LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen energieleverancier...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Natasja176

Geen energieleverancier...

Ongelezen bericht door Natasja176 »

Wij zitten met een raar probleem, ik zal proberen om het in het kort uit te leggen.

Sinds mei 2005 kregen wij acceptgiro's van Essent voor netwerkkosten op een andere naam op ons adres binnen. Een aantal keer gebeld met Essent dat ze niet op onze naam stonden, en dat het niet voor ons bestemd is, wij hebben tenslotte ons gas en energie van RWE. Volgens Essent was het een van de vorige bewoners die jaren geleden op ons adres had gewoond, en ze zouden dit aanpassen. Na 4 maanden was het nog niet opgelost en is mijn vriend een keertje bij een klantenbalie van Essent geweest. Vanaf die datum krijgen we de acceptgiro's voortaan op onze naam binnen.
In december krijgen we een afrekening van Essent van netwerkkosten over het jaar 2005. Daar snapten wij dus helemaal niks van omdat we alles via RWE hebben en daar betalen we ook netwerkkosten.
Na een hoop zoekwerk kwamen we erachter dat we in 2005 elke maand €14,- betaald hebben aan Essent terwijl we dus bij RWE alles afnemen.

Heb met Essent gebeld en daar werd ons verteld dat die €14,- niet voor netwerkkosten was maar voor kabeltelevisie. Als er Essent Shared Services Center op de afschriften zou staan dan zou het voor netwerkkosten zijn, maar het rekeningno zou volgens haar niet kloppen, dan zijn het toch kosten voor kabeltelevisie. Maar op alle brieven van Essent staat dat Essent Shared Services Center factureert en incasseert voor Essent Netwerkbeheer en daar staat ook het rekeningnummer bij waarnaar het bedrag wat van onze rekening is afgeschreven heen gegaan is. En we hebben al via RWE netkosten betaald, dus eigenlijk krijgen wij geld van Essent ipv andersom!!!

Maar het verhaal is nog niet af...op een gegeven moment zegt dat vrouwtje van Essent dat wij klant zijn bij Oxxio, ik zeg nee hoor bij RWE. Ik gebeld met RWE, nee, u bent geen klant meer vanaf 18 mei 2005.
Ik naar Oxxio gebeld, nee, u bent hier geen klant. Later bleek wat er aan de hand is; op 18 mei heeft degene waarvan wij de acceptgiro's kregen zich aangemeld als klant bij Oxxio, maar zij heeft het verkeerde huisnummer doorgegeven, 29 ipv 24. Waardoor onze energieleverantie is gestopt via RWE. Later is voor no 24 alles rechtgezet maar niet voor ons op no 29. Nu zijn wij dus tegen wil en dank klant bij Oxxio. Wij hebben hier overigens nooit een melding van gehad, niet van RWE dat we geen klant meer zijn voor energie en ook niet van Oxxio dat we klant zijn geworden. Toen ik ongeveer een maand geleden Oxxio heb gebeld zouden zij de fout herstellen en ons weer aanmelden bij RWE, maar tot op heden is dit niet gebeurd.

Als Oxxio maar niet denkt dat wij straks effe de rekening van 1,5 jaar energie in een keer gaan betalen. Wij zijn hier pas een maand geleden achtergekomen, we waren steeds in de veronderstelling dat we klant waren van RWE. Ik ga dus niet opdraaien voor een fout van een anders.

Nou las ik op het forum dat het na twee jaar niet meer geind kan worden, dan hoop ik dat ze nog een paar maandjes wachten, tot mei, dan hebben we mooi 2 jaar voor niks stroom gehad!!!

Maar goed, al met al is het wel vervelend. De energieleveranciers werken dus met adressen en niet met namen, iedereen kan een willekeurig adres doorgeven, en je wordt gewoon domweg afgesloten.

Heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt?

Anastasia

Re: Geen energieleverancier...

Ongelezen bericht door Anastasia »

Oxxio kan nog lang duren, maken veel fouten, maar als U geen rekening nummer geeft, en vooral nooit betalen, RWE mag dit verrekenen, dus achteraf met het reeds betaalde, en ze kunnen nooit verplichten om bij de NR1 in klachten iets af te nemen!

Als Kabel tv en netwerk elektra niet duidelijk zijn, dan zou ik direct een sateliet schotel nemen, want ook onduidelijke rekening waar niet staat waarvoor is fout, dus mag je weigeren!

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

En al die trammelant is nergens voor nodig als iedereen bij een switch twee formulieren moet ondertekenen, één voor de nieuwe overeenkomst en een machtiging voor je huidige leverancier om je uit te schrijven.
Precies hetzelfde als wat gebeurt wanneer je van gsm provider wisselt en je nummer wilt behouden.
Eerder kan een switch niet plaatsvinden.

Maar nee hoor, de overheid staat er bij en kijkt er naar, Durion/Oxxio kan groot worden door iedereen er in te luizen (toezeggen een folder te sturen, maar je in werkelijkheid switchen)

Het allerminste zou in ieder geval zijn dat je huidige leverancier even een bevestiging aan je vraagt voor je te laten gaan.

BELACHELIJK!

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Indien u nimmer een contract met oxio bent aangegaan kan ik u het volgende adviseren.
Meldt u zich alsnog aan bij een andere leverancier bijvoorbeeld GreenChoice. Niet bij essent of oxio om de belangen gescheiden te houden.
Wacht de reactie van Essent af.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Waarom zouden ze niet weer gewoon bij RWE kunnen?

Maar als je dus al anderhalf jaar weg bent bij RWE, dan moet het toch zijn opgevallen dat je al die tijd niets meer betaalde aan RWE? Ik betaal zo een groot bedrag aan mijn leverancier dat ik dat echt wel merk.

Wat ik u alleen kan aanraden is contact op te nemen met RWE en melden dat u onterecht bent geswitched. Zij kunnen dan kijken in hoeverre dit nog terug te draaien is.

Betalen zul je toch wel moeten, maar dan zou ik toch liever aan RWE betalen dan aan Oxxio. :wink: En vraag in ieder geval om een betalingsregeling, want dat is wel zo netjes van RWE om te regelen gezien de situatie.

Gesloten