LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaslek gedicht, geld terug?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gerda47

Gaslek gedicht, geld terug?

Ongelezen bericht door Gerda47 »

Er is onlangs een klein gaslek geconstateerd en inmiddels na veel aandringen gedicht.

Nu lijkt het er sterk op dat ik al maanden dan wel jaren teveel heb betaald voor mijn gas.

Wie kan ik hiervoor aansprakelijk stellen en wat zijn de stappen die ik daarvoor moet ondernemen. Moet ik dit bij mijn verhuurder neerleggen?

Ik ga ervan uit dat ik dan zal moeten wachten op de volgende afrekening om het verschil aan te kunnen tonen?

mvg

Gerda

Jantje7

Re: Gaslek gedicht, geld terug?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als het lek na de gasmeter zat, moet het gas natuurlijk gewoon betaald worden door u. Als het lek groot was, was er een ophoping van gas geweest en had u dit vast eerder gemerkt. U kunt proberen de verhuurder aansprakelijk te stellen, maar ik geef u niet veel kans.

jantje7

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar zat dat gaslek precies?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Nu lijkt het er sterk op dat ik al maanden dan wel jaren teveel heb betaald voor mijn gas
eerst maar even achter het bewijs aan denk ik....veronderstellingen leveren geen geld op....

Gerda47

Gaslek zat in de keuken na de meter, we hebben al wel minimaal zes keer aangegeven bij verhuurder en installateur dat er iets niet in orde zou zijn. Ze zijn ook meerdere keren wezen controleren, de laatste keer is er daadwerkelijk een tweetal lekjes geconstateerd.

Er is zelfs vorig jaar een andere ketel geplaatst omdat ik al jaren klaag over exorbitant hoge rekeningen. Destijds is ook geen lek geconstateerd en het verbruik liep daarna alleen maar verder op.
Laatst gewijzigd door Gerda47 op 03 nov 2013 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerda47

dhc schreef:
Nu lijkt het er sterk op dat ik al maanden dan wel jaren teveel heb betaald voor mijn gas
eerst maar even achter het bewijs aan denk ik....veronderstellingen leveren geen geld op....

Dus advies is wachten op eindafrekening?

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Gerda47 schreef:Gaslek zat in de keuken na de meter, we hebben al wel minimaal zes keer aangegeven bij verhuurder en installateur dat er iets niet in orde zou zijn. Ze zijn ook meerdere keren wezen controleren, de laatste keer is er daadwerkelijk een tweetal lekjes geconstateerd.

Er is zelfs vorig jaar een andere ketel geplaatst omdat ik al jaren klaag over exorbitant hoge rekeningen. Destijds is ook geen lek geconstateerd en het verbruik liep daarna alleen maar verder op.
Hoe groot was dat lek? Ik denk dat als je het lek zo groot is dat je dat gaat merken op je gasrekening, je huis allang in de lucht was gevlogen...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

"exorbitant hoog", als in 500 euro/maand aan gas voor een 2 kamer appartement in je eentje? Die term is nogal subjectief natuurlijk.

Maar goed, alles ná de gasmeter is de verantwoording van de eigenaar van het pand, in dit geval je verhuurder. Daar zou je dus moeten zijn, maar dan zou ik eerst eens zorgen voor wat gedegen bewijs in deze zaak, want ik vermoed niet dat ze je na een belletje even voor die "jaren" zullen compenseren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Gerda47 schreef:Gaslek zat in de keuken na de meter
Kijk, dat is duidelijk... maar niet echt. Was het de geiser, of de slang van het gasfornuis die niet goed zat? Of iets anders dat lekkage veroorzaakt?

Een klein lek veroorzaakt geen giga gasrekening, wat al eerder gezegd is. Wel iets verhoging, maar een echt koude winter kon wel eens een vergelijkbaar effect hebben, misschien nog wel een groter effect zelfs.

Je kunt proberen een bedrag van zo'n 25 euro te claimen. Dat is zo'n 40 kuub gas. Minder dan 25 gaan ze heus niet vergoeden, dat snap je wel. Maar meer dan 25 zit er sowieso niet in, omdat dat lek daar niet groot genoeg voor is geweest. Je kunt het er op gooien dat je eerder een melding hebt gedaan, en dat ze pas na de 6e keer 2 lekjes ontdekten. Maar ik zeg je eerlijk dat de kans dat je het krijgt niet bijster groot is.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

witte angora schreef: Kijk, dat is duidelijk... maar niet echt. Was het de geiser, of de slang van het gasfornuis die niet goed zat? Of iets anders dat lekkage veroorzaakt?

Een klein lek veroorzaakt geen giga gasrekening, wat al eerder gezegd is. Wel iets verhoging, maar een echt koude winter kon wel eens een vergelijkbaar effect hebben, misschien nog wel een groter effect zelfs.

Je kunt proberen een bedrag van zo'n 25 euro te claimen. Dat is zo'n 40 kuub gas. Minder dan 25 gaan ze heus niet vergoeden, dat snap je wel. Maar meer dan 25 zit er sowieso niet in, omdat dat lek daar niet groot genoeg voor is geweest. Je kunt het er op gooien dat je eerder een melding hebt gedaan, en dat ze pas na de 6e keer 2 lekjes ontdekten. Maar ik zeg je eerlijk dat de kans dat je het krijgt niet bijster groot is.
Dit is precies wat ik duidelijk wilde maken. pomp maar eens 40 kuub in je huis, wedden dat ie de lucht in gaat?
en die 40 kuub vertegenwoordigd dus nog maar 25 euro aan gas...

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Als er al jaren een lek was, moet u dat toch wel gemerkt hebben, er word een reukmiddel aan het gas toegevoegd.
Meterstand van de komende maanden, vergelijken met voorgaande, maar ik denk dat het verschil minimaal is, en eigenlijk niet aantoonbaar.

Suc6

Gesloten