LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marcel10
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:34

Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Marcel10 »

Sinds juli dit jaar ben ik aan het schrijven en bellen met Essent over de Jaarafrekening 2009/2010
Ik kreeg namelijk een een acceptgiro voor het bedrag van 2500 euro of ik dat even wilde bijbetalen. Bovendien ging mijn voorschot van 160 euro naar 420 euro per maand omhoog. (gewoon rijtjeshuis met een oppervlakte van150 M2) De 2 voorgaande jaren weken de betaalde voorschotten niet veel af van het jaar bedrag dus heb ik daar verder niet echt opgelet. Maar dit leek mij toch wel vreemd. Dus ik met Essent bellen waar dit vandaan kwam.

Nou blijkt dat de netwerkbeheerders tegenwoordig slechts 1 keer per 3 jaar langskomen en verder afgaan op je iegen opgave en anders een schatting maken. Nou blijkbaar was mijn opgave niet goed doorgekomen en had Essent zonder reden ingeschat dat ik het afgelopen jaar 7 keer zoveel gas was gaan gebruiken als het jaar ervoor.

Je zou zeggen niks aan de hand, je geeft de correcte meterstanden door en er volgt correctie. Maar zo werkt de firma Essent helaas niet. De (vriendelijke) dames van hun Callcenter, kunnen helaas niet veel behalve je verhaal door zetten naar de verantwoordelijke afdeling. Het is erg lastig om iemand te spreken te krijgen die ergens voor verantwoordelijk is laat staan iemand die ook echt iets kan doen.

De telefonische reactie van Essent gisteren was dat ze helaas geen correctie kunnen doorvoeren omdat de meterstanden gecontroleerd zouden zijn door een medewerker. Niks van waar natuurlijk. Ik heb vervolgens nog met Eneco (de netwerkbeheerder) gebeld of zij hier iet over konden zeggen maar die konden mij alleen maar bevestigen dat als er iemand de meter controleert zij dat zijn en dat Eneco niemand had langs gestuurd en er volgens hun ook geen controle is geweest.

Essent belazert de boel dan ook gewoon en is buitengewoon klantonvriendelijk.Maar in dit wonderschone land zijn er veel manieren om dit soort toestanden aan de kaak te stellen. Daarom heb ik de zaak aan ingediend bij de geschillencommissie van het NMA Kamer voor Energie en Water:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene

Daarnaast erger ik me door de gang van zaken ook kapot aan de hun TV reclamecampagne (Essent levert !, zorgt voor een lage rekening....). Dus een klacht bij de Reclamecode Commissie heb ik ook maar aangemaakt:
http://www.reclamecode.nl/consument/def ... =112&hID=2
Een kleine tijdsivestering om een klacht aan te maken, een flinke procedure die de Commissie dan voor je voert.

Ik ben benieuwd of ze bij Essent het boek "Wat zou Google doen" kennen. Met daarin oa het verhaal hoe 1 consument met bloggen en Social Media het Dell concern bijna de afgrond in helpt.

Iwan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2004 15:22

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Iwan »

Bij mij is 2000 m3 gas teveel in rekening gebracht, bijna 10x hoger dan het werkelijke verbruik en natuurlijk is ook het maandbedrag daarop aangepast. Ik heb direct een mailtje gestuurd naar Essent, maar nog geen reactie gehad. (volgens de site kan dit wel 3 weken duren) Wel is het torenhoge bedrag reeds van m'n rekening afgeschreven. Ik heb bij mijn bank een verzoek tot storneren gedaan en ik hoop dat dit verzoek wordt ingewilligd. Na m'n baan ben ik nu dus voorlopig ook m'n geld kwijt.

Als ik deze vacature mag geloven ben ik niet de enige waar het zo finaal fout is gegaan:
Administratief medewerker berichtenverkeer (M/V)

Landelijk opererend bedrijf in 's Hertogenbosch

Publicatiedatum: 24-09-2010

Functieomschrijving:
Vanwege overgang naar nieuwe systemen zijn we dringend op zoek naar medewerkers die ervaring hebben met het analyseren en verwerken van foutmeldingen van Berichtenverkeer bij een energieleverancier.

Duur van de opdracht: 1 oktober tot 31 december 2010.

Werkzaamheden worden uitgevoerd in Den Bosch of Zwolle.

Voor deze functie is relevante werkervaring een must.

Heb je interesse? Reageer dan direct.

BRON: tempo-team

Marcel10
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:34

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Marcel10 »

@Iwan
2000 kuub is toch meer dan duizend Euri's die Essent even onterecht bij je weghaalt. Ik hoop dat je het op tijd gezien hebt voor storneren is volgens mij een tijdslimiet dat je binnen 30 dagen na afschrijving moet zijn. Als je niet gelukkig bent met hoe Essent met je omgaat zou ik je zeker adviseren om je ervaring zoveel mogelijk door te vertellen en op elke relevante plek op het net te posten.

Voor mensen die overwegen over te stappen naar Essent is het echt van belang te weten dat dit bedrijf zijn zaken niet op orde heeft. Het is toch schandalig dat Essent grootscheepse campagnes heeft om klanten te werven terwijl een administratie een bende is, systemen niet werken en ze hun klanten als vuil behandelen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Shine »

@ Marcel

Vervelende situaties zijn dit iedere keer.
Punt is dat u te maken hebt met Essent als leverancier en Eneco als netbeheerder.
Ten aanzien van de meterstanden is de netbeheerder verantwoordelijk. Indien zij geen standen doorkrijgen (of ze worden niet opgenomen) dan communiceert de netbeheerder een gemiddeld verbruik naar de leverancier die daar haar rekening opmaakt.
M.a.w. het is in deze Eneco die je als eerst verantwoordelijke mag aanspreken.
Essent kan een correctie aanvragen, maar als Eneco die meterstanden correctie afkeurt kan de leverancier geen correctie doorvoeren.
Wat me wel bevreemd is dat Essent dan niet naar uw huidige meterstanden vraagt. Als die namelijk lager zijn dan de standen gehanteerd op uw jaarnota, kan Essent wel degelijk een corerctie aanvragen en zal deze ook goedgekeurd moeten worden door de netbeheerder Eneco. In het uiteerste geval kan de leverancier nog om een bewijs vragen (denk aan foto) om haar correctie aanvraag kracht bij te zetten.
Tevens had men naar u moeten communiceren (Essent in dit geval) dat degrelijk correctie aanvragen nogal wat tijd in beslag nemen. Immers, de leverancier is afhankelijk van de responds snelheid van de nethebeerder.

Mijn advies: neem nogmaals contact op met Essent en wijs ze op de info die u nu hebt.
Zorg dat u adeuate meterstanden van ten tijde de jaarnota als op dit moment bij de hand hebt. Maak ook een foto van de meterstanden.
Dwing af dat Essent een correctie aanvraag indient indien de meterstand(en) inderdaad enorm afwijken van de geschatte en berekende meterstand(en).

Schuldige in dit verhaal zijn twee partijen. Namelijk Eneco en Essent.
Of u daadwerkelijk zelf bijtijds de meterstanden hebt doorgegeven laat ik in deze maar in het midden. Die discussie wil ik niet met u aangaan.
Zaak is dat bij groot aantoonbaar afwijking die correctie gestalte gaat krijgen. Bij Eneco en Essent!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik weet dat het voor sommige moeilijk is om Netwerkbedrijven en Leveringsbedrijven te onderscheiden en hierdoor te bepalen wie nu de verantwoordelijke is. En dit stuit mij tegen de borst. Eerst iets roepen, in dit geval Essent, en dan erachter komen dat je in 1e instantie bij het Netwerkbedrijf moet zijn, een heel andere naam en ander bedrijf. Maar het "leed" is al geschiedt, maar excuses ho maar. Verwijt hier de pot de ketel niet dat hij zwart is/ziet?
Bij het maken van foto's moet je niet alleen kijken dat de stand(en) op de foto staan, maar ook het meternummer.
Ben benieuwd of deze topic een vervolg krijgt, een einde kent of dat deze langzaam als een kaars uitgaat.

Fire87
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:02

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Fire87 »

Ehh Eneco is een energieleverancier, geen netbeheerder. De netbeheerder zal Stedin zijn...

Marcel10
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:34

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Marcel10 »

Correct, ik heb een paar geleden een kaartje van Eneco ontvangen waarop staat dat ze hun Netwerk bedrijf voortaan Stedin noemen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Shine »

Klopt,......Eneco netbeheer is Stedin, zoals Essent netbeheer nu Enexis heet.
Ik heb de naamstelling echter even binnen het topic van TS behouden om voor hem/haar het niet nog verwarrender te maken in mijn antwoord. :-)

Marcel10
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:34

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Marcel10 »

Shine schreef:@ Marcel

Vervelende situaties zijn dit iedere keer.
Punt is dat u te maken hebt met Essent als leverancier en Eneco als netbeheerder.
Ten aanzien van de meterstanden is de netbeheerder verantwoordelijk. Indien zij geen standen doorkrijgen (of ze worden niet opgenomen) dan communiceert de netbeheerder een gemiddeld verbruik naar de leverancier die daar haar rekening opmaakt.
M.a.w. het is in deze Eneco die je als eerst verantwoordelijke mag aanspreken.
Essent kan een correctie aanvragen, maar als Eneco die meterstanden correctie afkeurt kan de leverancier geen correctie doorvoeren.
Wat me wel bevreemd is dat Essent dan niet naar uw huidige meterstanden vraagt. Als die namelijk lager zijn dan de standen gehanteerd op uw jaarnota, kan Essent wel degelijk een corerctie aanvragen en zal deze ook goedgekeurd moeten worden door de netbeheerder Eneco. In het uiteerste geval kan de leverancier nog om een bewijs vragen (denk aan foto) om haar correctie aanvraag kracht bij te zetten.
Tevens had men naar u moeten communiceren (Essent in dit geval) dat degrelijk correctie aanvragen nogal wat tijd in beslag nemen. Immers, de leverancier is afhankelijk van de responds snelheid van de nethebeerder.

Mijn advies: neem nogmaals contact op met Essent en wijs ze op de info die u nu hebt.
Zorg dat u adeuate meterstanden van ten tijde de jaarnota als op dit moment bij de hand hebt. Maak ook een foto van de meterstanden.
Dwing af dat Essent een correctie aanvraag indient indien de meterstand(en) inderdaad enorm afwijken van de geschatte en berekende meterstand(en).

Schuldige in dit verhaal zijn twee partijen. Namelijk Eneco en Essent.
Of u daadwerkelijk zelf bijtijds de meterstanden hebt doorgegeven laat ik in deze maar in het midden. Die discussie wil ik niet met u aangaan.
Zaak is dat bij groot aantoonbaar afwijking die correctie gestalte gaat krijgen. Bij Eneco en Essent!

Dank u wel voor uw reactie en suggestie. U heeft ongetwijfeld gelijk wat betreft gedeelde schuld tussen Eneco/Stedin en Essent. En zelf heb ik misschien ook iets niet goed gedaan met het doorgeven van de meterstanden. Bij ieder bedrijf gaat weleens iets fout. Waar het om gaat is hoe ze omgaan met die fouten. Een leverancier van een generiek product als Energie kan zich alleen maar onderscheiden op service, denk ik. In dit geval weigert Essent de fout op te lossen door correctie aan te vragen en daarom richt ik me voorlopig op hen.

Minnie Mouse 1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:47

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Minnie Mouse 1978 »

Wij wonen op dit moment nog in een huurwoning, volgende week vrijdag ontvangen we sleutels van onze koopwoning.
Nou staat er in de papieren van Essent dat we op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden in onze oude en nieuwe woning aan hun moeten doorgeven.
Maar dat vind ik vreemd, aangezien we nog wel een poosje bezig zijn in onze nieuwe woning. Als wij op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden
doorgeven van oude woning, dan klopt daar op een gegeven moment niets meer van, aangezien we pas per 1 december de huur hebben beeindigd.
We krijgen dus straks 2 jaarafrekeningen, 1 van dit adres (februari 2011) en dan nog 1 van ons nieuwe adres. Ik had aangegeven bij Essent dat wij gaan verhuizen, of de jaarafrekening dan wat eerder opgemaakt en verstuurd kan worden, maar dat doen ze niet, in Februari 2011 ontvangen we de jaarafrekening.Ik vind het maar vreemd dat Essent maar kan en doen laten wat ze willen, zonder aan de klanten te denken.

Marcel10
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:34

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Marcel10 »

Minnie Mouse 1978 schreef:Wij wonen op dit moment nog in een huurwoning, volgende week vrijdag ontvangen we sleutels van onze koopwoning.
Nou staat er in de papieren van Essent dat we op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden in onze oude en nieuwe woning aan hun moeten doorgeven.
Maar dat vind ik vreemd, aangezien we nog wel een poosje bezig zijn in onze nieuwe woning. Als wij op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden
doorgeven van oude woning, dan klopt daar op een gegeven moment niets meer van, aangezien we pas per 1 december de huur hebben beeindigd.
We krijgen dus straks 2 jaarafrekeningen, 1 van dit adres (februari 2011) en dan nog 1 van ons nieuwe adres. Ik had aangegeven bij Essent dat wij gaan verhuizen, of de jaarafrekening dan wat eerder opgemaakt en verstuurd kan worden, maar dat doen ze niet, in Februari 2011 ontvangen we de jaarafrekening.Ik vind het maar vreemd dat Essent maar kan en doen laten wat ze willen, zonder aan de klanten te denken.
Ik zou je in ieder geval aanraden foto's van je meters te nemen, bij huurbeëindiging en bij het betrekken van je nieuwe woning. En ervoor te zorgen dat je in ieder geval geen automatische incasso afgeeft aan Essent. (niet betalen is een stuk eenvoudiger dan storneren)

Het betrekken van een nieuwe woning is overigens ook een uitstekend moment om je eens te oriënteren op een energieleverancier die zijn zaken beter op orde heeft...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Shine »

Minnie Mouse 1978 schreef:Wij wonen op dit moment nog in een huurwoning, volgende week vrijdag ontvangen we sleutels van onze koopwoning.
Nou staat er in de papieren van Essent dat we op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden in onze oude en nieuwe woning aan hun moeten doorgeven.
Maar dat vind ik vreemd, aangezien we nog wel een poosje bezig zijn in onze nieuwe woning. Als wij op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden
doorgeven van oude woning, dan klopt daar op een gegeven moment niets meer van, aangezien we pas per 1 december de huur hebben beeindigd.
We krijgen dus straks 2 jaarafrekeningen, 1 van dit adres (februari 2011) en dan nog 1 van ons nieuwe adres. Ik had aangegeven bij Essent dat wij gaan verhuizen, of de jaarafrekening dan wat eerder opgemaakt en verstuurd kan worden, maar dat doen ze niet, in Februari 2011 ontvangen we de jaarafrekening.Ik vind het maar vreemd dat Essent maar kan en doen laten wat ze willen, zonder aan de klanten te denken.

De brief die u hebt ontvangen zijn standaard brieven. Niet alleen Essent gebruikt en verstuurd dergelijke brieven. Ook (als het goed is) de andere leveranciers doen dat.
Wat ze bedoelen met de datum van sleuteloverdracht is:
Neem de meterstanden op de datum van sleuteloverdracht (van uw nieuwe woning) en op de datum van de sleuteloverdracht (wat dus een andere dag datum kan zijn) van uw oude woning op en geef die meterstanden op bijbehorende sleuteloverdracht data door.
Het is dus maar hoe je dergelijke brieven leest en interpreteert.
Met de brief is niets mis.

Hebt u uw de aanmelding van uw nieuwe adres al aan Essent doorgegeven? Dergelijke zaken dienen bijvoorkeur 2 weken voor de daadwerkelijke datum kenbaar gemaakt te zijn aan de leverancier. U krijgt dan namelijk bijtijds een meterstandenkaart die u dient te gebruiken voor doorgave van de begin- (of eind-) meterstanden. (afhankelijk wat u aan de leverancier hebt doorgegeven.)
U aanmelden bij een andere leverancier voor uw nieuwe adres is mogelijk, maar houdt in ogenschouw dat indien u bepaalde tijd contracten hebt bij uw huidige leverancier, u dan een boete zult krijgen. Immers, u dient uw contract niet uit.
En zoals bekend, zijn leveringscontracten aan een persoon gebonden en niet aan een woning!!

U hebt op 1 december 2010 de huur van uw huidige, oude woning beeindigd. Deze afmelding geeft u door aan de leverancier. Zij realiseren dan een afmelding.
Ook hiervoor krijgt u ten gevolge van de bijtijds doorgegeven afmelding een meterstandenkaart voor doorgave van de eindstanden.
Een jaarafrekening kan nooit en te nimmer naar voren of achteren verschoven worden. Wat u gaat krijgen is een EINDafrekening, opgemaakt aan de hand van de eindstanden die u op 1 december 2010 hebt opgenomen.
Een jaarafrekening in februari 2011 van uw oude woning ontvangt u niet. Immers, u woont er niet meer en hebt al afgerekend op uw verbruik tot de datum van overdracht.
De nieuwe bewoner zal in februari 2011 een jaarafrekening krijgen van uw oude woning. Ongeacht hoe lang hij/zij er al woonachtig is. Immers, de nieuwe bewoner is 'eigenaar' van de woning op het moment dat de jaarnota van toepassing is.
Zo werk dat overal en in héél nederland.

Van uw nieuwe adres zult u een jaarnota ontvangen zoals dat op het moment van dit adres van toepassing is. Dit is per wijk, regio vastgesteld bij de desbetreffende netbeheerder en niet bij de leverancier.

Samenvattend: Essent handelt in deze niet fout maar volkomen correct. Het heeft meer te maken met uw onwetendheid in deze materie. Uw verwijt naar de leverancier is in deze daarom onterecht.

Marcel10
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:34

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Marcel10 »

Shine schreef:
Minnie Mouse 1978 schreef:Wij wonen op dit moment nog in een huurwoning, volgende week vrijdag ontvangen we sleutels van onze koopwoning.
Nou staat er in de papieren van Essent dat we op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden in onze oude en nieuwe woning aan hun moeten doorgeven.
Maar dat vind ik vreemd, aangezien we nog wel een poosje bezig zijn in onze nieuwe woning. Als wij op de dag van de sleuteloverdracht de meterstanden
doorgeven van oude woning, dan klopt daar op een gegeven moment niets meer van, aangezien we pas per 1 december de huur hebben beeindigd.
We krijgen dus straks 2 jaarafrekeningen, 1 van dit adres (februari 2011) en dan nog 1 van ons nieuwe adres. Ik had aangegeven bij Essent dat wij gaan verhuizen, of de jaarafrekening dan wat eerder opgemaakt en verstuurd kan worden, maar dat doen ze niet, in Februari 2011 ontvangen we de jaarafrekening.Ik vind het maar vreemd dat Essent maar kan en doen laten wat ze willen, zonder aan de klanten te denken.

De brief die u hebt ontvangen zijn standaard brieven. Niet alleen Essent gebruikt en verstuurd dergelijke brieven. Ook (als het goed is) de andere leveranciers doen dat.
Wat ze bedoelen met de datum van sleuteloverdracht is:
Neem de meterstanden op de datum van sleuteloverdracht (van uw nieuwe woning) en op de datum van de sleuteloverdracht (wat dus een andere dag datum kan zijn) van uw oude woning op en geef die meterstanden op bijbehorende sleuteloverdracht data door.
Het is dus maar hoe je dergelijke brieven leest en interpreteert.
Met de brief is niets mis.

Hebt u uw de aanmelding van uw nieuwe adres al aan Essent doorgegeven? Dergelijke zaken dienen bijvoorkeur 2 weken voor de daadwerkelijke datum kenbaar gemaakt te zijn aan de leverancier. U krijgt dan namelijk bijtijds een meterstandenkaart die u dient te gebruiken voor doorgave van de begin- (of eind-) meterstanden. (afhankelijk wat u aan de leverancier hebt doorgegeven.)
U aanmelden bij een andere leverancier voor uw nieuwe adres is mogelijk, maar houdt in ogenschouw dat indien u bepaalde tijd contracten hebt bij uw huidige leverancier, u dan een boete zult krijgen. Immers, u dient uw contract niet uit.
En zoals bekend, zijn leveringscontracten aan een persoon gebonden en niet aan een woning!!

U hebt op 1 december 2010 de huur van uw huidige, oude woning beeindigd. Deze afmelding geeft u door aan de leverancier. Zij realiseren dan een afmelding.
Ook hiervoor krijgt u ten gevolge van de bijtijds doorgegeven afmelding een meterstandenkaart voor doorgave van de eindstanden.
Een jaarafrekening kan nooit en te nimmer naar voren of achteren verschoven worden. Wat u gaat krijgen is een EINDafrekening, opgemaakt aan de hand van de eindstanden die u op 1 december 2010 hebt opgenomen.
Een jaarafrekening in februari 2011 van uw oude woning ontvangt u niet. Immers, u woont er niet meer en hebt al afgerekend op uw verbruik tot de datum van overdracht.
De nieuwe bewoner zal in februari 2011 een jaarafrekening krijgen van uw oude woning. Ongeacht hoe lang hij/zij er al woonachtig is. Immers, de nieuwe bewoner is 'eigenaar' van de woning op het moment dat de jaarnota van toepassing is.
Zo werk dat overal en in héél nederland.

Van uw nieuwe adres zult u een jaarnota ontvangen zoals dat op het moment van dit adres van toepassing is. Dit is per wijk, regio vastgesteld bij de desbetreffende netbeheerder en niet bij de leverancier.

Samenvattend: Essent handelt in deze niet fout maar volkomen correct. Het heeft meer te maken met uw onwetendheid in deze materie. Uw verwijt naar de leverancier is in deze daarom onterecht.
Shine, jij hebt kennelijk veel kennis van de regels en procedures bij Essent en/of energgie maatschappijen in het algemeen. Ik vind echter jouw insteeknet als de omgang van Essent met haar klanten, bijzonder "old school". In deze tijd waar de klant centraal moet staan, wil je als bedrijf overleven en de klant keuze heeft (voor dit soort producten) uit vele aanbieders gaat het niet om of je je regeltjes juist hebt gehanteerd. Het gaat om de ervaring/perceptie van de klant en als je regels voor je klant onbegrijpelijk zijn, doe je het fout. Als je reactie op een volkomen begrijpelijk verzoek van je klant (mag ik mijn jaarafrekening iets eerder want ik ga verhuizen) is; nee dat doen we niet want zo zijn onze regeltjes, dan snap je weinig van Marketing, CRM en klantstrategie anno 2010.

Het zou leuk zijn als Stephan Trimbos (de marketing en sales manager van Essent) hier eens op zou reageren...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door Shine »

nee dat doen we niet want zo zijn onze regeltjes, dan snap je weinig van Marketing, CRM en klantstrategie anno 2010.
In dat geval moet u zich niet wenden tot de leverancier maar tot de netbeheerder. Die bepaalt namelijk wanneer in een bepaalde buurt de jaarafrekening plaatsvindt.
Dit is al zo ontzettend lang. Zelfs nog toen het nog PEB bedrijven waren.
Een leverancier bepaald wat dat betreft eigenlijk maar erg weinig.
Het enige wat zij doen is leveren, niets meer of minder. Om te kunnen leveren maken ze gebruik van de desbetreffende netbeheerder. Zij die het netwerk van pijpen en leidingen en aansluitingen beheert.
Een jaarafrekening, zoals u bedoelt heeft niets te maken met Marketing en/of klantenstrategie te maken. Het is de levering dat te maken heeft met strategie en marketing.
Ik vind echter jouw insteeknet als de omgang van Essent met haar klanten, bijzonder "old school".
Je mag het 'old school' vinden, maar bepaalde regels zijn er gewoon. Daar is geen ontkomen aan. Het is een regelgeving.
Het zijn regels die duidelijk en overal (zie o.a. ook consuwijzer) te lezen zijn.
En ja soms zijn regels gewoon saai en daardoor 'old school'.
Als er geen basisregels zouden zijn, ook ten aanzien van de Jaarnota (wanneer die plaatsvindt) dan zou er aanzienlijk meer onduidelijkheid gaan ontstaan en vrees ik dat de perceptie van de klant het helemaal bijster gaat worden.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Ga nooit Jaarafrekening Essent akkoord !

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Marcel10,

In uw bericht van 6 oktober op dit forum geeft u aan dat u het niet eens bent met uw jaarafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Gesloten