Zie http://www.duurzaamnieuws.nl/gratis-cad ... igen-doos/
Energieleveranciers proberen consumenten aan zich te binden met welkomstbonussen, een eenmalige korting of aantrekkelijke cadeaus. Als consument betaal je een cadeau via de onderliggende energietarieven dubbel en dwars terug.
Met name Eneco en Eneco dochter Oxxio maken zich schuldig aan kwalijke praktijken:
Voor de iPad Air is de winkelprijs 435 euro. Heeft men een bijbehorend OXXIO energiecontract, dan betaalt men uiteindelijk 800 euro. Toon, de slimme thermostaat van Eneco, is bij een 1-jarig energiecontract aan te schaffen voor 275,-. Maar via het bijbehorende 4-jarig energiecontract betaalt de consument ruim 800 euro voor het apparaat. En tot slot. In de winkel kost een iPhone 6+ 799 euro. Via het energiecontract van OXXIO, betaalt men maar liefst 1.393,- euro.
Trap er niet in!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gratis cadeaus energieleveranciers zijn dure sigaar
Re: Gratis cadeaus energieleveranciers zijn dure sigaar
Dat geld niet alleen voor energieleveranciers.
het zijn gewoon commerciële instellingen, die op de een of andere manier geld aan je moeten verdienen. dus er is helemaal niets gratis, je betaalt het uiteindelijk allemaal zelf
het zijn gewoon commerciële instellingen, die op de een of andere manier geld aan je moeten verdienen. dus er is helemaal niets gratis, je betaalt het uiteindelijk allemaal zelf
Snap niet dat iemand het woord "gratis" nog serieus neemt. Net als "gratis proefpakketjes" die online aangeboden worden. Men leest dan de voorwaarden niet, pakje word bezorgd en na 3 weken komen de vervolgrekeningen. En kan men op fora de klachten lezen: het was proef, het was gratis. Me hoela, alleen de zon gaat op, gratis, als ie dat al doet.kokka schreef:Dat geld niet alleen voor energieleveranciers.
![Mr. Green :mrgreen:](./../images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
Oud nieuws. De doelgroep van dit soort acties is: Consumenten die niet kunnen rekenen maar wél zonder directe aanschafkosten in het bezit willen komen van een Ipad of iets dergelijks. En die doelgroep is groot genoeg. Vandaar die acties.
Bij veel van zulke akties wordt het apparaat trouwens ook niet aangeprezen als cadeau of als gratis. Vaak wordt er simpel gezegd 'met ipad'. Dus een abonnement op de krant met ipad voor bedrag x per maand. Of een gsm abonnement met toestel voor bedrag y.
Natuurlijk denken veel mensen dan dat het 'dus' wel een goede actie moet zijn. Terwijl het een kleine moeite is om na te rekenen wat je dan in feite extra moet betalen voor dat apparaat. Helaas zijn veel mensen zo dom dat ze dat niet zelf even bedenken.
Natuurlijk denken veel mensen dan dat het 'dus' wel een goede actie moet zijn. Terwijl het een kleine moeite is om na te rekenen wat je dan in feite extra moet betalen voor dat apparaat. Helaas zijn veel mensen zo dom dat ze dat niet zelf even bedenken.
Ik ben bij, waar de TS over klaagt, als oude klant, Eneco en omdat ik nieuw contract met ze afsloot kon ik ook Toon "krijgen". Maar ik wil Toon niet. Dat was natuurlijk helemaal geen probleem voor ze maar ik had toch wel een bosje bloemen verwacht van ze. ![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)