LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Green choice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dolfijntje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:46

Green choice

Ongelezen bericht door dolfijntje1 »

Let op !!!!!!!!!!!! :( deze snelle verkopers heben binnen slechts enkele minuten je lidgemaakt en zeggen dat ze voor essent en nuon werken en dat deze twee organiaties nu onder de hoed van greenchoice vallen.

En wat blijkt greenchoice is een eigen leverancier en daar staat essent en nuon buiten.

:twisted: Bedankt er is weer een buurt ingetrapt onder het motto heeft u groene stroom zo ja teken hier even en wij regelen alles voor u.

mjmhermsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2006 10:14

Re: Green choice

Ongelezen bericht door mjmhermsen »

Ik heb me eigen aangemeld bij greenchoice omdat ik in een zwaar conflict met Essent zit ik belde ze om 11.00u s'middags om 14.00u
was alles al geregeld gas en electra daar kunnen ze bij Essent, Intergas en nog vele meer een puntje aanzuigen geen gezeur over waarborgsommen Intergas vraagt absurde waarborgsommen € 300,- per geleverd produkt dus wil je gas en electra of je dan even € 600,-
wil dokken Essent wilde mij wel terugnemen maar er moest wel wat tegenover staan LET OP: € 400,- per geleverd produkt dus tel maar uit je winst.
En Greenchoice is een opzichzelf staand bedrijf en Essent heeft er niks mee te maken.
En ik hoef er geen reklame voor te maken ik heb het zelf ondervonden. :D

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Green choice

Ongelezen bericht door karr-2 »

Greenchoice is fantastisch !! Ik neem al meer dan een jaar stroom en gas van ze af en het bevalt me uitstekend.

BertB
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:46

Re: Green choice

Ongelezen bericht door BertB »

Bij mij waren ze ook aan de deur van greenchoich en ben er ook ingetrapt, ik wil weer terug naar de nuon maar, ik blijf nog ff hier bij greenchoich, want je leest er toch wel veel positiefs over.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Banzai »

Zonde dat Greenchoice kennelijk ook gebruik maakt van provisiejagers langs de deuren.
Geen goede zet, want het bedrijf Greenchoice is best wel goed en serieus bezig.
Maak je verder maar niet onnodig bezorgd.

Banzai.

jha
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2005 20:06

Re: Green choice

Ongelezen bericht door jha »

Ook wij zijn vandaag belazerd door het promotie team van Greenchoice
Met het verhaal dat we geld terug kregen op onze energie rekening
Het werd zo verteld dat zij dat regelden voor Essent er is absoluut niet over een contract gesproken.
Later bij het nalezen van de folder bleek dat we een overeenkomst aangegaan waren met Greenchoice van de levering van duurzame energie
Gelukkig kunnen we dit nog binnen 8 dagen terug draaien dit gaan we doen ook
Als zij hun klanten zo voorlichten is het krediet wat ons betrefd op.
Hoop ook dat aan deze wervings actie snel een eind komt want hier stinken veel mensen in

Met vriendelijk groeten Jan

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Banzai »

@jha:

Waardeloos dat Greenchoice zich zo presenteert.
Tussen vrijblijvend informatie afgeven of plotseling een overeenkomst hebben, zit een wereld van verschil, vind ik (en jij ook).
Als ik jou was zou ik zeker greenchoice op de hoogte stellen wat de provisiejagers buiten de deur precies allemaal uitvreten.
Ik weet zeker dat de directie van Greenchoice geen voorstander is van dit soort praktijken, of ik moet mij sterk vergissen.
Hebben ze ook helemaal niet nodig want doorgaans gaat Greenchoice erg serieus met de zaken en klanten om.
Direkt bellen zou ik zeggen 010 478 2326.

Succes.
Banzai.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

jha schreef:Ook wij zijn vandaag belazerd door het promotie team van Greenchoice

Met het verhaal dat we geld terug kregen op onze energie rekening

Het werd zo verteld dat zij dat regelden voor Essent er is absoluut niet over een contract gesproken
Dat begrijp ik dus niet.. er komt een promotieteam van of ander bedrijf langs dat zegt dat je geld terugkrijgt (van Essent?), en je tekent dan meteen?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik wil hierbij even een opmerking plaatsen want ik proef een wrange smaak bij het lezen.
We hebben voor wat betreft de verkooppraatje aan de deur niet met greenchoice te maken maar met een verkooporganisatie die op basis van promotie werkt.
Greenchoice levert ook bij ons verhoudingsgewijs weinig klachten op. Er zijn natuurlijk altijd wel wat mensen die klachten hebben en er zijn ook altijd klachten bij welke terecht zijn.
De verkoop heeft echter niets met greenchoice te maken.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Green choice

Ongelezen bericht door jimmie »

Het is misschien greenchoice zelf niet, maar deze mensen krijgen uiteindelijk wel geld van greenchoice. Het is dus wel degelijk de verantwoordelijkheid van greenchoice om er voor te zorgen dat klanten werven op deze manier niet kan. Er zijn ook energieleveranciers die heel bewust geen gebruik maken van verkoop aan de deur, juist om dit soort problemen te voorkomen.

In de rapportage van de DTE springt greenchoice er wel uit met een significante hoeveelheid klachten over de wervingsmethode (overigens ver achter 'koploper' Oxxio, behoort Greenchoice samen met Energie:Direct, RWE Obragas en de NEM wel tot de subtop).

Dat gezegd scoort Greenchoice op de andere onderdelen wel heel goed met weinig klachten.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Oké, mee eens, greenchoice mag haar aandeel in de verantwoordelijkheid dan hebben maar voor de taktvolle wijze van benadering zijn de verkopers toch echt zelf verantwoordelijk.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Het is wel het visitekaartje/ eerste indruk van Greenchoice.
Ik geloof niet dat de werkwijze (gewoon goed) van Greenchoice parallel loopt met de 'bek-open-en-happen-methode'van de provisiejagers.
Nogmaals, ik zou Greenchoice luid en duidelijk laten weten dat je het een teleurstellende methode vindt.
Misschien wat minder snel, maar goede mond tot mond reklame is effectiever.
(Kijk maar naar mij.)

Banzai.

yvonne46
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2006 09:57

Re: Green choice

Ongelezen bericht door yvonne46 »

ik heb ook heel veel problemen met essent
Greenchoise vind ik een goede leverancier wat dat betreft
kreeg een afsluitbrief van essent en ook ik was binnen een paar uur overgestapt
ik krijg nu nog steeds dreigbrieven van essent ze schrijven er met dubbele pen
dit wilde ik ff kwijt :? greenchoise neemt wel de mensen over die door essent in de kou worden gezet zou er eigenlijk niets meer mee te maken willen hebben maar ook kabel hoort er ook bij je kunt met essent geen regelingen treffen je wordt afgeblaft en je bent maar een stuk vuil bij essent

nomoskar
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2005 12:00

Re: Green choice

Ongelezen bericht door nomoskar »

Problemen met essent was ook onze reden om optestappen. We hadden eigenlijk zoiets van; slechter als essent kan het nooit worden.
Misschien was de keus voor green choice wel de naam :wink:
Maar hoe ze het allemaal hebben geregeld, snel zonder gezeur, dat doet mij goed.

cyber
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2006 19:53

Re: Green choice

Ongelezen bericht door cyber »

Ik kreeg net een verkoper van greenchoice aan de deur. pfft heel verhaal. Maar ik houd er niet van dat ze langs de deur gaan. Kon korting krijgen en veel goedkoper per maand betalen.

nou het zal wel. misschien ben ik wel stom geweest. Maar ben toch niet in die aanbieding ingegaan.

theadingelstad
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2006 18:37

Re: Green choice

Ongelezen bericht door theadingelstad »

:oops: Als ik alles zo lees over de energie en kornuiten..besef ik dat ikzelf niet bij de slimme behoor onder jullie. Snapte namelijk niets van al die rekeningen en kabels - netwerken . zucht ! ben jaar geleden hiernaartoe verhuisd, voor die tijd ging alles prima , tot ik hier kwam...kreeg verschillende rekeningen van essent , dan nog van nuon ( veel te hoog overigens..reden was vorige bewoners volgens hun..al gauw bleek dat ze gas als stroom hadden berekend scheelde effe 400,-. maar beslist niet omdat HUN aan de bel trokken , integendeel ik kreeg te horen "t geeft niets mevrouw bij de eindafrekening krijgt u 't teveel betaalde bedrag weer terug :roll: ) Ik vond het allemaal maar niets ! en tot nog toe steeds gedonder. Toen belde oxxio mij en heb ik telefonisch toegezegd , met als gevolg ..essent nuon + oxxio rekeningen. Laatst kwam Geen choice aan de deur en beloofde mij dat alles nu voortaan op 1 rekening zal komen + stuk goedkoper. Ik HOOP dus maar dat ik niet alweer dom ben geweest. Want ik snap dus ABSOLUUT niets van dat kabel en idem met die energie bedrijven...beter is terug in de tijd zoals was voor 2000 . En fatsoenlijke uitleg kunnen ze zelf blijkbaar ook niet geven aan de telefoon. Misschien toch beter terug naar de kolen of houtkachels ! :idea:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja ja, die behagelijke warmte van vroeger, ik verlang er wel naar.
Maar goed, er is geen energiebedrijf of leverancier die het naar behoren doet dus ben ten einde raad. :(
Ik denk zelf maar een energieleverancier te worden!

Chanmaster

theadingelstad
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2006 18:37

Re: Green choice

Ongelezen bericht door theadingelstad »

Goed idee chanmaster...begin dan gelijk met dat mestoverschot te verbranden ...wie weet wordt je ook nog net als die anderen stink rijk ( en wij helemaal content wel hé ! ) :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goed plan!!! :) letterlijk en figuurlijk zal je bedoelen :)

theadingelstad
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2006 18:37

Re: Green choice

Ongelezen bericht door theadingelstad »

8) goed geraden ! :wink:

Gesloten