| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gasverbruik 2010 verdubbeld t.o.v. 2009?
Gasverbruik 2010 verdubbeld t.o.v. 2009?
Ik heb zojuist mijn jaarrekening van EnergieDirect gekregen en zie tot mijn verbazing dat ik €400 moet bijbetalen.
We hebben in 2009 709m3 gebruikt terwijl dit in 2010 1415m3 blijkt te zijn. We hebben geen grote veranderingen ondergaan of nieuwe apparatuur aangeschaft, dus ik vraag me af of dit wel kan kloppen. We hebben natuurlijk een strenge winter gehad en we wonen in een niet al te goed geisoleerd huis, maar ik zou graag toch willen horen wat jullie (uit ervaring) denken van een dergelijke verdubbeling.
We hebben in 2009 709m3 gebruikt terwijl dit in 2010 1415m3 blijkt te zijn. We hebben geen grote veranderingen ondergaan of nieuwe apparatuur aangeschaft, dus ik vraag me af of dit wel kan kloppen. We hebben natuurlijk een strenge winter gehad en we wonen in een niet al te goed geisoleerd huis, maar ik zou graag toch willen horen wat jullie (uit ervaring) denken van een dergelijke verdubbeling.
Re: Gasverbruik 2010 verdubbeld t.o.v. 2009?
Weet je zeker dat die eerste opgave juist is,en is dat ook werkelijk afgelezen - of een schatting.
709 kub , . , daar kan ik m,n hondehok mee warm houden maar niet m,n huis
709 kub , . , daar kan ik m,n hondehok mee warm houden maar niet m,n huis
-
superklaver
die 709 kub kan prima in een jaar. Ik heb in anderhalf jaar 936 kub gas verbuikt. mijn woning is 80m2, maar wel goed geisoleerd. is nieuwbouw. en ik ben alleen. ik weet niet wat de situatie van ts is. met hoeveel personen ze wonen en hoe groot het huis is. Misschien is er idd over 2009 een schatting gemaakt en in 2010 afgelezen en zitten daar de verschillen in. al vind ik het wel een groot verschil.
Heb je er rekening mee gehouden dat de winter 2009/2010 erg koud is geweest, dus waarschijnlijk ook extra/langer gestookt.
Op welke data zijn de meterstanden opgenomen en wat waren die standen?