| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gasprijs wel/niet vast zetten?
gasprijs wel/niet vast zetten?
Hallo allemaal,
Ik krijg het volgende in mijn mail, maar is het wijsheid??
"Zet nu uw lage tarieven vast
Op dit moment stijgen de olieprijzen weer. U merkt dit aan de brandstofprijzen voor de auto. Dit werkt ongetwijfeld door op de variabele energietarieven per 1 januari 2010. Een goed moment om nu de tarieven vast te zetten.
Voor 5 euro per maand zet u de huidige tarieven vast. Wij zorgen ervoor dat uw voorschotbedrag uiterlijk per 24 augustus opnieuw wordt berekend met de verlaagde tarieven. Zo betaalt u gegarandeerd minder per maand. En u heeft 3 jaar lang de zekerheid van een vast, laag tarief"
ik vind het zo "verassend" dat er voor het vastzetten 5 Euro per maand betaald moet worden
Ik krijg het volgende in mijn mail, maar is het wijsheid??
"Zet nu uw lage tarieven vast
Op dit moment stijgen de olieprijzen weer. U merkt dit aan de brandstofprijzen voor de auto. Dit werkt ongetwijfeld door op de variabele energietarieven per 1 januari 2010. Een goed moment om nu de tarieven vast te zetten.
Voor 5 euro per maand zet u de huidige tarieven vast. Wij zorgen ervoor dat uw voorschotbedrag uiterlijk per 24 augustus opnieuw wordt berekend met de verlaagde tarieven. Zo betaalt u gegarandeerd minder per maand. En u heeft 3 jaar lang de zekerheid van een vast, laag tarief"
ik vind het zo "verassend" dat er voor het vastzetten 5 Euro per maand betaald moet worden
-
stofzuigertje
Re: gasprijs wel/niet vast zetten?
Welke firma en welk tarief?
Juist door het extra betalen loop je toekomstige aanbiedingen mis en moet je een boete betalen als je weg zou willen.
Meestal betaal je een iets hoger bedrag voor de gebruikte energie en niet een vast bedrag.
Meestal doen ze deze aanbiedingen als de kans op weglopen huidige klanten groot is of als de prijzen dalen zodat je langer de huidige nog vrij hoge prijs moet betalen.
Door het 1 jaar vast te zetten is meestal een eenmalige bonus van €100,- of €150,- mogelijk en dan verdien je meer en heb je ook meestal vaste prijzen tot volgend jaar.
Als je elk jaar overstapte naar een met welkomst korting van €100,- of meer zit je goedkoper, maar niet klagen als Oxxio, NEM of gelijkwaardige problemen geeft en foute administratie heeft.
Juist door het extra betalen loop je toekomstige aanbiedingen mis en moet je een boete betalen als je weg zou willen.
Meestal betaal je een iets hoger bedrag voor de gebruikte energie en niet een vast bedrag.
Meestal doen ze deze aanbiedingen als de kans op weglopen huidige klanten groot is of als de prijzen dalen zodat je langer de huidige nog vrij hoge prijs moet betalen.
Door het 1 jaar vast te zetten is meestal een eenmalige bonus van €100,- of €150,- mogelijk en dan verdien je meer en heb je ook meestal vaste prijzen tot volgend jaar.
Als je elk jaar overstapte naar een met welkomst korting van €100,- of meer zit je goedkoper, maar niet klagen als Oxxio, NEM of gelijkwaardige problemen geeft en foute administratie heeft.
dank voor je reactie.
ik zit bij Energie Direct......................al jaren, zonder problemen
ik zit bij Energie Direct......................al jaren, zonder problemen
Volgens de website van Energie Direct bedraagt het vastrecht zelfs € 5,65 of € 6,00 per maand per produkt. Energie Direct is een merk van Essent. Vreemd genoeg rekent Essent per produkt per jaar slechts € 25,- per produkt aan vastrecht.k zit bij Energie Direct......................al jaren, zonder problemen
http://www.energiedirect.nl/website/ons ... p/menuid/7
Ik heb ook een mail van Energie Direct ontvangen om de huidige zeer lage tarieven voor 3 jaar vast te zetten. Bij een eerdere vergelijking kwam ED als de voordeligste uit. Dit zal ws nog steeds zo zijn met de forse verlaging van de gastarieven. Maar is het verstandig om nu voor 3 jaar vast te zetten?
-
Lodewijk22
Oppassen met het vastzetten. Energiedirect heeft het vastrecht Netbeheerderskosten met 650 % verhoogt !! Dus niet vastzetten, maar gaan klagen over deze manipulatie van prijzen. De netbeheerderskosten zijn namelijk overal hetzelfde, en zij hebben dit op eigen houtje verhoogt. Ik weet het nog niet zeker, maar volgens mij is dit verboden ! Kijk je eerste contractgegevens maar eens na, want bij mij is precies hetzelfde aan de hand. Vorig jaar € 31,46 per jaar en nu plotseling € 0,56 per dag x 365 dagen per jaar is € 204,40.Indien er nog meer mensen zijn met deze klacht graag allemaal melden svp.
Dan gaan wij met z'n allen naar de geschillencomissie.
Dan gaan wij met z'n allen naar de geschillencomissie.
ik ga met je mee..............
Geplaatst op 07 Jul 2009 18:47 door Lodewijk22
Oppassen met het vastzetten. Energiedirect heeft het vastrecht Netbeheerderskosten met 650 % verhoogt !!
Dit waag ik te betwijfelen. Energie Direct mag helemaal geen netbeheerderskosten veranderen, ze mogen alleen aan het leveranciersgedeelte komen. Elke leverancier brengt ook vastrechtkosten in rekening, deze mogen bij een variabel tarief gewijzigd worden. Als je de prijs vastzet mogen ze deze kosten NIET veranderen tenzij anders in de algemene voorwaarden staat.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het eruit ziet, maar dit sommetje lijkt op het capaciteitstarief. Dat staat totaal los van de leverancier, die heeft hier GEEN invloed op. Dit is bepaald door de Nederlandse overheid, je betaald per dag een vast bedrag vastrechtkosten. Dit vaste bedrag wordt bepaald naar aanleiding van de zwaarte van de electra en gas meter.Vorig jaar € 31,46 per jaar en nu plotseling € 0,56 per dag x 365 dagen per jaar is € 204,40.
Voorheen betaalde je naar aanleiding van je totale jaarverbruik een vastrechtbedrag.
@ roko72
Op dit moment zijn de energieprijzen relatief laag. Je moet voor jezelf nagaan of je denkt dat ze nog lager worden (dan niet vastzetten) en als je denkt dat ze gaan stijgen moet je ze natuurlijk vastzetten. Feit is wel dat heel veel mensen de tarieven op 1 juli 2009 vast gezet hebben (ikzelf trouwens ook).
-
Lodewijk22
@ Lodewijk; mijn tarieven van begin 2009 en nu laten geen enorme stijging zien van deze netwerkkosten.
Veel adviezen over het wel/niet vastzetten zijn voor 1 juli en dus van voor de prijsdaling. In deze gevallen is het advies dan ook vaak om de verlaagde tarieven af te wachten. Nu deze bekend zijn en de gasprijs aanzienlijk lager is hoor ik graag wat jullie zouden adviseren. Op aanbod ED voor 3 jaar vastzetten ingaan of niet?
Veel adviezen over het wel/niet vastzetten zijn voor 1 juli en dus van voor de prijsdaling. In deze gevallen is het advies dan ook vaak om de verlaagde tarieven af te wachten. Nu deze bekend zijn en de gasprijs aanzienlijk lager is hoor ik graag wat jullie zouden adviseren. Op aanbod ED voor 3 jaar vastzetten ingaan of niet?
-
Lodewijk22
De netwerkkosten laat ik op dit moment uitzoeken door de netbeheerder. Deze heeft al gereageerd, en ik krijg ik binnenkort antwoordt op.
Wat het vastzetten van de energieprijzen betreft, laat je vooral niet opjagen, want de olieprijs is nog steeds dalende, zie bericht hieronder.
Je hebt dus nog alle tijd om de prijs vast te leggen, en eventueel verder te kijken.
Nieuws
Olieprijs sluit lager
10-07-2009 21:23:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De olieprijs is vrijdag lager gesloten. Uitspraken van het Internationaal Energie Agentschap (IEA) drukten de hoop op een vroegtijdig herstel van de vraag naar olie de kop in.
De augustusfuture voor een vat ruwe olie sloot vrijdag op de New York Mercantile Exchange 57 dollarcent lager op $59,84.
Het IEA verwacht dat de vraag naar olie in 2009 met 2,9% afneemt, omdat ontwikkelde economien nog minder presteren dan werd verwacht. De Franse organisatie verhoogde wel de verwachting voor 2010, hoewel de verwachte vraag daarmee op gelijk niveau komt als in 2006.
De olieprijs heeft sinds begin vorige week 18% verloren, nadat deze nog boven de $70 per vat noteerde gedurende het grootste gedeelte van juni.
De daling volgde nadat duidelijk werd dat de gehoopte stijging van de consumptie in de zomermaanden uitblijft. Ook tegenvallende cijfers over het Amerikaanse consumentenvertrouwen en de werkgelegenheid temperden de verwachting dat de vraag naar olie zal toenemen.
Wat het vastzetten van de energieprijzen betreft, laat je vooral niet opjagen, want de olieprijs is nog steeds dalende, zie bericht hieronder.
Je hebt dus nog alle tijd om de prijs vast te leggen, en eventueel verder te kijken.
Nieuws
Olieprijs sluit lager
10-07-2009 21:23:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De olieprijs is vrijdag lager gesloten. Uitspraken van het Internationaal Energie Agentschap (IEA) drukten de hoop op een vroegtijdig herstel van de vraag naar olie de kop in.
De augustusfuture voor een vat ruwe olie sloot vrijdag op de New York Mercantile Exchange 57 dollarcent lager op $59,84.
Het IEA verwacht dat de vraag naar olie in 2009 met 2,9% afneemt, omdat ontwikkelde economien nog minder presteren dan werd verwacht. De Franse organisatie verhoogde wel de verwachting voor 2010, hoewel de verwachte vraag daarmee op gelijk niveau komt als in 2006.
De olieprijs heeft sinds begin vorige week 18% verloren, nadat deze nog boven de $70 per vat noteerde gedurende het grootste gedeelte van juni.
De daling volgde nadat duidelijk werd dat de gehoopte stijging van de consumptie in de zomermaanden uitblijft. Ook tegenvallende cijfers over het Amerikaanse consumentenvertrouwen en de werkgelegenheid temperden de verwachting dat de vraag naar olie zal toenemen.
-
Bob Schurkjens
Sinds wanneer kan/mag je hier plaatjes uploaden?