LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gasverbruik met 1350 M3 gestegen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
timbb

Gasverbruik met 1350 M3 gestegen!

Ongelezen bericht door timbb »

Hallo!

Wij wonen in een 2/1-kap woning uit 1978. Dubbele beglazing door het hele huis, dakisolatie. We hebben een HR Combi-ketel van Nefit, type 32HR (?) uit 1998. Er zit een onderhoudscontract op. Verder heb ik niet zoveel verstand van ketels of verwarmingsinstallaties...

Wij wonen hier nu een jaar met 2 personen, die overdag werken. Voor ons woonde hier een gezin met 4 personen die veel thuis waren. Het vorige gezin verstookte gemiddeld 2000m3 per jaar. Wij hebben nu een afrekening gekregen van 3350m3 per jaar!!

De verwarming staat s'ochtends een uurtje aan op 20/21 graden en s'avonds ongeveer 5 uur. Is dit een normaal verbuik voor ons? Dit lijkt me niet! Zou het ook aan de gasmeter kunnen liggen? Wij hebben verder niks veranderd aan de installatie of thermostaat oid. Tevens loopt de gasmeter niet door als er niks verbruikt wordt.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Mvg
Tim

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: Gasverbruik met 1350 M3 gestegen!

Ongelezen bericht door johhnny »

ik denk niet dat hier sprake is van een kapotte meter.

kijk even naar de volgende punten:
-kloppen de beginstanden (zijn deze door jezelf opgenomen op het moment van overdracht?)
-kloppen de eindstanden

indien bovenstaande klopt is er nog niets aan de hand. gemiddeld verbruikt een persoon in een normaal huishouden 1200m³ per jaar
voor een gezin komt dit op 2500m³ per jaar

het verbruik van 3350 ligt daar boven maar is niet veel te hoog om te denken dat de meter kapot is :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Gasverbruik met 1350 M3 gestegen!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hallo!

Dit is nu juist een bezwaarlijk punt wat ik regelmatig bij mensen tegen kom. Het werkt als volgt.

De netbeheerder houdt de actualiteit van de bewoners bij als ook het reguliere verbruik in die woning. Dit geschiedt aan de hand van een verbruikshistory. Die is gebaseerd op de omgang ermee van de vorige bewoners.

Hoe aan te pakken?
Teken bezwaar tegen de afrekening aan jegens de leverancier.
Wij werken hiermee ook op die wijze met dat verschil dat wij de actuele verbruiken stipt kunnen aanleveren en doen dat ook.
Dat is nodig voor eventuele rechtsmaatregelen bij invorderingen van ten onrechte opgedragen voorschotten.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Gasverbruik met 1350 M3 gestegen!

Ongelezen bericht door jsp »

... en verder spreken wij vooral in de PM. Dat mag van de TROS. Vette tekens en meerdere nicknames willen ook wel eens helpen. Maar als je dat niet doet, of dat ter discussie stelt, wordt je bijdrage verwijderd...

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Gasverbruik met 1350 M3 gestegen!

Ongelezen bericht door wicher »

dit nog even los van het feit dat ik van de inhoud van die vette hap geen chocolade kan maken...... :wink:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Gasverbruik met 1350 M3 gestegen!

Ongelezen bericht door Cesar »

Met betrekking tot die vette hap wil ik even het volgende kwijt.
Ik kocht een andere woning in 1993 en heb deze volledig geisoleerd, HR-ketel geplaatst, alles brander enz...
Gezinssamenstelling was eerst 5 personen en vanaf 1993 nog drie personen.
Het zou een mooie boel worden wanneer de energieleverancier maar uit ging van de verbruiken van de vorige bewoners welke de gehele dag de deur open lieten staan, de ramen met post-elastieken werden dichtgehouden, enkel glas een kachel welke meer naast dan in het branderbed stookte enz.

Nee, je weet wat je gemiddeld zelf verbruikt en dat heb ik ook aangegeven. Verder geen onzin en een normaal maandbedrag.

Gesloten