LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice ????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Grote Bas
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2003 20:20

Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Grote Bas »

Goedendag,

Hedenavond stond er een heer van de firma Greenchoice uit Rotterdam aan mijn deur. Deze firma moet zogenoemd verwant zijn aan Greenpeace.
Zij vragen om adresgegevens, of je de behaalde besparing aan een goed doel wil schenken of zelf wil houden, je bankrekeningnummer voor automatische afschrijvingen en als laatste je handtekening (welke toestemming geeft met automatische incasso). Hiermee kunnen ze dan zogenaamd naar de NUON om te kijken wat je gaat besparen.

Is er iemand die deze firma kent ???
De internetsite http://www.greenchoice.nl zegt ook niet veel.
Ze hebben wel een KvKnr. 24302685

Gaarne reactie

jacobien

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door jacobien »

Ik heb al meer dan een jaar groene stroom van greenchoice. Ze staan inderdaad in contact met greenpeace. Het loopt allemaal heel gesmeerd met hen en ik heb er dan ook niks dan lof over! Waren alle energiebedrijven maar zo! Kan Essent nog behoorlijk veel van leren!

Gast

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Gast »

Op passen met Greenchoice en Durion.
Greenchoice en Durion zijn zelfstandige bedrijfjes, die zeggen onderdeel te zijn van..... en samenwerken met..... Hier is niks van waar. Ze gaan zeer aggressief te werk en er zijn zelfs gevallen dat ze je zomaar overschrijven naar hun bedrijf.

Op een ander forum staan nog meer klachten dan hier, kijk maar is bij Kassa! van de vara. Maar ook in dit forum staan klachten.

klaas (sinter)

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door klaas (sinter) »

Greenchoice is ook bij mij aan de deur geweest.
Het waren jonge mensen die mij heel goed alles hebben uitgelegd op een corecte manier en mij een keuze gaven. (natuurlijk moedige zij hun eigen bedrijf aan)
Zij konden zich netjes legitimeren. De vervelende verhalen die ik las zijn naar mijn bevinding niet waar.
Er was mij ook verteld dat ik ten aller tijden zelf kan beslissen of ik met Greenchoice verder wil. Tevens bespaar ik ook nog wat op mijn energie rekening en gaan ze in juli ook wat met het gas doen.

Gast

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil u toch even mededelen dat Greenchoice wel degerlijk samenwerkt met Greenpeace en dat ze absoluut niet te vergelijken zijn met Durion.
Het probleem is vaak dat men alleen maar hoort wat men wil horen. Als grootste nieuwkomer staat greenchoice voor een zo groen mogelijk energienet. De problemen die er onstaan komen meestal van Essent of Nuon!

Gast

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Gast »

wat heet samenwerking?

Elk eurootje wat ze 'besparen' gaat naar een goed doel, zeggen ze...
Waaronder greenpeace.

Ik geef ook aan goede doelen, maar dat wil niet zeggen dat ik er mee samenwerk.

Gast

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Gast »

op de hele site van greenpeace, wordt er geen woord gerept over greenchoice.........................RAAR HE?

Eduard

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Eduard »

Greenchoice is dit jaar in Amsterdam deur aan deur gegaan met het verhaal dat de NUON niet meer bestond en dat je nu kon overstappen, want anders had je geen stroom meer. Het zou nog voordeliger zijn ook. Van meerdere kanten hoor ik nu dat dat het inderdaad voordeliger LIJKT. Hun voorschotten zijn duidelijk lager dan van NUON (die dus nog steeds bestaat), maar dat korrigeren ze gewoon met een hogere eindafrekening. Al met al een dubieus bedrijf en weggaan daar lijkt mij dan ook de beste oplossing. Als je ze opbelt en om informatie vraagt, stellen ze zelf al voor het contract te beeindigen. Zouden ze voelen dat er iets niet pluis is?

geengroen

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door geengroen »

Ik heb vandaag ook mensen van Grenchoice aan de deur gehad en hebben mij niets anders dan leugens verteld.

Leugen 1: Ze zeggen een dochter/in opdracht van Essent langs komen om een aanbod te doen > DIT IS PERTINENT ONWAAR gecheckt bij essent

Leugen 2: Ze beweren dat per 1 januari 2004 Essent de tarieven voor groene stroom verhoogt > DIT IS OOK NIET WAAR, ik heb hier contact overgehad met Essent.

Daar komt bij dat hun verhaaltje heel vrijblijvend overkomt en ook dit is niet waar want als je doorvraagd blijkt dat je een contract tekend, je kan erwel vanaf, maar jij moet actie ondernemen, dat vindt ik niet echt vrijblijvend.

Dus om kort te zijn, PAS OP VOORDAT JE MET ZE IN ZEE GAAT!


(sorry voor de hoofdletters, maar ik kan me hier zo kwaad over maken)

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door sawamizu »

Ik ben nu al ruim 2,5 jaar klant van Greenchoice (voorheen "De Energie Concurrent") en heb nog nooit problemen met hen gehad. Voor een aantal weken geleden was het zelfs zo dat ik per email advies had gevraagd over de hoogte van mijn termijnbedrag, binnen 2 dagen had ik antwoord en de volgende maand was het termijnbedrag aangepast aan mijn wensen. :D :lol:

Degelijk Groen!

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Degelijk Groen! »

Ben sinds december 2001 een méér dan tevreden klant van GreenChoice (vroeger "De Energie Concurrent")! :D

Het probleem is dat er kennelijk onofficiële "colporteurs" zijn die op een verkeerde wijze klanten werven. Als klant kan je n.l. "windmolenparticipaties" verwerven door nieuwe klanten aan te brengen! Dat levert extra voordelen op!

petty

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door petty »

:D greenchoice, de beste keus die ik gemaakt heb.

ze zijn goed telefonisch bereikbaar, en het kost je niets extra's.
ook zijn de medewerkers aan de telefoon erg vriendelijk.
ik ben van ENECO overgestapt naar Greenchoice met electra en gas, alleen ENECO snapt er niets van.
om een ingewikkeld verhaal iets korter te maken, ENECO heeft een periode electra geincasseerd wat niet had gemoeten. Nu sturen ze de meterstanden naar Greenchoice als niet betaald. Ik greenchoice bellen, die weten niet wat er aan de hand is maar nemen contact op met eneco. ik ook gedaan , dan gaat het iets vlotter. eneco geeft een onduidelijk andwoord waar ik het maar mee moet doen. intussen ben ik met greenchoice al bijna 2 maanden bezig het in orde te maken. zelfs de medewerker van Greenchoice word niet terug gebeld door Eneco.

dit kan dus nog lang gaan duren.

Greenchoice leest de emails dezelfde dag nog, eneco nooit.

een tevreden klant 8)

petty

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door petty »

8) het is gelukkig vandaag allemaal opgelost, na veel gezeur heeft de medewerker van greenchoice eneco zover gekregen dat ik het betaalde bedrag terug krijg.

toch weer 130 euro

dank je wel greenchoice!!!! :D

Gast

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Gast »

Greenchoice is een topbedrijf waar veel andere energiebedrijven een voorbeeld aan zouden kunnen nemen. Het probleem is de colporteurs. Die krijgen per contract betaald en doen er dus alles aan om zoveel mogelijk contracten te slijten.

Jean345

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Jean345 »

Hebben we hier colporteurs die op een consumentenforum voor eigen parochie preekt? Greenchoice is alleen aantrekkelijk in het eerste jaar, de korting die we kregen is nu vervallen en we zijn duurder uit dan elke andere aanbieder in Nederland.

Dat van die leugens klopt ook. Ze zouden een 100% dochter zijn van Essent, gaven garanties af dat ze altijd goedkoper zouden zijn dan Essent en nog veel meer onzin. Op Essent zal ook vast veel aan te merken zijn, maar Greenchoice overschrijdt met pure leugens de grenzen van het toelaatbare.

wertyu

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door wertyu »

Aan de deur kwamen ze hier ook
bereikbaar zijn ze ook

de switch regelen doen ze niet
ik ben nog klant bij een vorige leverancier en betaal nu dubbel
ze zeggen alleen dat ik bij hen klant ben en doen verder NIETS

ze regelen de opzegging van de oude leverancier niet en ze laten zich niet meer stopzetten

OOOOH was ik maar niet thuis geweest toen die mooiprater aan de deur kwam
Ik gooi tegenwoordig de telefoon erop als iemand mij iets wil aansmeren en de deur doe ik niet meer open

wij

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door wij »

Vandaag zijn ze hier aan de deur geweest. Een jongeman aan de deur die zei dat ie zich kon legitimeren. Hij was van het ministerie van economische zaken zei hij, en kwam mijn subsidie berekenen, en daar mijn gegevens voor halen.
Ik voelde al meteen dat het niet klopte en vroeg hem om zijn legitimatie. Hij liet ipv legitimatie een folder zien, en toen hij die snel omdraaide zag ik de naam greenchoice.....bellen gingen rinkelen.....hele duidelijke alarmbellen gingen rinkelen.
Ik heb meteen gezegd dat ik geen interesse had omdat de naam greenchoice mij niet aanstond na alle berichten die ik hierover gelezen had......maar dat zou ie wel kunnen weerleggen zei hij. Mooi pech voor meneer, de deur ging dicht en hij liep heel kwaad mijn paadje af..... Zou ie zelf ook in zijn verhalen geloven.....wat een loser!

Gast

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ze net op 2 (!) telefoonnummers proberen te bereiken.

de verbinding wordt verbroken

top bedrijf dat greenchoice.... :?

Tommey

Re: Greenchoice ????

Ongelezen bericht door Tommey »

Greenchoice....leuke boel. Zie hier een colportage-"truc"
Aardige jongen vertelt leugens ("wij zijn volledige partner van Nuon") en noteert wat gegevens om vrijblijvende informatie toe te kunnen sturen. Dan moet ik ineens een handtekening zetten. Dat weiger ik. "Geen probleem, U kunt me altijd bellen" en hij neemt het ingevulde (maar niet ondertekende formulier) mee.
Twee weken later: een bevestiging van mijn inschrijving bij Greenchoice (duh). En nu reageren ze niet op mails en zijn slecht bereikbaar.....
Greenchoice is nog niet van mij af!

Gesloten