L.S.,
In een mail van Greenchoice viel mij op dat er in juni en juli geen historische data van onze slimme meter beschikbaar was voor gas en elektriciteit gegevens bij hen. Hoe kan dit en hoe kan dat Enexis dit niet is opgevallen. Hier zouden wij als klant dan toch een bericht van moeten krijgen? Wat is hier de oorzaak van geweest?
Ik zou hier graag een antwoord en reactie op willen ontvangen.
Zijn er meer klanten van Greenchoice en/of andere energiemaatschappijen die dit is opgevallen, en wat kan ik hier aan doen? Als klant heb ik toch het recht om inzage te hebben in ons verbruik?
Mvg
Frank
Geen historische data van slimme meter in juni en juli
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 dec 2010 13:50
- Locatie: Ommen
Re: Geen historische data van slimme meter in juni en juli
Ik zit niet bij greenchoice, maar bij de netwerk leverancier stond bij ons uit dat data doorgegeven mocht worden. Hadden we altij aan staan, maar wegens werkzaamheden is die uit gezet, moesten we zelf achter komen, ook wel logisch, we moeten zeld die toestemming geven aan de netwerkbeheerder
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Geen historische data van slimme meter in juni en juli
De meterstanden komen van uw netbeheerder, uw leverancier krijgt die gegevens door als alles goed werkt maar zo niet schatten ze het verbruik. Een paar procent van de slimme meters schijnt landelijk op dit moment niet uit te lezen te zijn maar blijkbaar kan men geen "recht" doen gelden op een uitleesbare meter.
Re: Geen historische data van slimme meter in juni en juli
Eigenlijk wel grappig: nog niet zo lang geleden gingen onderwerpen over slimme meters dat men niet wilde dat ze uitgelezen konden worden. Nu men zich meer bewust wordt van het energiegebruik (om een voor de hand liggende reden) gaan mensen klagen als er een keer niet wordt uitgelezen en niet alle details inzichtelijk zijn. Ik heb al meer van dit soort vragen gezien en gehoord.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Geen historische data van slimme meter in juni en juli
In juni en juli 2012 was er een datastoring voor klanten met slimme meters in de staat Californië. Hierdoor zaten veel mensen deze twee maanden zonder historische gegevens. De datastoring werd veroorzaakt door een probleem met de software die werd gebruikt om de data te verzamelen. Deze software wordt gebruikt door de nutsbedrijven om het gebruik van klanten te volgen.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33
Re: Geen historische data van slimme meter in juni en juli
Volgens mij is de verklaring vrij simpel nl.:
Omdat ze er gewoon niet te veel tijd aan willen besteden, want de meterstanden lopen toch gewoon door.
Dan komt dat de volgende keer wel weer.
En bij een jaar contract maakt het ook niets uit, tarieven staan dan vast.
Bij maand contracten wordt het lastiger vooral omdat mensen aan het bezuinigen gaan, dus een ander profiel krijgen.
Maar daar maken sommige leveranciers weinig druk om. Die van mij gaat gewoon schatten
En dan moet ik evt. maar bezwaar gaan maken.
Al die man(mens)-uren kost extra veel geld, dus vaak niet rendabel.
Er zijn natuurlijk ook goede bedrijven die alles netjes regelen. Welke type leverancier heeft u?
Omdat ze er gewoon niet te veel tijd aan willen besteden, want de meterstanden lopen toch gewoon door.
Dan komt dat de volgende keer wel weer.
En bij een jaar contract maakt het ook niets uit, tarieven staan dan vast.
Bij maand contracten wordt het lastiger vooral omdat mensen aan het bezuinigen gaan, dus een ander profiel krijgen.
Maar daar maken sommige leveranciers weinig druk om. Die van mij gaat gewoon schatten
En dan moet ik evt. maar bezwaar gaan maken.
Al die man(mens)-uren kost extra veel geld, dus vaak niet rendabel.
Er zijn natuurlijk ook goede bedrijven die alles netjes regelen. Welke type leverancier heeft u?