewone eerzame burger bepaald op zit te wachten.
Onterecht beschuldigd worden van fraude door Nuon is niet iets waar je als gewone eerzame burger bepaald op zit te wachten.