LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb, ondanks vele toezeggingen van Evolta, nog steeds geen jaarafrekening ontvangen. Is er iemand die wel ooit een jaarnota van Evolta ontvangen heeft? Ik ben benieuwd.

Kelvin

Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?

Ongelezen bericht door Kelvin »

Wat zei minister Brinkhorst ook al weer ?
Juist.......................de administratie is bij de energiebedrijven wel op orde !!!!

Dhuig

Ongelezen bericht door Dhuig »

Ik zit ook al maanden te wachten :cry:

Gast

Wat ik vooral als zeer ergelijk ervaar is het feit dat je niet goed duidelijk kunt krijgen waar exact het probleem zit. Bij de nieuwe leverancier of de netbeheerder (= de oude leverancier). In het geval van Evolta heb ik zeer lang gedacht dat de fout alleen bij de netbeheerder lag. Gaandeweg begin ik toch het idee te krijgen dat er bij Evolta ook het één en ander niet in orde is. Waarom zouden zij anders halverwege januari verklaren dat ik eind februari de jaarafrekening zou gaan krijgen, terwijl het nu 16 maart is en ik nog niks heb ontvangen. Niet per post noch per e-mail.

peet.

Ongelezen bericht door peet. »

Het volgende mailtje heb ik half feb. ontvangen:

Helaas zal het deze maand nog niet lukken om de jaarnota te versturen naar onze klanten.
> Gisteren is na maanden lang overleg met de partijen die Evolta gegegevens moeten verstrekken voor het opmaken van de nota"s overeenstemming bereikt.
> Wij gaan de komende weken die gegevens ontvangen en zullen begin maart beginnen met opvragen van de meterstanden bij onze klanten.
> Het betreft meer dan 30.000 klanten, ik kan u dus niet vertellen wanneer het precies bij u gaat plaats vinden.

Dus ik heb nog niets ontvangen en je kan ook lezen dat ze meterstanden bij je gaan opvragen.
Wat ik overgens nergens op hun webside tegenkomt.

Het is en blijft een vreemde zaak :shock:

silas

Ongelezen bericht door silas »

Ik heb ook nog nooit een afrekening van Evolta ontvangen. Wat zal dit nou weer voor gevolgen hebben.

Gast

Hoezo meterstanden bij de klant opvragen?
Dit staat namelijk op hun website:

U geeft de netbeheerder de standen door zoals u dat gewend bent: per post, telefonisch per 0800/0900 of via het internet. De netbeheerder geeft uw standen van elektra door aan Evolta. Evolta maakt de nota op en verrekent eventueel teveel of te weinig betaalde bedragen met u, precies zoals dat voorheen ook ging. U geeft ook na de wissel uw meterstanden dus gewoon door aan uw netbeheerder.
Bron:http://www.evolta.nl/html/vragen/meter/meter.html#3

silas

Ongelezen bericht door silas »

Ja maar de netbeheerder is al maanden terug langsgeweest. En nu is het maar wachten op Evolta. Ik heb bijzonder slechte ervaringen met UPC en ben ook bang dat ik nu weer er achteraan moet gaan zitten.

gerritsenjos

Ongelezen bericht door gerritsenjos »

sta ook al poosje tewachte op rekening bij evoltaq vele toesegingen gehad
ma nog steeds geen rekening
wou me afsegge duurd ok giganties lang
was ik nou ma gewoon bij de nuon geblefe al dieshit daar bij evolta ene kleresooi
geluisterd ward er niet nade mense egt niet
heber geen goed woord voor over OVER DIE SHITTERIGE *** BENDE

BHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Gast

baal ok as un stekker

wou weer eens effe goedkoper en je siet wat er weer van kom

eene grote **** bende man

Energyman

Ongelezen bericht door Energyman »

Ik ben sinds enkele maanden overgestapt (inmiddels alweer aangemeld bij mijn oude leverancier) geweest naar Evolta. De ene naar de andere toezegging als het gaat om terugbellen, E-mailen antwoorden. ALLES BLEEF DAAR UIT!!! geen enkel antwoord terug vanuit Evolta. Ze zitten zover in de **** aldaar met hun klanten dat ze niet eens meer kontakt durven op te nemen. Ze weten immers zelf niet hoe het een en ander in elkaarsteekt qua constructies. KORTOM BESPAAR JE ALLE ELLENDE en blijf waar je zit.

En die vervelend regering moet eens KAPPEN met PRIVATISEREN. privatisering is voor de consument uiteindelijk "duurder uitzijn" . Dikke vette beloningen voor directies, vette winst oogmerk hebben ze, de huisstyl MOET eigentijds qua kleur en logo. EN WIE MAG BETALEN!!!! precies.....de consument krijgt de eind rekening van de wanprestaties en de hoge kosten die ze zichzelf hebben aangemeten. te krankzinnig voor woorden. Men is alleen maar bezig met ZELFVERRIJKING!!!

Gast

Maar de vraag was:
Heeft iemand ooit een jaarafrekening van evolta gehad? Deze persoon ben ik namelijk nog steeds niet tegengekomen..... Ook sta ik voor de keuze. Verlengen na afloop van het jaarcontract of snel naar een ander?

groen-grijs

Ongelezen bericht door groen-grijs »

Zo snel mogelijk wegwezen, die club deugt niet.
Ze gaan lijken op het het andere bedrijf wat ook met een e begint.

Ik ben er groen en grijs van geworden....

Gast

Met een E begint ? Essent, Eneco, Energiebedrijf.com of toch EnergieDirect? :)

pinomail

Ongelezen bericht door pinomail »

Ook ik heb nog nooit een jaarafrekening van Evolta gekregen. Ik kreeg wel vrij snel antwoord op de mailtjes die ik evolta hierover heb gestuurd. De eerste keer (begin december 2003) dat ik vroeg waarom ik nog geen jaarafrekening had ontvangen, kreeg ik het volgende antwoord van Evolta:

" Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen exacte datum geven wanneer u de jaarnota kunt verwachten, dit omdat er problemen zijn bij het netbeheer.
Per klant wil het netbeheer € 29,- ontvangen eer wij uw verbruikgegevens krijgen.
Wij zijn momenteel in overleg hoe dit verder op te lossen en wij hopen u zo snel mogelijk de nota toe te sturen.
Onze excuses voor dit ongemak."

Begin maart nog maar eens gemaild waar mijn jaarafrekening bleef...toen kreeg ik het volgende antwoord:
" Als gevolg van het faillissement van EnergyXS hebben alle jaar- en
eindnota’s van Evolta vertraging opgelopen. Evolta heeft van Curatoren
en netbeheerders nog niet de vereiste toestemming gekregen de facturen
op te maken. Met curatoren is onlangs overeenstemming bereikt. De
onderhandelingen met netbeheerders worden momenteel afgerond. Pas nadat
ook met netbeheerders overeenstemming is bereikt, ontvangt Evolta de
gegevens die nodig zijn voor het opmaken van uw nota. Evolta geeft aan
uw afrekening de hoogst mogelijke prioriteit. Wij zijn hierbij helaas
afhankelijk van derden. Ook in individuele gevallen kunnen wij het
versturen van de nota niet versnellen. Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u nog verdere vragen hebben dan vernemen wij het graag van u."

Natuurlijk heb ik nog 1 vraag!!!! Wanneer krijg ik nu die jaarafrekening!
Ik heb het gevoel dat ik bij een energiebedrijf zit waar het een behoorlijke chaos is en dat de klant daar nu behoorlijk de dupe van gaat worden. Ik ben hier helaas achter gekomen terwijl mijn opzegperiode net voorbij was en ik nog een jaar aan dit incompetente bedrijf vastzit......

nog niet

Ongelezen bericht door nog niet »

Nog steeds niet :cry: :cry:

Energyman

Ongelezen bericht door Energyman »

Probeer maar eens een jaar afrekening te bemachten. Ik zou het knap vinden!! Bel eens, en vraag of ze je terug willen bellen................ Ze durven gewoonweg niet te bellen omdat ze bang zijn om ellende aan te horen. Antwoorden kan het call centrum al helemaal niet geven, ze moeten namelijk alle antwoorden van hun schermpje aflezen. Wijkt de vraag af...........dan is er een probleempje met het schermpje en bellen ze je niet meer terug.

groen-grijs

Ongelezen bericht door groen-grijs »

Las onlangs dat evolta wordt overgenomen door energiebedrijf.com

evolta zou 35.000 klanten hebben en energiebedrijf.com 300.000

Ik heb onlangs afscheid genomen van evolta, maar wacht nog op een eindafrekening.
Ik hou nu de afschrijvingen goed in de gaten en zal de incasso opzeggen.......

wordt vervolgd

Gesloten