LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gas meter loopt terwijl er niks aan is of verbruikt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
haagse nakko

gas meter loopt terwijl er niks aan is of verbruikt

Ongelezen bericht door haagse nakko »

hallo het gaat over het volgende we hebben onze jaar nota binnen gekregen en wat blijkt we hebben 1097m aan gas verbruikt van periode 08-05-2006 tot 30-01-2007 dat is byna het dubbele als wat mijn buren verbruikt zelfde huis en aantal kamers en personen plus het feit dat wij met ze drieen zijn waar ik en mijn vrouw op de dag werken ik ben vrachtwagen chauffeur op buitenland dus niet veel thuis mijn vrouw werkt vijf dagen per week onze dochter zit op school dus er is niemand op de dag thuis enkel 's avonds waar we dan ook de verwarming nog ineens aan zetten maar nu moeten we 1232,-euro bij betalen en gaat ons maandelijks bedrag van 150 euro na 462 euro maar wat blijkt nou we zijn de meter in de gaten gaan houden en die draaid ook af en toe als er niks aan staat we hebben sinds 08-05-2006 een hr ketel gekregen en een nieuwe gasmeter die hadden we hiervoor niet toen hadden we stads verwarming dus meterstand stond op nul nou denken we of dat ze een fout bij de instalatie hebben gemaakt of ik wordt ilegaal afgetapt maar wie weet wat ik daar tegen moet doen en hoe ik dat kan bewijzen ja wel met de meterstanden van onze buren en ook op eneco site gekeken wat het gemideld gebruik is van onze postcode daar zitten wij ver boven we hebben echt nog nooit zoveel betaald en wonen hier toch al 14 jaar dus wacht jullie reactie gaarne af wat ik moet doen met voorbaat dank

resp00112469

Re: gas meter loopt terwijl er niks aan is of verbruikt

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat is duidelijk. Eerst was er stadsverwarming, dus dat loopt niet via de gasmeter. Nu is er een HR ketel en die loopt via het eigen verbruik.
Ook al staat de verwarming niet aan, dan wordt wel het water in de ketel op temperatuur gehouden, vooral als het een combi ketel is voor ook warm water. Dus slaat de brander regelmatig aan.

Vr. Gr. Hans.

haagse nakko

maar hoe kan het verschil dan zo groot wezen met me buren die hebben de zelfde ketel maar lang niet zoveel verbruik als ik gr haagse nakko

haagse nakko

nou ik weet het niet hoor maar zij hebben vijf kinderen waarvan 2 volwassen en ik weet niet hoeveel keer jij does maar hunnie veel en zoals je mm niet heb gelezen ik ben haast nooit thuis ben veel onderweg na italie ,frankrijk, en nog meer landen ook de weekenden dus does veel onderweg en dat gaat niet via mij gasmeter toch gr h nakko

chat

Ongelezen bericht door chat »

Laat je cv ketel eens op vollast lopen door je warm water vol open te zetten en houd de meterstand bij gedurende 33 seconden.
De uitkomst is het vermogen in kilowatts.
Bv. 25 liter gas per 33 seconde staat gelijk aan een ketel van 25 kw.
Mocht dit ver afwijken kan dit 1, liggen aan je afstelling of een defecte ketel of 2: je meter deugt niet.

Het goedkoopste is om je ketel hierop eens te laten controleren.

Klopt de stand met het vermogen dan moet je toch jezelf eens goed in de ogen kijken en gaan bedenken waarom je zoveel verbruik hebt. :lol:
Het kan ook zijn dat je buren zich beter voordoen of dat zij een (in dit geval) halfjaar rekening hebben die niet gelijk is met die van jou. of dat de afrekening is van 3 maanden of zo.
Je moet geen appels met peren vergelijken natuurlijk.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Al jaren houd ik mijn gasverbruik bij. Iedere zondagavond neem ik de standen van zowel elektriciteit, gas als water op. Afgelopen zomer heb ik dit zelfs dagelijks gedaan. Afhankelijk van de temp. en het gebruik van warm water varieerd het verbruik van ± 0,5 tot 1 m3 gas per dag.
Dit verbruik zet ik uit in een grafiek en vergelijk dit met eerdere jaren. Zodoende heb ik een goed inzicht in het actuele verbruik t.o.v. andere jaren.
Verder zijn er voor mij in jouw bericht meerdere vraagtekens en onduidelijkheden. De m3 gasprijs is bij Essent Retail 0,3556 cent + gebruik gasnet Netwerkbedrijf 0.0113 cent. Verder komen er nog vaste kosten bij en niet onbelangrijk de heffing energiebelasting op gas per m3 0,1522 cent. Dus per m3 gas 0,5191 cent excl. vaste kosten en BTW. Bij een verbruik van 1097 m3 kom ik tot een ander (veel lager) bedrag uit dan de 1232 euro die jij aangeeft. Dus ???? Of zitten in de energienota nog meerdere kosten verwerkt? Gaat het wel over de periode die je aangeeft. Ook vreemd je reactie nu, terwijl de periode die je aangeeft gaat over 08-06-06 tot 30-01-07.
Laatst gewijzigd door h@rm@n op 17 sep 2007 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

haagse nakko

hallo ik ben er al uit heb gebeld met eneco hebben ze een fout gemaakt met nota die was alleen voor gas maar hebben een termijn bedrag van 462,-euro er bij gedaan en dat bleek niet te kloppen ook hebben ze dubbele bedragen afgehouden die al waren betaald met mijn stroom rekening ga er nog heen maar zelf de medewerker zei dat het belachelijk hoog was dat termijn bedrag dat houd in maal 12 is 5544,-euro per jaar enkel voor gas nou en ik weet niet hoor maar voor dat bedrag kan ik net zo goed een gastank in me tuin laten plaatsen maar bedankt allemaal voor de reactie's gr. haagse nakko

Gesloten