Ik heb ook klanten die in 1 keer de deur dicht gooien. Ze moeten dat maar zelf weten, ik vind het asociale mensen
Nee. dat zijn mensen die door asociale colporteurs zo zijn geworden.
Enecodaan, waarschijnlijk ben je een van de weinige nette colporteurs, maar zoals je zelf in je verhaal al een keer zegt, "de NEM loopt ook in deze wijk".
Als er wekelijks enkele colporteurs aan je deur staan wordt je het snal zat, hoeveel keer kun je overstappen???? Als het aan hen ligt wekelijks.
En dat gaat niet alleen om energie, maar ook om telecom, internet, leesmappen, glazenwassers, bakkenwassers, Jehova's, goede doelen, etc etc etc.
Vervolgens wordt je ook nog eens vrijwel dagelijks gebeld door een van de vele callcentre's, platgebombardeerd door infantiele reclamespotjes, rij je je woonplaats binnen en zie daar Frans Bauer nog een keer op metersgrote fel verlichte bewegende reclameschermen (dankuwel, gemeentebestuur), loop je door je winkelcentrum en wordt daar ook weer aangeklampt door colporteurs en enquêteurs.
Men wordt het gewoon beu hoe de commercie door de str.. geduwd wordt, het wordt te veel,
véél te veel, en als je dan ook nog eens leest en zelf meemaakt hoe men voorgelogen wordt, of hoe de klant vaak geminacht wordt als men eenmaal klant is, of hoe men belazerd blijkt te zijn als men bezweken is voor een van de vele spotjes van meneer Scheringa, dan vertrouw je niemand meer.
Er komt een punt dat je dan ook een (zeldzame) goedwillende colporteur de deur in het gezicht gooit, en als je dat een paar keer gedaan hebt lucht dat ook niet meer op en plak je een sticker bij je bel, en schrijf je je in bij infolfilter/belmeniet.
Ik vond het, los van de betrouwbaarheid van de "adviezen", altijd al een inbreuk op je privacy als men je ongevraagd opbelt of aan je voordeur staat te bellen, dus ik ben allang ingeschreven bij infofilter en heb al lang een sticker bij de voordeur.
Persoonlijk heb ik een anti ontwikkeld tegen de commercie en iedereen die daarin werkt en daarin moeten de goeden helaas onder de kwaden lijden.
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)