LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaslek

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bluemoon49

Gaslek

Ongelezen bericht door bluemoon49 »

In April had ik een ernstig gaslek aan me hoofdkraan van de gasmeter.
Dat schijnt er heel lang gezeten te hebben,want in 2008 had ik steeds last van slaapaanvallen,viel s'avonds vroeg voor de pc al in slaap om een uur of zeven half acht,ook werd ik er naar van en me katje ook,maar ik kon niet achterhalen waar het vandaan kwam toen omdat ik al erg ziek was die periode,had namelijk een klaplong.
Eneco is het komen maken,ik zit ook bij nuon omdat ze me erin hebben geluisd,door te zeggen dat ik gewoon over kon stappen,dus zit met drie rekeningen nu,1 grote van nuon en twee van stedin.
Ze wisten allemaal daar dat ik een gaslek had en het waarschijnlijk er al inzat toen ik die woning betrad en bewoonde,ik heb constant hoge rekeningen en begrijp niet waarom,ik zou bij nuon gaan moeten betalen 151 euro,en van eneco heb ik er twee,één van 20 euro en één van 14 euro,deze twee zijn eigenlijk ook al verhoogd.
Ik heb al enkele malen geinformeerd naar eneco en nuon hoe ik aan het gaslek kom,en waarom ik zoveel moet bijbetalen en de kosten van de rekening erg hoog zijn,kan iemand mij dat uitleggen.
Ik krijg ook geen antwoord op mijn vraag waarom ik dat vreselijke gaslek had in de hoofdkraan,het is Stedin zijn pakkie aan,die ga ik nu ook aanklagen.vindt het gewoon schunnig om me tarieven zo te verhogen,zit nu op 15 euro na,op de 200 euro dat ik aan me gas en electriciteit rekening betaal.
Ik woon in een twee kamer appartement,de winter stook ik omdat ik kapotte longen heb en een kapotte hartklep,ik moet me goed warm houden 's winters en de lente en zomer staat alles uit bij mij,anders wordt ik ziek van de warmte.
Mijn broer stookt ook 's winters redelijk en heeft een éénsgezinswoning en zit aan de 98 euro,waarom betaal ik in Godsnaam zoveel.
Kan iemand mij dat alsjeblieft uitleggen!!

Mvg,
bluemoon

Jefdus

Re: Gaslek

Ongelezen bericht door Jefdus »

Raar verhaal. In Nederland wordt tetrahydrothiofeen aan het gas toegevoegd, waardoor het een erg duidelijke, onprettige geur heeft. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een gaslek dat ernstig genoeg is om lichamelijke klachten van te krijgen niet ruikt...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bluemoon49 schreef:In April had ik een ernstig gaslek aan me hoofdkraan van de gasmeter.
Dat schijnt er heel lang gezeten te hebben,want in 2008 had ik steeds last van slaapaanvallen,viel s'avonds vroeg voor de pc al in slaap om een uur of zeven half acht,ook werd ik er naar van en me katje ook,maar ik kon niet achterhalen waar het vandaan kwam toen omdat ik al erg ziek was die periode,had namelijk een klaplong.
Eneco is het komen maken,ik zit ook bij nuon omdat ze me erin hebben geluisd,door te zeggen dat ik gewoon over kon stappen,dus zit met drie rekeningen nu,1 grote van nuon en twee van stedin.
Ze wisten allemaal daar dat ik een gaslek had en het waarschijnlijk er al inzat toen ik die woning betrad en bewoonde,ik heb constant hoge rekeningen en begrijp niet waarom,ik zou bij nuon gaan moeten betalen 151 euro,en van eneco heb ik er twee,één van 20 euro en één van 14 euro,deze twee zijn eigenlijk ook al verhoogd.
Ik heb al enkele malen geinformeerd naar eneco en nuon hoe ik aan het gaslek kom,en waarom ik zoveel moet bijbetalen en de kosten van de rekening erg hoog zijn,kan iemand mij dat uitleggen.
Ik krijg ook geen antwoord op mijn vraag waarom ik dat vreselijke gaslek had in de hoofdkraan,het is Stedin zijn pakkie aan,die ga ik nu ook aanklagen.vindt het gewoon schunnig om me tarieven zo te verhogen,zit nu op 15 euro na,op de 200 euro dat ik aan me gas en electriciteit rekening betaal.
Ik woon in een twee kamer appartement,de winter stook ik omdat ik kapotte longen heb en een kapotte hartklep,ik moet me goed warm houden 's winters en de lente en zomer staat alles uit bij mij,anders wordt ik ziek van de warmte.
Mijn broer stookt ook 's winters redelijk en heeft een éénsgezinswoning en zit aan de 98 euro,waarom betaal ik in Godsnaam zoveel.
Kan iemand mij dat alsjeblieft uitleggen!!

Mvg,
bluemoon
Een groot gaslek had je moeten ruiken, zoals al gezegd, zet een gaspit op het fornuis maar eens open, binnen ~5 seconden ruik je het meteen. Dat stofje wordt al tijdens de productie van het gas, dus bij de gasvelden er aan toegevoegd, en dat krijgt iedere consument in Nederland geleverd, jij incluis. Ik zou eerder aan koolstofmonoxide denken, door bijvoorbeeld een slecht werkende CV-ketel, dat is namelijk reukloos, en veroorzaakt ook slaperigheid. Tetrahydrothiofeen, het geurstofje in aardgas, geeft je eerder knallende hoofdpijn.

En wat betreft dat maandbedrag voor gas en stroom samen, dat is wat hoger dan gemiddeld voor 1 persoon, maar hoeveel procent van dat bedrag is gas, en hoeveel stroom? Als ~75% daarvan stroom is ivm een waterbed en aquarium, is het weliswaar redelijk wat voor een eenpersoonshuishouden, maar prima te verklaren.

En wat betreft dat overstappen, Stedin is de netbeheerder, en is verantwoordelijk voor de buizen onder de stoep en ook de leiding en gaskraan tot aan je meter, zegmaar het net waar het gas door stroomt. Jij kan het gas wat er door stroomt kopen bij Eneco of Nuon, en tussen beiden overstappen, naar eigen keuze, en dat staat volledig los van Stedin. En dat zijn dus 3 aparte bedrijven, hoe zouden die van elkaar moeten weten dat klant X van een paar miljoen, mogelijk een gaslek heeft?

En wat je broer verbruikt is niet echt heel relevant, dat is de spreekwoordelijke appels met peren vergelijken. Ik betaalde als vrijgezel aan CV (blokverwarming) en stroom in mijn 2 kamer appartement ongeveer 85 euro/maand, nu met z'n beiden in een vrijstaand huis, doen we ~105 euro voorschot voor gas en stroom.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou eerder aan koolstofmonoxide denken, door bijvoorbeeld een slecht werkende CV-ketel, dat is namelijk reukloos, en veroorzaakt ook slaperigheid.
Dat zou ik inderdaad heel goed (laten) controleren eventueel met een Koolmonoxyde/Brandmelder. Koolmonoxyde is nog gevaarlijker en dodelijker dan gas.

Stedin

Ongelezen bericht door Stedin »

Geachte BlueMoon,

Ik begrijp dat u een nare ervaring heeft gehad met de gaslekage die heeft plaats gevonden in uw woning. Graag zou ik uw contactgegevens willen ontvangen om de situatie met u te bespreken.

Stedin is als netbeheerder verantwoordelijk voor een veilig en betrouwbaar transport van elektriciteit en gas. Uw gasinstallatie vanaf de straat tot en met de meter is eigendom van uw netbeheerder en het meetbedrijf. Wanneer er een vermoeden is van een gaslekkage kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week contact opnemen met de landelijke storingsdienst op het telefoonnummer 0800-9009 (gratis).

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Stedin Klantenservice
Laatst gewijzigd door Stedin op 17 aug 2012 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

De hoofdkraan zit voor de gasmeter waardoor het gas dat lekt aan de hoofdkraan niet door de gasmeter wordt geregistreerd. En bij een gaslek zal de netbeheerder niet aarzelen maar alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk te repareren, indien men hiervan op de hoogte is natuurlijk. :shock:

bluemoon49

Jefdus schreef:Raar verhaal. In Nederland wordt tetrahydrothiofeen aan het gas toegevoegd, waardoor het een erg duidelijke, onprettige geur heeft. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een gaslek dat ernstig genoeg is om lichamelijke klachten van te krijgen niet ruikt...

Zo'n raar verhaal is het niet.....dacht je dat ik zou liegen om zo iets,het is al erg genoeg.
Het was ook een lekage aan de hoofdkraan,eneco is het die middag komen repareren,nee ik rook het echt niet,omdat ik eigenlijk constant erg verkouden bent in verband met het tussenschotje van me neus,ik ben er al twee maal aan geopereerd,het is dat visite het rook anders hadden er rare dingen kunnen gebeuren,het was wel gas van me meter in de kast,de hoofdkraan,ik ben niet achterlijk,degene van eneco heeft het zelf verteld!

bluemoon49

Jefdus schreef:Raar verhaal. In Nederland wordt tetrahydrothiofeen aan het gas toegevoegd, waardoor het een erg duidelijke, onprettige geur heeft. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een gaslek dat ernstig genoeg is om lichamelijke klachten van te krijgen niet ruikt...

Kan wel merken dat jij nooit iets hebt meegemaakt,het is te hopen voor je dat je het ook is meemaakt dan!!!

bluemoon49

h@rm@n schreef:
De hoofdkraan zit voor de gasmeter waardoor het gas dat lekt aan de hoofdkraan niet door de gasmeter wordt geregistreerd. En bij een gaslek zal de netbeheerder niet aarzelen maar alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk te repareren, indien men hiervan op de hoogte is natuurlijk. :shock:

Tuurlijk heb ik dat gemeld,men zei dat ik eerst de huisbaas in moest lichten dat had ik ook gedaan,die mochten er niet aankomen en toen heb ik eneco gebeld die is het binnen twee uur komen maken en wat zei die monteur,het was een gaslek aan de hoofdkraan,raar dat zulke lekages niet worden gemeld aan Stedin,een goed bedrijf dat samenwerkt wil toch neem ik aan wel weten wat er speelt in zijn regio en bedrijf neem ik aan,ik heb zelf in een groot bedrijf gewerkt daar werd alles netjes gemeld,......dus dit vindt ik eigenlijk onzin,dat men niet weet wat er speelt in zijn bedrijf......zo dom ben ik nu ook weer niet hoor.....ben geen kind maar een vrouw van 54!!!!!!!

h@rm@n

Tuurlijk heb ik dat gemeld,men zei dat ik eerst de huisbaas in moest lichten dat had ik ook gedaan,die mochten er niet aankomen en toen heb ik eneco gebeld die is het binnen twee uur komen maken en wat zei die monteur,het was een gaslek aan de hoofdkraan,raar dat zulke lekages niet worden gemeld aan Stedin,een goed bedrijf dat samenwerkt wil toch neem ik aan wel weten wat er speelt in zijn regio en bedrijf neem ik aan,ik heb zelf in een groot bedrijf gewerkt daar werd alles netjes gemeld,......dus dit vindt ik eigenlijk onzin,dat men niet weet wat er speelt in zijn bedrijf......zo dom ben ik nu ook weer niet hoor.....ben geen kind maar een vrouw van 54!!!!!!!
Waar heb je het lek gemeld? Dit kan alleen bij het netwerkbedrijf, in jouw geval, Stedin. Wel alleen als het lek zoals bij jouw in de dienstleiding tot en met de gasmeter zit. Kan me niet voorstellen dat Eneco op een gaslek reageert uitgezonderd dat men voorzorgsmaatregels aangeeft. Zoals hoofdgaskraan dicht, ramen open en goed ventileren, geen vuur gebruiken, geen lichtschakelaars gebruiken en adviseert om Stedin te bellen. Monteurs heeft Eneco sowieso niet in dienst, deze zijn van het betreffende netwerkbedrijf en dus in jouw geval van Stedin(of aannemer).
Er heeft volgens mij niemand over dom gesproken en met leeftijd (van een volwasse) heeft het ook niets te maken. Rest enkel om op te merken dat in je verhaal Stedin en Eneco door elkaar wordt gehaald en dat het hoge verbruik, dat door een lek in de hoofdgaskraan voor de gasmeter heeft plaatst gevonden, niets met je hoge verbruik te maken heeft wat de gasmeter geregistreerd heeft. :?

bluemoon49

je moet je bril is opzetten als je die hebt.....wat staat er nu dan.....staat toch eneco....waarom vraag je dat,ik heb eneco ingeschakeld omdat de huisbaas dat zei,en ik belde met eneco die zei dat ze een monteur zouden sturen.
Dus vraag niet elke keer wie ik gebeld hebt,het staat er al drie of vier keer,dus.
Je brengt zelf de hele boel hier in verwarring,ik had eneco als hoofdleverancier!!!!

h@rm@n

géén verdere reactie meer :shock: :?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bluemoon49 schreef:

Zo'n raar verhaal is het niet.....dacht je dat ik zou liegen om zo iets,het is al erg genoeg.
Het was ook een lekage aan de hoofdkraan,eneco is het die middag komen repareren,nee ik rook het echt niet,omdat ik eigenlijk constant erg verkouden bent in verband met het tussenschotje van me neus,ik ben er al twee maal aan geopereerd,het is dat visite het rook anders hadden er rare dingen kunnen gebeuren,het was wel gas van me meter in de kast,de hoofdkraan,ik ben niet achterlijk,degene van eneco heeft het zelf verteld!
Nou nou, rustig maar. Deze extra info hadden we tot aan deze post niet in dit topic, dus dat konden wij niet weten.

Dat overstappen, en eventuele problemen, heeft niks te maken met het gaslek, wat door het verantwoordelijke bedrijf (Stedin) goed is op gelost zo te lezen. Dat u het lek na 4 jaar pas opviel door diverse medische aandoeningen is een bizarre samenloop van omstandigheden die u m.i. Stedin niet aan zou mogen rekenen.

Maar dan nog, als het bezoek wel opviel, krijgt u dan maar 1x per 4 jaar bezoek ofzo? Als een rekening consequent, 4 jaar lang, te hoog is, zou er toch eens een belletje moeten gaan rinkelen lijkt me, een deel van die hoge gasrekeningen de afglopen 4 jaar mag u uzelf in mijn ogen dan wel ook een beetje aanrekenen.

Gesloten