LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Danny66
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 10:32

Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Danny66 »

Hallo, ik ben geen klant van oxxio, maar afgelopen december werd er zomaar ge-incasseerd van mijn rekening door oxxio.door veel bellen werd er mij belooft dat het opgelost zou worden, (oxxio heeft verkeerd rekeningnummer van klant, dat van ons dus), maar er gebeurde niks, gelukkig kon ik via internetbankieren terugboeken.
Nu is het 19 maart, dus 3 maansen later, en wat zie ik weer, nu een flink bedrag weer ge-incasseerd door oxxio.Bellen heeft geen zin.

Ik heb gelijk maar weer terug geboekt, maar leuk is het niet, mensen met weinig geld hebben alles gepland met uitgavens, maar zo komt kink in de kabel.

Dus mensen , kijk goed uw afschriften na of oxxio of ander bedrijf zoiets doet.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door frenkievee »

Hallo Danny,
Heb je al hierover contact opgenomen met je eigen bank? Oxxio incasseert dus van een rekening, maar blijkbaar vindt er geen naam/nummer controle plaats en dat hoort de bank te doen. Ik weet: het gebeurt meestal niet, maar in dit soort gevallen hoort de bank een afschrijvend bedrijf, hier dus Oxxio, op de vingers te tikken!

Danny66
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 10:32

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Danny66 »

het is een fout van oxxio, ikzelf woon in limburg, maar er is iemand uit amsterdam lid geworden en oxxio heeft verkeerd rekeningnummer ingetypt, ik denk dat bij de in-cassering bij oxxio daar dan automatisch onze naam erbij komt, dus de bank van ons kan er niks aan doen.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door DMG »

De bank kan er niks aan doen; dat moet u doen! U dient zich te melden bij de bank en aangeven dat er van de rekeningnummers van Oxxio geen incasso meer mag plaats vinden. Zoals ook eerder genoemd; een zogenaamde selectieve incassoblokkade. Hierbij blijven de incasso's van andere bedrijven wel doorlopen. Gewoon kijken naar welke rekening van Oxxio het bedrag heen gaat en dit nummer laten blokkeren bij uw bank.

En misschien dat u ook met Oxxio contact opneemt om daar het bankrekeningnummer te laten verwijderen bij die kalnt in Amsterdam. Hij krijgt dan automatisch acceptgiro's.

Danny66
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 10:32

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Danny66 »

Ik heb oxxio en onze bank gebeld, als het goed is moet het opgelost zijn(oxxio incasseerd niet meer, zeggen ze)(ING bank kon er niks aan doen, omdat de machtiging bij oxxio lag, dus ING bank doet geen controlle uitvoeren), ben weer benieuwd hoe het afloopt, maar mijn gevoelens zijn niet zo positief.
rekening laten blokkeren gaat wel, maar is maar voor 1 maand(ING bank)
alle mensen bedankt voor de reacties.

Wordt misschien vervolgd

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Danny66,

Ook al lijkt het erop dat uw klacht met Oxxio verholpen is, wil ik u toch verzoeken om contact met mij op te nemen. Ik zou graag uw klacht en de oorsprong ervan dieper willen onderzoeken en er voor zorgdragen dat er geen vervolg komt.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klant- en telefoonnummer te e-mailen naar [email protected].

Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

Danny66
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 10:32

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Danny66 »

Hallo deoxxiomedewerker

als u goed gelezen hebt ben ik GEEN klant van jullie, dus waarom vraagd u naar mijn klantnummer (zeer onprofessioneel), en hoe weet ik zeker dat u een medewerker bent van oxxio?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Danny66,

een selectieve blokkade kan je kiezen (rabobank) voor tijdelijk, of permanent.

Ze waarschuwen wel dat permanent gevolgen kan hebben (als jij klant word bijvoorbeeld) of in gevallen kan resulteren in intrekking machtiging van het bedrijf (vast niet erg).
ING bank kon er niks aan doen, omdat de machtiging bij oxxio lag, dus ING bank doet geen controlle uitvoeren
Onzin. Hoe kan een bank anders weten of een incasso terecht is?
ZIJ moeten toch controleren (kunnen) of een melkkoe, ik bedoel klant, een machtiging heeft afgegeven?

Volgens mij word het tijd om een andere bank te zoeken.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door wicher »

Geen onzin dus; banken geven incassomachtigingen af aan bedrijven!
Met zo'n machtiging kan een bedrijf dus (theoretisch) de rekeninghouders van de desbetreffende bank plunderen. De rekeninghouders op hun beurt kunnen dit soort betalingen laten storneren door de bank.
Op het moment van invoer van dit (kromme!) systeem is afgesproken dat machtiginghouders met veel storneringen/ klachten door de bank worden gestraft door blokkering van hun machtiging. Bij mijn weten is dit zelden of nooit gebeurd; de banken vinden het wel goed (en makkelijk!!) zo......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oxxio gebruikt diverse banknummers om te incasseren! Dat hebben diverse mensen op dit forum bevestigd. Vraag dus bij je bank een blokkade van ALLE Oxxio rekeningnummers. Als je het forum of Google even doorzoekt op oxxio+blokkade vind je hopelijk meer. Succes.

Hier staan een paar van die Oxxio plundernummers vermeld:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... eed037421b

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wicher - het komt er dus op neer dat al onze rekeningen vogelvrij zijn?

Whoa.. de consument is dus gewoon altijd het l*l!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door wicher »

Ben bang dat het daar wel op neerkomt. Het systeem is gebaseerd op vertrouwen en wordt uiteraard volop misbruikt door toko's die het allemaal niet zo nauw nemen (om niet te zeggen dat ze gewoon de boel oplichten).
Waar ik ook kwaad om kan worden is dat de banken hier niet ingrijpen.
Spelen daar comm. belangen/ gemakzucht? Volgens mij wel, maar het wordt tijd dat ze aan hun beloftes gehouden gaan worden.
Vroeguh.......moest je als consument een machtigingsformulier ondertekenen en naar de bank opsturen; daar werd dat hele spul gecontroleerd en opgeslagen. Arbeidsintensief en dus duur.
Dat ze daar vanaf wilden kan ik wel begrijpen. Wat ervoor in de plaats is gekomen is echter zo lek als een mandje, voornamelijk omdat de banken hun belofte (controle en zonodig ingrijpen) gewoon niet nakomen.

lauraaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:28

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door lauraaa »

Hallo,

Ik ben dus ook al een tijdje bezig met het terug krijgen van mijn geld!! Ook ik ben al vijf jaar geen klant meer!!. Elke keer hoor ik dat OXXIO het geld binnen tien dagen terug zal storten!! Mooi niet dus. Ik heb net nog gebeld! Weer tien werkdagen!! Ik wil rente over het geld!

Het moet toch niet gekker worden!! RADAR MAAK HIER een ITEM van!! Vorige keer heb ik ook al op het forum vernomen dat bij meer mensen zomaar geld wordt afgeschreven.

Ik wil oplossingen! Mijn bank heeft trouwens ook de nummers geblokkeerd.



:twisted: :twisted: :twisted:

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Laura,

U geeft aan dat Oxxio ten onrechte een bedrag van uw rekening heeft afgeschreven. U verzoekt Oxxio om dit bedrag terug te storten maar dit gebeurd niet.

Ik zou graag deze situatie voor u uit willen zoeken en oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens, en eventuele uw oude klantnummer, naar mij toe te mailen. U kunt dit doen naar [email protected].

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

rayvar
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2010 09:06

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door rayvar »

ook ik ben de dupe van OXXIO.. het is NIET mijn leverancier..ik heb NOG NOOIT contact gehad met OXXIO, laat staan een contract afgesloten en al helemaal geen opdracht tot automatische incasso gegeven.NOOIT. Mjin energieleverancier is een andere en iedere maand wordt het te incasseren bedrag dan ook door mij overgemaakt naar DEZE voor mij betrouwbare leverancier. MAAR WAT SCHETST MIJN VERBAZING: OP 5 OKTOBER 2010 WORDT VIA AUTOMATISCHE INCASSO DOOR OXXIO EEN BEDRAG VAN : € 1.115, 05 VAN MIJN REKENING AFGEHAALD MET VERMELDING VAN EEN KLANTNUMMER, EN AL MIJN GEGEVENS. iK Heb de incasso gelijk teruggevorderd en hoop dat morgen dit bedrag TERECHT weer op mijn rekening terug staat
ik moet er nog achteraan wat voor praktijken dit van OXXIO zijn..
y

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Rayvar,

Als u uw postcode en huisnummer goorgeeft via [email protected] zoek ik de situatie voor u uit en neem ik snel contact met u op. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Een tikfoutje kan gemaakt worden.
Het probleem ligt denk ik bij de banken die geen controle doen of de naam/woonplaats wel bij het bankrekening nummer hoort.
Je kunt wel weer storneren, maar stel dat je hier pas achter komt als je bij de supermarkt je boodschappen niet kan betalen, of nog erger, als dit in je vakantie gebeurt?????
De weerstand tegen automatische incasso's is behoorlijk aan het groeien, zeker nu veel bedrijven je het ook nog eens door de ... proberen te duwen, zelfs voor zaken die maar 1 keer per jaar betaald hoeven te worden, zoals recent b.v. de ANWB.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door mihoen »

Danny66 schreef:Hallo deoxxiomedewerker

als u goed gelezen hebt ben ik GEEN klant van jullie, dus waarom vraagd u naar mijn klantnummer (zeer onprofessioneel), en hoe weet ik zeker dat u een medewerker bent van oxxio?
hahahahaha

dit gebeurd zo vaak. geen klant zijn (en blijven...) en toch naar het klantnummer vragen

hahaha

Goofke
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:36

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Goofke »

Oxxio is een grote boevenbende als je het mij vraagt.

Hier volgt een beknopte omschrijving van ons probleem met Oxxio. In 2004 hebben we bij mijn ouders gelogeerd, ons nieuwe huis was nog niet klaar. Mijn energieleverancier was Energiebedrijf.com (later Oxxio).Telefonisch en schriftelijk heb ik aan Oxxio doorgegeven dat ik tijdelijk ergens anders ging wonen, maar dat ik daar geen stroom af zou nemen. Dat was volgens de medewerker van Oxxio geen probleem.
Nee voor Oxxio was het geen probleem, want Oxxio schreef ons in op het adres van mijn ouders; en vervolgens mijn ouders uit bij hun energieleverancier. Dit zonder toestemming en ook zonder maar één handtekening.
In 2006 liep mijn contract met Oxxio af en ik heb toen een nieuwe energieleverancier genomen. De jaarafrekening. netjes betaald en eindelijk van Oxxio verlost.
Een paar maanden later krijg ik weer een jaarafrekening .
Dit keer voor het adres van mijn ouders. En het bedrag werd ook van mijn rekening afgeschreven. Wij trokken de machtiging meteen in en storneerde het geld. Een tijdje later werd het geld weer van mijn rekening afgeschreven. Maar ik had toch de machtiging ingetrokken? Na uren bellen met de klantenservice zou het opgelost zijn en werd ik in het gelijk gesteld.
Een paar maanden bleef het stil maar toen viel er weer een jaarafrekening. in de bus. Weer voor mijn ouders. Oxxio gaf meteen toe dat die afrekening absoluut niet had mogen worden verstuurd. Later werd het bedrag toch van mijn rekening afgeschreven.
Op mijn voicemail was ingesproken dat het bedrag gestorneerd kon worden. Dat hebben we gedaan. De rekening zou worden dicht geboekt dan was alles afgehandeld volgens Oxxio.
Op zaterdag 10 mei 2008 weer jaarafrekening voor ouders in de bus. Na weer veel bellen kregen we op 19 september 2008 een brief van Oxxio dat we geen openstaande rekeningen meer hebben bij Oxxio.
Op 18 januari 2010 wordt er plotseling een bedrag van €647,61 van onze girorekening afgeschreven door Oxxio. Oxxio schrijft dus weer van onze rekening af zonder dat ze daarvoor gemachtigd zijn en zonder een factuur te sturen. Ons vermoeden is dat het weer om dezelfde rekening gaat voor het adres van mijn ouders. Maar nu ruim 100 euro hoger. Let wel we zijn al vele jaren geen klant meer bij Oxxio en alles was afgehandeld zo hebben ze bevestigd. Het afgeschreven bedrag hebben we op 20 januari 2010 gestorneerd. En tevens hebben we een klacht ingediend bij Oxxio. Dit via hun website.
Na wat over en weer te hebben gemaild heb ik uiteindelijk weer een schriftelijke bevestiging gekregen dat er geen post, rekeningen en afschrijvingen meer zouden komen van Oxxio.

Na een paar maanden van rust kregen we weer een factuur van Oxxio. Deze keer ging het over de periode 11-05. Verder geen omschrijving of specificatie.
Nadat ik een klacht in had gediend via de website van Oxxio kreeg ik al snel het antwoord dat de factuur weer onterecht was verzonden en met de excuses van Oxxio.
Toen heb ik de eis bij Oxxio neergelegd om al onze gegevens te verwijderen.
Hierop kwam het volgende antwoord:

“Hartelijk dank voor uw e-mail.
Op 11 oktober 2010 heeft u ons per e-mail aangegeven dat u uw gegevens uit ons bestand verwijdert wilt hebben en hiervan een getekende bevestiging wilt ontvangen.
Dit is helaas niet mogelijk om uw gegevens uit ons bestand te halen. Ik begrijp dat u er geen vertrouwen meer in heeft als mijn collega u doorgeeft dat er geen rekeningen meer worden verstuurd.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.”

Wat kan ik doen om dit voor altijd op te lossen. Ondertussen ben ik ten einde raad.
Bestaat er geen wet oid die Oxxio verplicht al onze gegeven te verwijderen uit hun bestand?

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Gewoon idd naar je bank gaan en er een selectieve incasso blokkade opzetten
Kan wel degelijk en is zo geregeld

Gesloten