Gas- en elektrameter afgekeurd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door witte angora »

De stekker kan inderdaad best warm worden. Niet zo warm als een waxinelichtje, maar toch... :wink:

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die stekker is feitelijk de transformator met de electronische spanningsregelaar.

16again
Berichten: 16389
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
10 aug 2024 14:56
16again schreef:
10 aug 2024 08:51
Inderdaad off-topic, maar besef dat het echte gevaar in de batterij zit van het opgeladen apparaat.
Nope. Dat is niet het "echte gevaar", dat is gewoon een ánder gevaar (wat los staat van waar ik het over heb). We hebben het immers over de stekker/oplader, niet over de opgeladen apparaten.
Ik meende dat we het over oorzaken van brand hadden. Daar gaat advies van de brandweer immers over. Ingeplugd laten betekent ook dat aangesloten apparaat door kan blijven laden.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
10 aug 2024 16:43
Die stekker is feitelijk de transformator met de electronische spanningsregelaar.
Exact. En een gas- of elektriciteitsmeter heeft geen transformator. Dus de hitte van zo'n stekker zal hij nooit kunnen krijgen.

Moneyman
Berichten: 31055
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
10 aug 2024 17:13
Moneyman schreef:
10 aug 2024 14:56
16again schreef:
10 aug 2024 08:51
Inderdaad off-topic, maar besef dat het echte gevaar in de batterij zit van het opgeladen apparaat.
Nope. Dat is niet het "echte gevaar", dat is gewoon een ánder gevaar (wat los staat van waar ik het over heb). We hebben het immers over de stekker/oplader, niet over de opgeladen apparaten.
Ik meende dat we het over oorzaken van brand hadden. Daar gaat advies van de brandweer immers over. Ingeplugd laten betekent ook dat aangesloten apparaat door kan blijven laden.
Nogmaals: nope. Het ging over de opladers, die ook zónder op te laden apparaat eraan een brandrisico vormen.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
10 aug 2024 09:33
Nijogeth schreef:
10 aug 2024 09:10
Tja, ik kan je zeggen dat het bij ons op het wel gelukt is om dingen die niet anders zijn dat wat draadjes en spoelen in de fik te krijgen met simpele testen, die ook op huishoudelijke apparaten gedaan worden, maar dan moet ik teveel prijsgeven van mijn identiteit. Iets dat ik liever niet doe hier.
Een fors hogere stroom erdoor jagen, dan gaat het natuurlijk wel mis.
Maar je kan je afvragen of dat in de praktijk mogelijk is: Hoofdzekering is dan blijkbaar overbrugd, net als klantzekering.
Nou, die testen zijn natuurlijk gebaseerd op dingen die kunnen gebeuren in een elektriciteitsnetwerk.

16again
Berichten: 16389
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door 16again »

Kom maar op dan met het testrapport....

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gas- en elektrameter afgekeurd

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
11 aug 2024 02:40
16again schreef:
10 aug 2024 09:33
Nijogeth schreef:
10 aug 2024 09:10
Tja, ik kan je zeggen dat het bij ons op het wel gelukt is om dingen die niet anders zijn dat wat draadjes en spoelen in de fik te krijgen met simpele testen, die ook op huishoudelijke apparaten gedaan worden, maar dan moet ik teveel prijsgeven van mijn identiteit. Iets dat ik liever niet doe hier.
Een fors hogere stroom erdoor jagen, dan gaat het natuurlijk wel mis.
Maar je kan je afvragen of dat in de praktijk mogelijk is: Hoofdzekering is dan blijkbaar overbrugd, net als klantzekering.
Nou, die testen zijn natuurlijk gebaseerd op dingen die kunnen gebeuren in een elektriciteitsnetwerk.
Ik denk dat, als iemand zowel de zekering als de hoofdzekering weet te omzeilen, er flink geknoeid is met dat netwerk. En daar kun je als netbeheerder op een gegeven moment gewoon geen rekening meer mee houden.

Je zou bijvoorbeeld ook de remmen uit je auto kunnen slopen, en vervolgens niet snappen hoe het kan dat de auto niet remt. Kun je daar de fabrikant voor aansprakelijk stellen?

Plaats reactie