Kan iemand me even adviezeren als op de volgende. Ik betaalop dit moment een tarief van 86, 54 euro/maand (1038,48 jaar) voor mijn gasrekening - heb gebruikt (1088 m3 in 2007/2008).
Ik wil overstappen op een variable gas aanbieding van NUON aangeboden op gaslicht.com om goedkoper uit te komen en ook met de zelfde leverarcier te blijven omdat het blijkt veel romp slomp and administratie gedoe om bij een nieuwe leverancier over te stappen en vaak er zijn altijd nadelen.
De details van deze aanbieding zijn als volgt:
Nuon gas met speciale korting Variable 1 jaar
LEVERINGSKOSTEN GAS Vebruik Tarief Bedrag Leveringkosten
te besparen
Vastrecht levering E 0,00
0-5000 m3
Variable leveringskosten 1088 m3 42,97ct E 467,52
incl. transporttoeslag
Eenmalige actiekorting - E 11,00
Totale leveringkosten incl. BTW E 657,72
Transportgas incl. BTW E 145,25
=======
Eind total komt op E 802,97
Mijn vaste jaar termijn van 1038 min 802, 97 = ik spaar Euro 236,=
Maar wat ik wil of iemand kan me uitleggen/inlichten als de gas prijs gaat omhoog in Januari 2009 met 10% kom ik toch vordeliger uit met
deze aktie en zal alleen de leveringskosten van 42,07 ct per m3 omhoog gaan naar 47,26 en niet de andere kosten etc.
Het uitrekenen is niet voor me erg duidelijk.
Bij voorbaat dank voor een inlichting hierop.
NellaS
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Graag advies: Kom ik beter uit met een variabel gas tarief?
-
Re: Graag advies: Kom ik beter uit met een variabel gas tarief?
Momenteel zou ik geen vast tarief nemen vanwege de economische crisis.
Re: Graag advies: Kom ik beter uit met een variabel gas tarief?
Hij gaat niets vast zitten.Het is een contract voor meestal een jaar als je op zo'n aanbieding ingaat.En het gaat om een variabele prijs van het gas.Dat betekend is er een prijsstijging zoals in januari 2009 van 10% dan betekend het dat de leveringsgedeelte gaat stijgen.
Het is niet zo dat alle kosten ineens stijging maar puur de levering.Als je naar de berekening kijkt dan zou je met een variabel contract voordeliger uit zijn.
Maar als je een momenteel een contract hebt voor een vaste prijs dan moet je eerst kijken of je die kunt ontbinden.
Het is niet zo dat alle kosten ineens stijging maar puur de levering.Als je naar de berekening kijkt dan zou je met een variabel contract voordeliger uit zijn.
Maar als je een momenteel een contract hebt voor een vaste prijs dan moet je eerst kijken of je die kunt ontbinden.