LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GreenChoices zegt zonder toestemming contract op bij NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
johandb

GreenChoices zegt zonder toestemming contract op bij NUON

Ongelezen bericht door johandb »

Ik heb van NUON een brief gekregen waarin staat dat GreenChoices mijn contract voor elektriciteit heeft opgezegd. Ik heb nog nooit van GreenChoices gehoord en heb nooit iets aangemeld, getekend of iets dergelijks, niet via internet, huis, post etc. Kan zo'n bedrijf dat zomaar zonder mijn toestemming opzeggen. Ik heb bij NUON een contract tot 2014 en ben nog maar 3 maanden aangemeld bij NUON dan is het toch raar dat er nu ineens een opzegging binnen komt bij NUON zonder dat ik dat zelf aangevraagd heb. Wat kan ik het beste doen ? hebben meer mensen zoiets meegemaakt ?

alvast bedankt

PS : moet nog bellen naar greenchoices.

Jolijn

Re: GreenChoices zegt zonder toestemming contract op bij NUON

Ongelezen bericht door Jolijn »

Doe 't schriftelijk.
En neem ook contact op met Nuon, dat je zeer zeker niet van plan bent wat elektriciteit betreft over te stappen naar Nuon, dat GreenChoice dat per ongeluk buiten jouw toestemming heeft gedaan.
Dat je je gewoon aan je contract met Nuon houdt en zij met jou en dat er niks overgezet mag worden.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

aha, slachtoffer van identiteitsfraude.

Heb ook al een keer zoiets meegemaakt. Waarschijnelijk heeft iemand zich onder jouw naam aangemeld op de website van greenchoice.

Let maar op , straks beweren ze ook nog dat je een welkomstpakket hebt ontvangen en dat je niet binnen 7 dagen hebt geannuleerd waardoor je nu definitief aan greenchoice vastzit.
En dit zijn me toch een stelletje boeven. Geld terugbetalen kunnen ze alleen als de NMA ze daartoe dwingt.

Efin, zeg tegen Nuon en Greenchoice dat er fraude in het spel is en dat je de overgang niet accepteert.
Vraag Greenchoice om bewijsmateriaal, ( en geef geen nieuwe gegevens van jezelf aan hunm want die gebruiken ze schaamteloos)

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

meestal doet greenchoice niet moeilijk als er zoiets gebeurd hebben ze wel eens vaker gehad.. bellen aantekeningen maken en mailen

en het is overigens greenchoice - de s

enne leo ja ze hebben geld moeten betalen omdat de directeur behoorlijk dom heeft gehandeld..

maar de rente hoefde ze niet te betalen van de nma maar ze doen het toch maar dat vind ik dan weer netjes.

persoonlijk vind ik ze nog steeds de betere van de uitmelkers genaamd energiemaatschappijen..

vandaag gebeld met de vraag of ze later geld van de rekening af konden halen (gaat meestal de 6de) ivm een iets belangrijkere rekening
helaas kon dat niet maar kreeg de tip (en ze typte en sprak hardop tegelijkertijd over dat het afgesproken was met haar) om het de 6de te storneren bij de bank want greenchoice heeft 3 data dat ze geld proberen eraf te halen.. (de 6de de 16de en daarna de 26ste als het dan nog niet lukt krijgen we een herinnering en daarna pas een boete) dus het zou geen probleem zijn want dan proberen ze het gewoon de volgende datum

heb ook gelijk gevraagd of ik weer in het goedkope actietarief kon.. ja hoor dat kon geregeld worden... mooi lekker goedkoop gas

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Neemt u a.u.b. per e-mail contact op met NUON, zodat u zwart op wit doorgeeft dat u zich niet bij Greenchoice hebt aangemeld. Het is altijd verstandig dit soort soort problemen schriftelijk op te lossen:

https://www.nuon.nl/veelgesteldevragen/ ... A123-44017

Zie verder: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jf_betalen

Gesloten