| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen stroom meter in woning
geen stroom meter in woning
Wie kan me van info voorzien?
Ik kan een woning betrekken volgens leegstandswet.
In deze woning heeft een wietplantage gezeten maar alles is opgeknapt en weer netjes.
Alleen is de stroommeter verwijderd,nu heeft de verhuurder in het contract gezet dat ik daar zelf voor moet zorgen dat die er weer in komt.
Weet iemand wat de kosten hiervan zijn?
In deze woning heeft een wietplantage gezeten maar alles is opgeknapt en weer netjes.
Alleen is de stroommeter verwijderd,nu heeft de verhuurder in het contract gezet dat ik daar zelf voor moet zorgen dat die er weer in komt.
Re: geen stroom meter in woning
De energiemaatschappijen?
dus jij moet de energiemeter kopen voor de eigenaar van het huurhuis? en wat ga je dan doen als je er weer uitgaat?djensen schreef:Wie kan me van info voorzien?
rare situatie.
ja vond ik ook maar ja de nood is nogal hoog bij mij aangezien ik in een scheiding lig en al twee maanden bij vrienden woon
enexis zal de meter moeten installeren maar heb geen idee wat dat kost
Die kunnen echt heel hoog zijn! De energiemaatschappij die stroom leverde is waarschijnlijk voor vele duizenden euro's benadeeld door de vorige bewoner en zal niet zomaar (besmet adres) de meters weer plaatsen. Ook al heb je niets te maken met de vorige toestanden, er zal een hele hoge borg worden gevraagd en daar word jij dan de dupe van. Het is net als mijn voorganger al melde vreemd dat jij dat zelf moet regelen maar ik weet niet hoe dat precies werkt met de leegstandswet. Ga (helaas) maar vast sparen.djensen schreef:Wie kan me van info voorzien?
Ps en natuurlijk is het handig om gewoon te bellen en navraag doen bij enexis in dit geval
mag het wettelijk dat ik stroom krijg van de buren en dan zelf een tussenmeter plaats?
Nee.Niet van het ene fysieke Adres naar het andere.djensen schreef:mag het wettelijk dat ik stroom krijg van de buren en dan zelf een tussenmeter plaats?
-
witte angora
Of het wettelijk mag weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de netbeheerder op die manier inkomsten misloopt, omdat ze de kosten van het net niet bij jou in rekening kunnen brengen. Dus ze zullen vroeg of laat wel aan de bel komen trekken (die het natuurlijk niet doet, want: geen stroomdjensen schreef:mag het wettelijk dat ik stroom krijg van de buren en dan zelf een tussenmeter plaats?
voor je akkoord gaat zou ik inderdaad eerst eens contact opnemen met de netbeheerder, voor je het weet zit je aan torenhoge kosten vast.djensen schreef:ja vond ik ook maar ja de nood is nogal hoog bij mij aangezien ik in een scheiding lig en al twee maanden bij vrienden woon
dat zowiezo wil eerst weten wat de kosten zijn
-
witte angora
Niet te snel akkoord gaan denk ik. De volgende link is niet helemaal van toepassing op jouw situatie en al weer 4 jaar oud, maar er staan wel wat leerzame dingetjes in. Heb je al contact opgenomen met de netbeheerder, en om hun standpunt gevraagd hierin, wie er moet betalen?
http://www.juridischkennisportaal.nl/wi ... ekerij.htm
Maar niemand die dus weet wat de kosten zullen zijn van het plaatsen van een nieuwe meter?
ja maar die zijn dit weekend dicht:P
-
witte angora
https://www.enexis.nl/consument/dienste ... -e?src=thc
Hoe moeilijk kan het zijn?
Overigens heb je de link niet gelezen. Daar staan ook bedragen in, een stuk lager, en dat is niet zo vreemd, aangezien de toevoerleiding er al ligt.
Overigens heb je de link niet gelezen. Daar staan ook bedragen in, een stuk lager, en dat is niet zo vreemd, aangezien de toevoerleiding er al ligt.
Welke leerzame dingetjes?witte angora schreef: De volgende link is niet helemaal van toepassing op jouw situatie en al weer 4 jaar oud, maar er staan wel wat leerzame dingetjes in......
niet helemaal van toepassing, of helemaal niet?
De link betreft zakelijke verhuur, waar de huurder en dus niet de verhuurder, een contract met energieleverancier had.
In dit geval huur je een woning zonder aansluiting op stroom net. Voor zover de verhuurder daar mee weg kan komen, hoort de huurprijs daar niet op afgestemd te zijn?
witte angora schreef:https://www.enexis.nl/consument/dienste ... -e?src=thc
toch best moeilijk
betreft geen nieuwe aansluiting of verplaatsing van de aansluiting dus dat wat ik nodig heb staat er niet bij
Kan je toch bij vragen op de site terecht? Alleen, wat wel duidelijk is dat het je een giga bedrag gaat kosten. Had er nog eentje van/over Enexis:djensen schreef: toch best moeilijk
betreft geen nieuwe aansluiting of verplaatsing van de aansluiting dus dat wat ik nodig heb staat er niet bij
http://www.enexis.nl/consument/meters/s ... pageid=122
Dus klantenservice maar bellen.
-
witte angora
Die 2000 euro werd gevraagd omdat er in de straat gegraven zou moeten worden. Na protest is de nota al verlaagd tot zo'n 1000 euro.
-
witte angora
Je zou ook zelf een beetje meer moeite kunnen doen in plaats van lijdzaam achterover in je stoel hangen en alles afschieten wat anderen hier neer pennen. Wat al meerdere malen is gezegd: de netbeheerder is degene die het je precies kan vertellen. Je kunt ze op werkdagen tot 18.00 uur bereiken.djensen schreef:witte angora schreef:https://www.enexis.nl/consument/dienste ... -e?src=thc
toch best moeilijk
-
moederslink
Ook ik vind het een rare situatie, als je gaat huren ,ook al is het via de leegstandswet ,hoort er gewoon elektra en gas aanwezig te zijn en kun je als klant je va dag 1 aanmelden. De vorige huurders hebben de boel vernaggeld en dat was het risico vd eigenaar , hij mag u nooit verplichten ,via het huurcontract , dit nu als nw huurder maar zelf te regelen. En idd wat als u er uit gaat/ moet ? Ik mag hopen dat u geen contract heeft getekend , maar ik begrijp dat u dat al wel heeft gedaan?!kokka schreef:dus jij moet de energiemeter kopen voor de eigenaar van het huurhuis? en wat ga je dan doen als je er weer uitgaat?djensen schreef:Wie kan me van info voorzien?
rare situatie.
Zelf zou ik liever vh huurcontract afzien , mogelijk met een boete dan aan zo.n rare constructie mee te werken , het is het pakkie an vd eigenaar, echt !
Mensen die hun huis tijdelijk verhuren aan bv expats , kunnen voor dezelfde ellende komen te staan , risico voor de verhuurder.
Er is genoeg te huur via de leegstandswet , mijn advies zou daarom zijn , zoek een andere plek en ontbindt dit achterlijke huurcontract , dan maar een boete....