| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goedkope energieleveraciers, wie?
Goedkope energieleveraciers, wie?
Ik moet binnenkort een nieuwe leverancier hebben, nieuwe aansluiting, nieuw adres! Ik kom er dus niet uit.... De verschillende vergelijkingssites zijn enorm gesponsord en op iedere site krijg je andere prijzen en verbruiksgegevens, Oxxio zegt dat ze de goedkoopste zijn, maar als ik alle reviews lees kan ik dat beter niet doen! Wil voor 1 jaar vast, 3 personen (2 kinderen en 1 volwasse), en er is een dubbele meter.
Heeft iemand tips waar ik moet zoeken of wat ik het beste kan doen of ervaring met leveranciers.
Super bedankt!
Heeft iemand tips waar ik moet zoeken of wat ik het beste kan doen of ervaring met leveranciers.
Super bedankt!
Re: Goedkope energieleveraciers, wie?
Een aantal leveranciers heeft extra kortingen voor nieuwe klanten. Dat kun je bij de vergelijkingssites zien. Zulke lok-tarieven zijn vaak voor het eerste jaar de goedkoopste keus, daarna kun je kijken of je wil blijven of bij een andere leverancier weer korting voor nieuwe klanten wil krijgen.
Tsja, ik ben al jaren tevreden klant bij Essent, voor wat dat waard is. Maar bedenk wel dat de grootste voordeeltjes zitten in de éénmalige bonussen, die vaak pas aan het eind van een X looptijd uitgekeerd worden, en die krijg je alleen door elk jaar over te stappen, wat niet altijd even soepel gaat, en soms een tot op de dag nauwkeurige opzegging vereist. Sommige mensen vinden dat een sport, ik wil die ellende voor een paar euro niet hebben. Dat is dus nogal persoonlijk.
En de prijzen per kWh/M³ verschillen weliswaar wel iets per leverancier, maar als je die eenmalige bonussen er afhaalt, liggen die soms niet eens zo ver uit elkaar, zeker als je het vastrecht meerekent. Met een goed ingeregelde klokthermostaat en inzet van spaarlampen, bespaar je meer dan die paar cent per kWh/M³ verschil.
En de prijzen per kWh/M³ verschillen weliswaar wel iets per leverancier, maar als je die eenmalige bonussen er afhaalt, liggen die soms niet eens zo ver uit elkaar, zeker als je het vastrecht meerekent. Met een goed ingeregelde klokthermostaat en inzet van spaarlampen, bespaar je meer dan die paar cent per kWh/M³ verschil.
Klopt, het grootste deel van de kosten (netwerk en belastingen) kun je niet beïnvloeden. Het hangt dan vooral af van of je veel verbruikt of een bepaalde leverancier loont.
Gezien de verhalen over oxxio e.d. zou ik daarniet zo snel naar overstappen. Met grote 'bekende' bedrijven zoals Essent en rwe is weinig mis en die hebben soms ook acties. Maar ik heb zelf ook goede ervaringen met Greenchoice. Die zijn ook een van de goedkopere en ze hebben vaak ook een overstapbonus, waarmee ze een van de goedkoopsten zijn. En weinig problemen.
Gezien de verhalen over oxxio e.d. zou ik daarniet zo snel naar overstappen. Met grote 'bekende' bedrijven zoals Essent en rwe is weinig mis en die hebben soms ook acties. Maar ik heb zelf ook goede ervaringen met Greenchoice. Die zijn ook een van de goedkopere en ze hebben vaak ook een overstapbonus, waarmee ze een van de goedkoopsten zijn. En weinig problemen.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte soekie68,
U kunt het beste kijken naar de prijs (dus het leveringstarief) per kubieke meter gas en per kWh elektriciteit. De netbeheerderskosten zijn namelijk altijd hetzelfde, ongeacht de leverancier. Vergelijkingssites laten verder vaak aanbiedingen zien waarbij een nieuwe klant een korting krijgt, maar de leveringstarieven zijn dan vaak juist hoger.
Veel succes!
Nathalie
Nuon Webcare
U kunt het beste kijken naar de prijs (dus het leveringstarief) per kubieke meter gas en per kWh elektriciteit. De netbeheerderskosten zijn namelijk altijd hetzelfde, ongeacht de leverancier. Vergelijkingssites laten verder vaak aanbiedingen zien waarbij een nieuwe klant een korting krijgt, maar de leveringstarieven zijn dan vaak juist hoger.
Veel succes!
Nathalie
Nuon Webcare
Laatst gewijzigd door Vattenfall Webcare op 13 mar 2013 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
speciaal voor de nuonmedewerker, uit de gedragsregels.
Bericht gemeld.
Hou je bezig met wat je doet en ga hier niet onnodig reclame zitten maken voor je toko.Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
Bericht gemeld.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte Puma73,
We hebben het bericht aangepast, we waren ons hier niet van bewust. Bedankt hiervoor.
Vriendelijke groet,
Nathalie
Nuon Webcare
We hebben het bericht aangepast, we waren ons hier niet van bewust. Bedankt hiervoor.
Vriendelijke groet,
Nathalie
Nuon Webcare