LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.
Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.
Na afloop van een éénjarig contract maakt Greenchoice hier geen melding van, maar zet de consument op het variabele tarief. Voor gas betekent dit maar liefst een prijsstijging van 40%. Hier kom je achter als je een afrekening ontvangt of een ingeving hebt, maar dan is het al goed te laat!
Greenchoice verweert zich door te stellen dat er bij het aangaan van het éénjarige contract wordt verwezen naar de algemene leveringsvoorwaarden. Daarin moet je dan lezen ("artikel 13, lid 4, jo lid 3": jawel !) dat na afloop van een contractperiode automatisch wordt geleverd met een korting tov het normale tarief van de hoofdleverancier in de regio. Duidelijk toch ?!
Alleen als de consument zelf contact opneemt met Greenchoice, kan er een nieuw contract worden afgesloten tegen een lage prijs.
Walgelijk, dit misbruik van geen-alertheid van de consument bij afloop van een contract. Walgelijk, het onfatsoen van Greenchoice om actief de consument hierover te benaderen.
Voor iedereen bij Greenchoice: wees gewaarschuwd en zet de afloop van uw contract in dikke letters op uw kalender.
Greenchoice verweert zich door te stellen dat er bij het aangaan van het éénjarige contract wordt verwezen naar de algemene leveringsvoorwaarden. Daarin moet je dan lezen ("artikel 13, lid 4, jo lid 3": jawel !) dat na afloop van een contractperiode automatisch wordt geleverd met een korting tov het normale tarief van de hoofdleverancier in de regio. Duidelijk toch ?!
Alleen als de consument zelf contact opneemt met Greenchoice, kan er een nieuw contract worden afgesloten tegen een lage prijs.
Walgelijk, dit misbruik van geen-alertheid van de consument bij afloop van een contract. Walgelijk, het onfatsoen van Greenchoice om actief de consument hierover te benaderen.
Voor iedereen bij Greenchoice: wees gewaarschuwd en zet de afloop van uw contract in dikke letters op uw kalender.
Re: Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.
Ik vind het walgelijk als mensen voorwaarden niet lezen en dan het bedrijf daar de schuld van geven....
Koop ik een auto en is mij niet verteld dat daar benzine in moet?
Walgelijk.....
Walgelijk.....
Nee, je koopt een auto en ergens diep weggemoffeld staat dat je na afloop van een contractsperiode overgaat naar een benzineprijs met een korting op het normale tarief van een grote benzinefabrikant. Blijkt die, dan pas (!), 40% hoger te liggen.
-
eind van het jaar geen last meer van
van af nu moeten alle aanbieders u minimaal 2 maanden van te voren informeren dat uw contract afloopt
dus dan dienen ze ook eventuele nieuwe prijzen duidelijk te maken
bekend onder de wet van dam
van af nu moeten alle aanbieders u minimaal 2 maanden van te voren informeren dat uw contract afloopt
dus dan dienen ze ook eventuele nieuwe prijzen duidelijk te maken
bekend onder de wet van dam
Reactie aan Vogels: eigen nalatigheid: ja.
Maar duidelijk in Algemene Voorwaarden: bepaald niet.
En pro-actief vanuit Greenchoice aan consument: nee.
Maar duidelijk in Algemene Voorwaarden: bepaald niet.
En pro-actief vanuit Greenchoice aan consument: nee.
schueren
Vrijwel alle energiebedrijven en met name de prijsvechters schakelen na het eerste aktiejaar over op een veel duurder tarief. Dat is algemeen bekend. Om toch je voordeel te halen, zou je dus elk jaar moeten hoppen (maar daar word je ook zo moe van).
Maxiem.
Vrijwel alle energiebedrijven en met name de prijsvechters schakelen na het eerste aktiejaar over op een veel duurder tarief. Dat is algemeen bekend. Om toch je voordeel te halen, zou je dus elk jaar moeten hoppen (maar daar word je ook zo moe van).
Maxiem.
MAXIEM schreef:schueren
Maxiem.
Je hoef niet te hoppen, maar gewoon bij dezelfde energieboer een nieuw contract afsluiten.
nevermind
Maxiem.
Volgens mij klopt jouw info niet. De leverancier ziet je dan toch als een "bestaande" klant en dús krijg je het vigerende aktietarief niet.Je hoef niet te hoppen, maar gewoon bij dezelfde energieboer een nieuw contract afsluiten.
Maxiem.
Als je niet direct bij de leverancier een nieuw contract afsluit, ben je geen nieuwe klant.MAXIEM schreef:nevermind
Volgens mij klopt jouw info niet. De leverancier ziet je dan toch als een "bestaande" klant en dús krijg je het vigerende aktietarief niet.Je hoef niet te hoppen, maar gewoon bij dezelfde energieboer een nieuw contract afsluiten.
Maxiem.
Ik zou zeggen probeer het eens uit.
Ik heb wel iets anders te doen dan algemene voorwaarden bestuderen. Die krijg je toch ook niet bij benzine? Gewoon normaal, simpel doen.dhc schreef:Ik vind het walgelijk als mensen voorwaarden niet lezen en dan het bedrijf daar de schuld van geven....
Walgelijk.....
Tja...is ook een keus....dan niet achteraf z**ken...Ik heb wel iets anders te doen dan algemene voorwaarden bestuderen
Preciesdhc schreef:Tja...is ook een keus....dan niet achteraf z**ken...Ik heb wel iets anders te doen dan algemene voorwaarden bestuderen
oke persoonlijk vind ik dit gezeur..
ik zet in elke nieuwe agenda wanneer mn jaarovereenkomst afloopt..
kort voor die tijd geef ik een belletje en tadaaaa... ik zit weer goed..
voor de kerst nog gedaan voor dit jaar
en ja ik heb greenchoice
(alweer 3 jaar)
ik zet in elke nieuwe agenda wanneer mn jaarovereenkomst afloopt..
kort voor die tijd geef ik een belletje en tadaaaa... ik zit weer goed..
voor de kerst nog gedaan voor dit jaar
en ja ik heb greenchoice
(alweer 3 jaar)
-
Nog zo'n leuke voorwaarde van Greenchoice: Als ze 1 keer niet de maandelijkse automatische afschrijving kunnen incasseren, kan je naar de korting over het hele jaar fluiten.
Boeven zijn het.
Boeven zijn het.
-
Dit is heel normaal, de meeste mensen gaan niet pagina's lange voorwaarden in kleine lettertjes bestuderen.dhc schreef:Ik heb wel iets anders te doen dan algemene voorwaarden bestuderen
Alphavista schreef:Nog zo'n leuke voorwaarde van Greenchoice: Als ze 1 keer niet de maandelijkse automatische afschrijving kunnen incasseren, kan je naar de korting over het hele jaar fluiten.
Boeven zijn het.
Kan je dat even aanwijzen waar dit staat?
Dat wordt nog een lastige klus want dat staat nergens in de voorwaarden. Sterker nog, in de voorwaarden staat dat je de korting krijgt over alle maanden waarin de automatische incasso succesvol verliep. Met andere woorden, als je van de 12 maanden in een jaar er eentje mist en de andere 11 niet, dan krijg je 11/12 van de volledige korting.nevermind schreef:Kan je dat even aanwijzen waar dit staat?Alphavista schreef:Nog zo'n leuke voorwaarde van Greenchoice: Als ze 1 keer niet de maandelijkse automatische afschrijving kunnen incasseren, kan je naar de korting over het hele jaar fluiten.
En toen ik kortgeleden het foldertje van de vakbond eens wat beter las dan normaal, bleek ook nog eens dat leden van de FNV extra korting krijgen. Dat gaat niet automatisch, je moet het ieder jaar opnieuw aanvragen.
eum dat van die incasso is onzin..
ze hebben namelijk diverse momenten dat ze het proberen want niet iedereen krijgt het geld tegelijkertijd..
de 6de de 16de en de 26ste wordt er geprobeerd t geld eraf te halen, als dat niet lukt dan krijg je een herinnering als je daar niet op reageer dan komen ze met een boete/waarschuwing.
je moet dus ongeveer 2 maanden achterstand hebben in theorie voordat je in de problemen komt bij greenchoice
bij ons gaat het geld dan de 6de eraf dan de 26ste nooit problemen gehad met onze korting..
ze hebben namelijk diverse momenten dat ze het proberen want niet iedereen krijgt het geld tegelijkertijd..
de 6de de 16de en de 26ste wordt er geprobeerd t geld eraf te halen, als dat niet lukt dan krijg je een herinnering als je daar niet op reageer dan komen ze met een boete/waarschuwing.
je moet dus ongeveer 2 maanden achterstand hebben in theorie voordat je in de problemen komt bij greenchoice
bij ons gaat het geld dan de 6de eraf dan de 26ste nooit problemen gehad met onze korting..
bianca82 schreef:eum dat van die incasso is onzin..
Ja , zo ervaar ik het ook, maar ik had in feite het antwoord van Alphavista verwacht, waaruit blijkt, dat zijn bericht ook waar zou zijn.
Vooraf goed alles lezen en na afloop kun je naar een andere energieaanbieder overstappen. Wij hebben bij Green Choice juni jl. een 3-jarig contract afgesloten want energie wordt door kopppeling olie en gas alleen maar duurder door bepaalde opkomende landen die veel energie nodig hebben. Wij zijn verhuisd naar een huurappartement met een warmteterugwininstallatie en is ONGELOFELIJK. Contract drie jaar vast voor € 98.-- p.m. Kregen € 350 retour van GreenChoice zodat verbruikskosten stroom en gasresp. 60 en 10 euro per maand zijn. Mijn advies derhalve: in nieuwbouw overal een wtw-installatie plaatsen. Het verbruik was voor gas op jaarbasis 287m3 en GreenChoice houdt zich prima aan de afspraken. Ben al langer bij hen en bevalt uitstekend en ook aan te bevelen maar lees altijd wel de kleine lettertjes.