LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Erwin1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2010 01:52

Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Ongelezen bericht door Erwin1972 »

Heeft er iemand gemerkt dat de electriciteitsmeter enkele maanden niet heeft geschakeld naar nachtstroom-laagtarief ?
Het gaan om bewoners in het centrum van Rotterdam,
omgeving van de Meent en het Rode Zand.
Navraag bij buren van mij bleek dat het een bekend probleem was,
deze hadden gebeld vanwege een niet functionerende boiler.
Toen liet de medewerker weten dat de hele buurt er last van had.
Maar Stedin netbeheer laat aan andere klanten dus helemaal niets weten,
en inmiddels sinds 14-07-2010 schakelt de meter dus weer wel naar laagtarief om 23.00.

Ik ben benieuwd,mensen in het centrum,controleer uw meter.
Het kan om een hoop geld gaan als het om een groot gebied gaat.

Met vriendelijke groet,

Erwin

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Gezien de reacties Erwin, hebben waarschijnlijk niet veel mensen gemerkt dat enkele maanden het nachtstroom tarief niet heeft geschakeld. (Of kijken niet op dit forum of hebben geen pc)
Het zal dan iemand zijn die, zoals je buren, een elektrische boiler heeft die het wel opvalt omdat deze dan niet opwarmt in het nachttarief. Indien je niet het e.e.a. bijhoudt dan let je er niet op. Deze storing kan voorkomen in een bepaalde wijk c.q. omgeving als er een zekering in een verdeelkast of transformatorhuisje defect is in de tariefdraad.
Als dit een langere periode is kun je het leveringsbedrijf verzoeken dit te verrekenen in je jaarafrekening gebaseerd op voorgaande verbruikersjaren. Met andere woorden, een gedeelte van het hoogtarief overhevelen naar het laagtarief.

stofzuigertje

Re: Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De signalen zijn per woning verschillend dus niet iedereen krijgt op zelfde tijd goedkopere stroom.
Ik heb zelf gehad dat ik op goedkoop bleef staan en pas na vreemde extreem lage rekening kwam de netbeheerder dit corrigeren.
Andersom moet je dus wel zelf actie ondernemen als de verhouding Dag/Nacht vreemd is geworden, dus zowel de netbeheerder als leverancier benaderen voor verrekenen.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Ongelezen bericht door h@rm@n »

De signalen zijn per woning verschillend dus niet iedereen krijgt op zelfde tijd goedkopere stroom.
Dit lijkt mij vreemd Stofzuigertje. Er wordt een signaal met een bepaalde freqentie het elektriciteitsnet ingestuurd waarop de kWh meters reageren en dus (om)schakelen.
Ik heb zelf gehad dat ik op goedkoop bleef staan en pas na vreemde extreem lage rekening kwam de netbeheerder dit corrigeren.
Zoals al eerder vermeld heeft dit ook met een storing te maken.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Ongelezen bericht door Shine »

De signalen zijn per woning verschillend dus niet iedereen krijgt op zelfde tijd goedkopere stroom.
Klopt niet. Het werkt namelijk per regio en netbeheerder.
* De plaatselijke netbeheerder schakelt de telwerken van uw meter van hoogtarief naar laagtarief en omgekeerd. Afhankelijk van waar u woont start de laagtariefperiode om 21.00 uur of om 23.00 uur.

Daar komt bij dat veel consumenten niet eens weten wanneer het daltarief ingaat. Die tijden verschillen per netgebied.
Essent hanteert de begrippen 'normaal/laagtarief' in heel Nederland m.u.v. Noord-Brabant en Limburg waar het piek/daltarief geldig is. Behalve verschillende tarieven heeft een week in Noord-Brabant en Limburg tien uur meer in het daltarief, omdat de daluren er al om 21.00 uur ingaan, terwijl de rest van het Essentgebied pas om 23.00 uur laagtarief betaalt.

Nuon maakt in haar hele gebied onderscheid tussen een ’nachttarief’ dat om 11 uur 's avonds ingaat en een ’avondtarief’ dat om 9 uur begint.

Floor1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 10:11

Re: Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Ongelezen bericht door Floor1977 »

Erwin, ik herken je probleem volledig. Ik kwam er alleen veel te laat achter. Ik woon inderdaad in het centrum van Rotterdam (verlengde van de Meent) en bemerkte 10 juli dat mijn bolier (eigendom) niet werkte.
12 juli kwam de monteur (Tempus) die mij wist te vertellen dat de boiler volledig was doorgebrand en moest worden vervangen. Uiteraard dit advies opgevolgd om er vervolgens achter te komen dat ook deze niet werkte.
Dus nu heb ik een nieuwe boiler laten plaatsen terwijl mijn oude het dus nog prima deed en heb ik een gedeelte van mijn plafond en afwerking in toliet moeten slopen voor de installatie....en nog steeds geen warm water.

De installateur van Tempus adviseerde er een electricien bij te halen. Hij gaf aan dat het aan de electra lag. De electricien constateerde vervolgens dat het aan de dag/nacht relais lag (nadat ik ook een gedeelte van mijn muur had kunnen openleggen). Hij adviseerde me contact op te nemen met Stedin. Stedin vanochtend gebeld en zij wist mij tot mijn verbazing te vertellen dat het inderdaad een algemene storing was en dat het sinds 13 juli al bij ze bekend was. Daarbij vertelde ze dat er inderdaad al veel bewoners hadden gebeld met dezelfde klacht maar zij niet wist wanneer het probleem opgelost zou worden.

Na een wat ontredderde reactie vanuit mij kant, aangevend dat ik ondertussen al wel kosten had gemaakt voor een monteur voor mijn boiler, vervanging van mijn boiler, een electricien, het slopen van een toiletafwerking en het openleggen van een gedeelte van mijn badkamer muur, wist zij me nog fijntjes te vertellen dat zij niet verantwoordelijk waren voor het informeren van bewoners en dat Tempus dit zo had kunnen navragen bij hen toen ze er voor het eerst waren.

Dus in reactie op je mail....heel veel bewoners hebben hier last van. Echter kom je hier niet zo snel achter! Ik weet nu zelf ook nog niet hoe en waar ik deze kosten kan verhalen.

gr. Floor

PakkaPakka
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:53

Re: Geen nachtstroom/laagtarief Rotterdam

Ongelezen bericht door PakkaPakka »

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt toen is maandenlang de straat verstoken geweest van daltarief. Later is dat op nacalculatiebasis weer gecorrigeerd.

Ik merkte wel op dat 5 mei 2010 geen daltarief had terwijl het wel een officiële nationale feestdag is.

Gesloten