LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.
-
Re: Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.
Kan je dat even aanwijzen waar dit staat?[/quote]
Ik heb 0% korting gekregen maar ik weet zeker dat er maanden zijn geweest waarin de incasso wel lukte. Ik betaalde de mislukte incasso binnen 30 dagen Greenchoice.
Het is gewoon een onklantvriendelijke voorwaarde vind ik.
Ik heb 0% korting gekregen maar ik weet zeker dat er maanden zijn geweest waarin de incasso wel lukte. Ik betaalde de mislukte incasso binnen 30 dagen Greenchoice.
Het is gewoon een onklantvriendelijke voorwaarde vind ik.
Laatst gewijzigd door Alphavista op 21 jan 2012 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb 0% korting gekregen maar ik weet zeker dat er maanden zijn geweest waarin de incasso wel lukte. Ik betaalde de mislukte incasso overigens dezelfde maand nog aan Greenchoice.Alphavista schreef:Kan je dat even aanwijzen waar dit staat?
Het is gewoon een onklantvriendelijke voorwaarde vind ik.[/quote]
Dat een incasso misschien soms niet lukt, wil ik nog toegeven.
Ik heb verschillende incasso´s, maar tot heden is alles zoals afgesproken afgeboekt worden.
Nog nooit een mislukte incasso gehad, maar dan moet ook het geld op de rekening beschikbaar zijn.
-
En juist hier had ik problemen mee; in 1 maand 2 afschrijvingen. Als je een flutsalaris hebt kom je daarmee in de problemen. Ik boekte de tweede afschijving dan terug en betaalde die nadat ik mijn eerstevolgende salaris ontving. Ik heb 0% korting gekregen maar er zijn wel maanden geweest waarin de incasso niet is terug geboekt.bianca82 schreef:eum dat van die incasso is onzin..
ze hebben namelijk diverse momenten dat ze het proberen want niet iedereen krijgt het geld tegelijkertijd..
de 6de de 16de en de 26ste wordt er geprobeerd t geld eraf te halen, als dat niet lukt dan krijg je een herinnering als je daar niet op reageer dan komen ze met een boete/waarschuwing.
je moet dus ongeveer 2 maanden achterstand hebben in theorie voordat je in de problemen komt bij greenchoice
bij ons gaat het geld dan de 6de eraf dan de 26ste nooit problemen gehad met onze korting..
Die voorwaarde bestaat niet. Als je geen korting gekregen hebt kun je bezwaar maken want je hebt er wel recht op. Zie de Algemene Voorwaarden Consumenten, artikel 13, lid 3. De voorwaarden staan onder het kopje Klant Worden op de site van greenchoice.Alphavista schreef:Ik heb 0% korting gekregen maar ik weet zeker dat er maanden zijn geweest waarin de incasso wel lukte. Ik betaalde de mislukte incasso overigens dezelfde maand nog aan Greenchoice. Het is gewoon een onklantvriendelijke voorwaarde vind ik.
Dan was je 1 maand achter met je betaling en hebben deze op geëist of hoe moet ik mij dat voorstellen.En juist hier had ik problemen mee; in 1 maand 2 afschrijvingen.
-
Nee dat is het systeem, de maand erna schrijven ze dan niet af.nevermind schreef:Dan was je 1 maand achter met je betaling en hebben deze op geëist of hoe moet ik mij dat voorstellen.En juist hier had ik problemen mee; in 1 maand 2 afschrijvingen.
-
Hm dan ga ik nog maar een keer bellen.. bedankt.grun schreef:Die voorwaarde bestaat niet. Als je geen korting gekregen hebt kun je bezwaar maken want je hebt er wel recht op. Zie de Algemene Voorwaarden Consumenten, artikel 13, lid 3. De voorwaarden staan onder het kopje Klant Worden op de site van greenchoice.Alphavista schreef:Ik heb 0% korting gekregen maar ik weet zeker dat er maanden zijn geweest waarin de incasso wel lukte. Ik betaalde de mislukte incasso overigens dezelfde maand nog aan Greenchoice. Het is gewoon een onklantvriendelijke voorwaarde vind ik.
deze maand heb ik greenchoice gebeld omdat we een belangrijke 1 malige rekening moesten betalen en als greenchoice het er vanaf zou halen we die dan niet konden betalen (en er dan een boete zou komen die niet leuk was)
de mevrouw aan de telefoon: mevrouw we kunnen het niet veranderen het gaat volautomatisch maar u kunt het wel storneren dan proberen we het gewoon bij de volgende poging weer. ze schreef het gelijk in mijn bestand..
was geen probleem en inderdaad het is de volgende poging eraf gehaald (nadat ik mn loon binnen had)
en.. geen problemen met de korting
de mevrouw aan de telefoon: mevrouw we kunnen het niet veranderen het gaat volautomatisch maar u kunt het wel storneren dan proberen we het gewoon bij de volgende poging weer. ze schreef het gelijk in mijn bestand..
was geen probleem en inderdaad het is de volgende poging eraf gehaald (nadat ik mn loon binnen had)
en.. geen problemen met de korting
Alphavista schreef:Nee dat is het systeem, de maand erna schrijven ze dan niet af.nevermind schreef:Dan was je 1 maand achter met je betaling en hebben deze op geëist of hoe moet ik mij dat voorstellen.En juist hier had ik problemen mee; in 1 maand 2 afschrijvingen.
Dat kan je mij niet wijs maken.
Ben zeker, je had een achterstallige betaling.
Greenchoice schrijft altijd op een vast datum af, en dat nooit twee keer in een maand.
Ik zit al 4 jaar bij dit bedrijf en mijn afboeking is altijd stipt op de 6e van de maand.
Misschien was het bij jouw ook zo, zoals bianca82 schrijft, maar zij heeft blijkbaar contact gezocht met het bedrijf, en je kunt het zelf lezen, hoe het afgelopen is.
greenchoice heeft de data 6, 16 en 26 om het geld eraf te halen.. als het de 6de lukt dan is het klaar als het niet lukt dan proberen ze het de 16de als dat niet lukt dan de 26ste..
vaste data waar ze nooit vanaf wijken
vaste data waar ze nooit vanaf wijken
Greenchoice doet dit (ook) nog steeds met driejarige contracten. Je zou verwachten, mede gezien het feit dat het hier gaat om min of meer vaste klanten, dat Greenchoice tegen het aflopen van de contractstermijn een 'interessant' voorstel doet aan de klant. Dit is de beste methode om vaste (en tevreden) klanten weg te jagen.schueren schreef:Na afloop van een éénjarig contract maakt Greenchoice hier geen melding van, maar zet de consument op het variabele tarief. Voor gas betekent dit maar liefst een prijsstijging van 40%. Hier kom je achter als je een afrekening ontvangt of een ingeving hebt, maar dan is het al goed te laat! Greenchoice verweert zich door te stellen dat er bij het aangaan van het éénjarige contract wordt verwezen naar de algemene leveringsvoorwaarden.
ben al jaren vaste klant..
als ons contract weer vrij is bel ik gewoon weer en krijg ik een aanbod.. heb nooit de volle mep betaald altijd actie tarief
als ons contract weer vrij is bel ik gewoon weer en krijg ik een aanbod.. heb nooit de volle mep betaald altijd actie tarief
-
Hmmm... gaat dat bij Eneco wel goed allemaal dan? De overstap van Dong naar Nuon was niet geslaagd (en inmiddels gecanceld), Dong doet niet meer aan actietarieven, dus ja...vogels schreef:Ja hoor, krijg je wel. Ik sluit al jaren een 1-jarig contract af bij Eneco voor een gunstig tarief.De leverancier ziet je dan toch als een "bestaande" klant en dús krijg je het vigerende aktietarief niet.
Ja hoor gaat bij Eneco goed,ben ik al jaren bij(daarom moet ik Nuon ook niet)witte angora schreef:Hmmm... gaat dat bij Eneco wel goed allemaal dan? De overstap van Dong naar Nuon was niet geslaagd (en inmiddels gecanceld), Dong doet niet meer aan actietarieven, dus ja...vogels schreef:Ja hoor, krijg je wel. Ik sluit al jaren een 1-jarig contract af bij Eneco voor een gunstig tarief.De leverancier ziet je dan toch als een "bestaande" klant en dús krijg je het vigerende aktietarief niet.
Ieder jaar sluit ik een nieuw 1 jarig contract af bij Eneco.
-
Kzal er even over denken, er zijn ook hier genoeg topics over Eneco, hoewel het rapportcijfer op gaslicht.com niet eens zo slecht is, een 7.7, dat ligt redelijk in lijn met de meeste andere energieboeren.
Kreten als "diep weggemoffeld" en "kleine lettertjes" worden ook te pas en te onpas gebruikt om het straatje schoon te vegen van consumenten die geen zin hadden om te lezen wat ze tekenden. De voorwaarden van energieleveranciers zijn geen lange epistels, maar passen meestal op een A4-tje. Dus absoluut geen reden om niet te lezen. En als het te onduidelijk is geschreven, moet je gewoon niet tekenen.schueren schreef:Nee, je koopt een auto en ergens diep weggemoffeld staat dat je na afloop van een contractsperiode overgaat naar een benzineprijs met een korting op het normale tarief van een grote benzinefabrikant. Blijkt die, dan pas (!), 40% hoger te liggen.
-
Ach ik bel ieder jaar met GreenChoice en dan zetten ze me weer voor een jaar op het laagste tarief. Weinig gedoe en wel zo goedkoop. Natuurlijk is wisselen goedkoper, maar ik wil nu eenmaal een stroom aanbieder die alléén in groene stroom doet en niet voor andere klanten in grijse stroom.MAXIEM schreef:schueren
Vrijwel alle energiebedrijven en met name de prijsvechters schakelen na het eerste aktiejaar over op een veel duurder tarief. Dat is algemeen bekend. Om toch je voordeel te halen, zou je dus elk jaar moeten hoppen (maar daar word je ook zo moe van).
Maxiem.
Bovendien lijkt het me normaal dat na de contractsperiode nieuwe tarieven gelden en dat kan je moeten weten. Als je een abonnement neemt op bijvoorbeeld een gids, tijdschrift of krant, wordt de prijs na de initiele periode ook ineens een stuk duurder.
Bovendien mag je van GreenChoice altijd naar een andere aanbieder gaan ook binnen de contractperiode zonder boete (kijk maar in hun voorwaarden).
... en die wordt dus door GreenChoice overtreden.electomonteur schreef:eind van het jaar geen last meer van
van af nu moeten alle aanbieders u minimaal 2 maanden van te voren informeren dat uw contract afloopt
dus dan dienen ze ook eventuele nieuwe prijzen duidelijk te maken
bekend onder de wet van dam
Hier ook geen melding van gehad.
Sterker nog, niet na 12 maanden (1 jaar vast contract) maar al na 10 maanden werd het variabele tarief in rekening gebracht met de mededeling bij navraag n.a.v. de nota "u hebt zich twee maanden voor de overstap bij ons aangemeld, per die datum begint het jaar met vaste tarieven te lopen, hetgeen onafhankelijk is van de datum van werkelijke overstap" en
"wij mogen u wettelijke niet laten verder gaan met de tarieven voor vaste contracten".
Nee, zonder mededeling geld uit de zak kloppen mag zeker wel?
Ik noem dat nog altijd gewoon DIEFSTAL.
Dan neem ik aan dat je aangifte hebt gedaan.sourencs schreef: Ik noem dat nog altijd gewoon DIEFSTAL.
Indien ze dit niet corrigeren dan gaat dat zeker gebeuren