LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkopere energie waar?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Ik woon in Elst GLD en wil eigenlijk goedkopere energie en gas gaan afnemen. Die maandelijkse rekening van de NUON wordt steeds meer en meer. Ik heb betaal nu het standaardtarief voor energie en gas.

Wat ik graag zou willen weten is bij welk bedrijf ben je in verhouding goedkoop uit en is de service ook goed.

Ik heb al zitten kijken op wat sites en kom diverse bedrijven tegen: Energie direct, oxxio, greenchoice etc...

Bij welke kan ik onbezorgd energie en gas afnemen zonder ergenis e.d.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door wicher »

Voor wat het waard is:

http://www.energieleveranciers.nl

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als U Oxxio zou nemen,
kijk hier onder zoeken of ga naar Kassa en U durft vermoedelijk niet eens meer hun site te bezoeken!

Het goedkoopste is vaak de slechte service, en met dure 0900 kunnen ze weer deze verliezen terug verdienen, dus wees voorzichtig.

Zelf een tevreden United Consumers klant, niet de goedkoopste, maar wel voordeliger en ook de klachten waren snel opgelost!

Dus ik heb wel een foutje gehad, wegens Netbeheerder Nuon die foute meterstanden doorgaf, maar zij lossen het goed en redelijk snel op.

Veel succes, en goedkoper ja, maar niet de goedkoopste voor mij!

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Ik heb even zitten kijken in diverse fora's en ik wordt er echt niet blij van. Wat een een jungle aan ellende zeg. Ik blijf denk ik maar gewoon bij de NUON want ik heb geen zin gezeik, spook afrekeningen etc...
Nou is de NUON natuurlijk ook niet brandschoon. maar ik ik heb tot op heden weinig te klagen ver de NUON. Alles loopt....

Ik heb overigens een brief ontvangen waarin ik een jaarcontract kan aangaan tegen NUON actieprijs. Waarbij je minimaal 54 euro zou kunnen besparen. Is dat wat?

Aangezien de prijzen toch wel niet omlaag zullen gaan is een 1,2 of drie contract toch misschien wel interessant of zie ik iets over het hoofd.

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Ribo »

Neem één ding van mij aan en dat Goedkoop=Duurkoop !

Voor een euro meer heb je een top leverancier, rust, geen ergernis gewoon service, bereikbaarheid, geen dure telefoonnummers, geen malafide incasso bureaus en duidelijkheid.
Zelf ben ik ruim een jaar bij Rendo Energie. Zéér en zéér tevreden!
Succes verder met een keuze te maken!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ben het helemaal met supercop eens. Je ziet het nu al bij het overstappen van telefoon en internetaanbieders. Vaak alleen maar ellende en kost je ook veel energie en geld om alles weer in orde te krijgen.

Nee, wij blijven fijn bij Nuon.
Ik heb overigens een brief ontvangen waarin ik een jaarcontract kan aangaan tegen NUON actieprijs. Waarbij je minimaal 54 euro zou kunnen besparen. Is dat wat?
Dat zou ik ook wel even willen weten. Heb die brief ook eergister gehad.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Of de Nuon aanbieding goed is, hangt ook van je verbruik af, heb je enkele of dubbeltarief meter, en hoeveel je gebruikt, want grote verbruikers hebben meer voordeel.

Dus bepaal zelf en kijk ook eens bij Kassa of gebruik de Zoeken functie.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

Tja, als je het niet erg vind om mee te betalen aan dat belachelijke salaris van die nuon topman :?

Ik had daar geen zin meer in en ben overgestapt naar de Vastelastenbond.nl dat is dan wel geen energieleverancier maar een soort tussenpersoon die je kan helpen bij ellende.
We zitten nu bij Elektran en tot nu toe gaat dat perfect.
(de andere mogenlijkheid is Greenchoice)

Bekijk de website maar eens en neem contact met ze op, ik heb de indruk dat het een goed initiatief is.
http://www.devastelastenbond.nl/nieuw/index.php

En over telecom, je weet waar nu de meeste problemen zijn he, juist dat internetplus bellen van de KPN zelf !!

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door kiz »

Geplaatst op 26 Jan 2007 23:50 door wicher

Voor wat het waard is:
http://www.energieleveranciers.nl
is niks waard in mijn geval... Deze (en andere) vergelijkingssites kunnen "mijn" postcode niet aan omdat ik geen gasaansluiting heb.
Op de site van ED en Greenchoice kan ik de vergelijking wél maken, beide zijn zonder mankeren bereid mij gas te leveren (ondanks het gebrek aan aansluiting hiervoor).
Greenchoice rekent mij een voordeel van 2,7% voor t.o.v. de tarieven 2007 van mijn huidige leverancier. Greenchoice kan natuurlijk niet weten dat ik een lager tarief betaal, omdat ik al sinds 1-1-2006 een garantieprijs betaal (t/m 31-12-2008), ik ben uiteindelijk dus bij Greenchoice duurder uit.
Ook bij ED ben ik duurder uit, hun daltarief is weliswaar 0,00092 per kWh lager, maar hun normaaltarief is 0,0017 per kWh HOGER. "Onder de streep" kost me dit € 1,30 méér dan bij mijn huidige leverancier.
Ergo: overstappen levert me sowieso niks op, nog afgezien van het feit dat ik alléén voor de stroomlevering kan overstappen, voor netbeheer en stadsverwarming ben en blijf ik aangewezen op mijn huidige leverancier.
Overigens, de garantieprijs (per 1-1-2006) die ik betaal is, op basis van 2750 kWh laagtarief en 2250 kWh normaaltarief, op jaarbasis ca.
€ 100,- lager dan de tarieven 2007.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Shine »

De vergelijktest bij greenchoice is een vergelijking met de aldaar zijnde netbeheerder gekoppeld aan de leverancier, zoals dat vroeger was. (netbeheer+leverancier in 1)

Ook bij beiden de test maar eens even gedaan en bij mij geeft hij wel bij beiden gas aan, terwijl dit product op betreffende postcode absoluut niet aanwezig is.
Bij de vergelijkingstesten gaat men er standaard vanuit dat er een gas aansluiting is. Of hij er daadwerkelijk aanwezig doet daarin niet ter zake. Deze filosofie klopt ook wel. Een consument kan bijvoorbeeld een gasaansluiting laten aanleggen of weghalen.
Dit 'gasmanko' valt makkelijk op te lossen door het product gas weg te laten in je persoonlijke vergelijktest annex rekenvoorbeeld uitkomst.
Aangezien je voor warmte en tapwater altijd vast zit aan de betreffende netbeheerder is hierin geen concurentie of overstap mogelijkheid. Voor prijzen moet je dus kijken op hun website en weet je waar je aan toe bent.

Zoals al in menig topic aan de orde is gekomen kun je je gaan afvragen in hoeverre het zinvol is om over te stappen naar een andere leverancier voor die luttele eurootjes op jaarbasis.
Een vergelijking tussen een vaste prijs voor enkele jaren en afgesloten in 2005/2006 en de prijsstelling met 2007 gaat zowieso al volledig mank, omdat de prijzen toen lager lagen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door wicher »

Ja nu weten we het wel: ga maar lekker verder schreeuwen op de markt of zo, en vooral veel succes met je aandelen.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Volgens mij heeft meesteres een tik van de mallemolen gehad, wat een onzin!!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik zal meesteres uit haar droom helpen,

Electra bij E.D. = € 0.06701
Bij Essent = € 0.06500

Gas bij E.D. = €0.35165
Bij Essent = € 0.34090

Ik heb wel vaste prijsafspraken bij Essent.

Er komt trouwens nog vanalles bij waar E.D. niet over rept. Vervolgens is papier geduldig, E.D. heeft een printscreen op zijn site waar ze bovenaan staan doch bij www.vergelijk.nl is glad geen vergelijking te vinden. Klik maar door bij E.D.

Je ziet weer maar, veel gebleir maar weinig wol.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Jan9 »

Vergeleken met Nuon en Essent is het wel goedkoop....
maar als je hier kijkt:

http://www.google.nl/search?q=energie+d ... afrekening

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door wicher »

Als ik je inbreng zo eens bekijk is je IQ vergelijkbaar met die van een koe
Niet zo optimistisch Ribo! :wink:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Cesar »

@Meesteresje van weetniks,
Essent is een niet-beursgenoteerde N.V., opgericht in 1999.
Haar aandeelhouders zijn Nederlandse provincies en
gemeenten. De onderneming heeft een holdingstructuur
met elf business units. Zes daarvan vormen de energiewaardeketen
voor Nederland en België. De activiteiten in
Duitsland zijn binnen de business units Duitse Essent en
swb (Bremen) op een vergelijkbare manier georganiseerd.
Het netwerkbedrijf is – zoals wettelijk voorgeschreven –
financieel, organisatorisch en juridisch afgescheiden van
de overige activiteiten. Bij Essent werken medio 2006
circa 10.600 mensen (FTe’s).

Nog eentje :lol: :lol: :lol:

Essent neemt Westland Energie Services overEnergieleverancier Essent wil Westland Energie Services (WES) overnemen. Gisteren is een principeovereenkomst ondertekend door beide partijen. - 18 januari 2007

Volgende week nemen ze EnergieDirect over. :P :P :P :P :P :P :P

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door kiz »

@Shine
Ik was nog een antwoord "verschuldigd" op de posting van 10.35 van vandaag.
ED en Greenchoice accepteren inderdaad mijn postcode, de vergelijkingssites doen dat niet.
Omdat ik de electriciteitsprijs al eerder heb laten vastzetten is de vergelijking inderdaad niet "eerlijk", maar ik was nieuwsgierig hoe "mijn" tarieven het doen t.o.v. de huidig geldende.
Verder loont het inderdaad nauwelijks om over te stappen, veel meer dan een paar tientjes valt er niet te besparen en de kans dat een overstap niet gladjes verloopt is -gezien de uitgebreidheid van het gehele topic Energiebedrijven- behoorlijk groot...

pluim003

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door pluim003 »

@Ceasar;

Gas bij E.D. = €0.35165
Bij Essent = € 0.34090

Euh, ik ben een 2,5 maand geleden overgestapt van Essent naar Nuon. Als ik nu bij Essent kijk dan zie ik dat gasprijs zo'n 42 cent is.
Overigens overgestapt nav.gaslicht.com, maar als ik nu kijk, blijkt dat ik dat beter niet had kunnen doen, want Nuon is in veel gevallen duurder dan Essent geworden, terwijl ik er vanuit ging een euro of 70 te gaan besparen op jaarbasis, niet schokkend veel, maar á la.
Misschien toch de gok met ED gaan wagen? Buren zijn daar ook bij aangesloten en hebben wel goede ervaringen, wat wel vreemd lijkt gezien alle berichten op de fora.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

Waarom zou overstappen niet lonen?

nuon kost een kwh 10,23 cent, bij bv Elektran kost het 5 cent (excl btw) dus zeg 6 cent incl btw., dat is een prijs verschil van 4 cent per kwh.
gemiddeld verbruiken we 3500 kwh p/j in nederland. Is toch 140 euro op jaarbasis wat je dan bespaart, mooi meegenomen toch?

Tja, of je dan het risico moet nemen om bij een leverancier te gaan waarbij zoveel problemen over bekend zijn, ook al gaat het goed bij de buren ???

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Hoe zit het met een contract via de vastenlastenbond.nl. Ik zie dat hun zaken doen met elektran en greenchoice. Wat is jullie ervaring hiermee? IS de vastelastenbond een soort van tussenpersoon of zo. Want dan ik toch beter direct naar greenchoice of elektran? En welke raadde jullie mij als ik het minste gezeik wil.

Gesloten