Op het callcentre van Nuon werken vnml. uitzendkrachten. Zij worden geacht de target van 100 telefoontjes per dag te halen. Dit betekent: lastige klant > hoorn erop klappen of zeggen dat je het gaat uitzoeken en vervolgens bel je nooit meer terug. Een gesprek met de klant mag niet langer dan vier minuten duren. Weet je in die vier minuten geen oplossing voor het probleem of is de vraag niet beantwoord? Jammer, afkappen!
Ben je een callagent met een klantvriendelijke instelling; de tijd nemen voor de klant, het probleem daadwerkelijk oplossen, de klant vriendelijk te woord staan, etc. dan vlieg je eruit. Targets halen, zoveel mogelijk telefoontjes, daar gaat het om in het callcentre. De klant is ondergeschikt. Het is een race en de klant is enkel onderdeel om de hoofdprijs te behalen.
Tuurlijk zijn er goede callagents. En die mogen alle rotzooi opruimen die achtergelaten wordt door collega's die geprezen worden om de behaalde 100 telefoontjes per dag!
Ik zat er zelf middenin, dat moge duidelijk zijn. Ik ben blij dat ik er weg ben. Ik kon het niet meer aanzien dat klanten met een kluitje het riet in werden gestuurd en dat er allerlei valse beloftes werden gedaan. Bovendien werkte ik te traag doordat ik klanten wél van dienst was.
Het is zonde. Wanneer komt men er achter dat 'groter' (fusies) en 'sneller' (targets halen) niet automatisch 'beter' betekent? Wanneer wordt de klant weer koning?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe het zit bij het Nuon Callcentre
Re: Hoe het zit bij het Nuon Callcentre
He He ,
eindelijk iemand die weet hoe het gaat bij het NUON call center , toen ik hier geruime tijd geleden wat over zei , vielen er allerlei betweters over mij heen .
Ik ben blij dat er nu eindelijk iemand is die bevestigd wat ik al eerder had geroepen , het zijn vrijwel allemaal uitzendkrachten
Hartelijk dank gast
eindelijk iemand die weet hoe het gaat bij het NUON call center , toen ik hier geruime tijd geleden wat over zei , vielen er allerlei betweters over mij heen .
Ik ben blij dat er nu eindelijk iemand is die bevestigd wat ik al eerder had geroepen , het zijn vrijwel allemaal uitzendkrachten
Hartelijk dank gast
Callcenters ik wordt er helemaal gek van. Ik heb ook op een aantal gezeten. Bij de ptt post( nu TPG). In de tijd dat ik er werkte was het een goed en fatsoenlijk callcenter. De mensen die er toen werkten zaten daar al jaren( en in vaste dienst) en gaven dus deskundig advies. Dit was mijn enige positieve ervaring. Daarna nog bij upc gezeten, nou ik denk dat iedereen wel weet hoe het met upc ging( of nog gaat). Ook nog bij essent gewerkt, en dat was inderdaad ook en zooitje. Bij een groot callcenter gezeten die voor uitgevers belt, en dus steeds mensen lastig valt. Ik vind callcenter werk wel het ergste werk dat je kunt doen. Je zult mij er nooit meer zien. Het heeft even geduurt, maar ik ben genezen. Ik denk dat de consumenten bond de callcenters maar eens onder de loep moet nemen.
Afgelopen vrijdag 12 maart, heb ik poging ondernomen om mijn gasmeter te laten nakijken. Degene die mij te woord stond was het niet met mij eens en gooide hoorn erop.
Toen ik voor de 2e keer belde, werd het nummer waarschijnlijk herkend en werd de verbinding verbroken zonder iemand gesproken te hebben.
Ik begin nu in te zien waarom.
Gelukkig zijn er wel vriendelijke medewerkers want ik heb daarna wel iemand gesproken die een en ander voor mij ging uitzoeken. Dit alles bij elkaar duurde minstens 15 minuten, maar uiteindelijk is er nog geen oplossing.
Toen ik voor de 2e keer belde, werd het nummer waarschijnlijk herkend en werd de verbinding verbroken zonder iemand gesproken te hebben.
Ik begin nu in te zien waarom.
Gelukkig zijn er wel vriendelijke medewerkers want ik heb daarna wel iemand gesproken die een en ander voor mij ging uitzoeken. Dit alles bij elkaar duurde minstens 15 minuten, maar uiteindelijk is er nog geen oplossing.
Ik probeer nu al vanaf oktober 2003 de subsidie te krijgen i.v.m. aanschaf nieuwe cv als antwoord krijg ik steevast te horen dat ze het druk hebben en er aan gewerkt wordt. Noon kan mij wel allerlei reclame sturen over hoe geweldig groenstroom wel niet is maar 150 euro overmakken daar is geen tijd voor.Wat kan ik doen nom het geld te krijgen waar ik recht op heb.
ja het callcenter van NUON, zijn een fijn tellefoonnummer om ëven"naar toe te bellen.
Gister heeft mijn man er twee mobiele telefoonkarten doorheen gebeld om even fijn met een van de medewerkers te bellen van callcenter NUON. op slot krijg je na een hele lange tijd wachten en weer een heel tijd wachten een medewerkster aan de telefoon, die zonder ook maar even in haar scherm te kijken of naar je adres te vragen te horen dat je daadwerkelijk gedreigd wordt met een afsluitng en dat je dus vandaag kan betalen aan de incasseerder of je wordt afgesloten.
Vinden wij toch erg kanp dat je onder iemands kalntgegevens te vragen of adres gegevens te vragen en de naam dat je dan weet wie je bent. Als wij een regeling wilde treffen om in termijnen te btealen dan moesten wij maar zorgen dat wij tussen 11.00 en 13.00 thuis waren als die man langs zou komen.
in de middag heb ik zelf maar eens een keer gebeld en even gevraagd hoe dat nu toch zit, waarom dit bedrag zo enorm hoog is, nu dat kwam door de kosten???? Welke kosten ja dat kon de dame niet na trekken, ik ging een beetje lastig en moeilijk doen, en ja dat vondt die dame niet echt fijn!!
of ik niet even een rustig telefoontje met haar kon voeren anders ging ze het gesprek beeindigen, zie maar rustig te blijven als je ten onrechte een bedrag op moet hoesten van 1453,83 euro KASSA voor de NUON!!!
Ik kon met en beetje een omweg wel wat verder komen in het gesprek;
ik ben gehandicapt en heb last van astma en ernstige hartkloppingen en heb daar vanaf het kaartje dat ik in de deur vondt, dus enorm veel last van.
dus ik vraag aan haar, wat nu als ik vannacht zo ziek wordt van mijn hartkloppingen en met soed opgenomen moet worden, en mijn man bij mij moet blijven omdat de toestand zeer kritiek is en er dus niemand thuis is tussen 11 en 13.00 op donderdag, nu dan heb je pech en is de stroom en gas toevoer toch echt afgesloten.
nu de heren zijn hier geweest en wij hebben zitten lullen als brugman, maar het coh voor elkaar gekregen dat wij een groot deel van de kosten kwijt geshcolden kregen, er bleken zlefs schrik niet kosten van 200 euro op bepaalde rekeningen te staan!!!!!!!Lekker zo word de NUON inderdaad gauw rijk............maar deze mannen waren dus erg aardig en coulant, er bleef een bedrag van 855,79 euro over, dus dat hebben wij dan maar betaald en kregen een kwitantie van hun, wij legden hun een aantal vragen en antwoorden voor mbt de callcenter medewerksters, nu ik dacht dat ze compleet uit hun dak gingen daar.
Hoe of dat wijf zo zei een van hun het zlef letterlijk erbij kwam om te zeggen dat als je echt doodziek en kritiek in een ziekenhuis zou liggen je gelijk afgesloten zou worden. Je reinste larie koek zie j=hij, ze komen dan even goed nog wel een aantal keer in een week tijd bij je teurg aan de deur voordat je daadwerkelijk afgesloten zou worden.........
Ik zeg je dus die wijven bij het callcenter lullen maar wat en weten dus beslist niet waar men over praat, hun zeiden zelf al, ze moete er eens mensen zetten die klantvriendlijk zijn en die op een nette en behulpzame wijze de klanten te woord willen staan en geen "hupeel kutjes vanuitzendkrachten van amper 18"
Sorry voor de damee die hier ook op het forum staat en zelf bij de NUON callcenter heeft gewerkt.
gemma
Gister heeft mijn man er twee mobiele telefoonkarten doorheen gebeld om even fijn met een van de medewerkers te bellen van callcenter NUON. op slot krijg je na een hele lange tijd wachten en weer een heel tijd wachten een medewerkster aan de telefoon, die zonder ook maar even in haar scherm te kijken of naar je adres te vragen te horen dat je daadwerkelijk gedreigd wordt met een afsluitng en dat je dus vandaag kan betalen aan de incasseerder of je wordt afgesloten.
Vinden wij toch erg kanp dat je onder iemands kalntgegevens te vragen of adres gegevens te vragen en de naam dat je dan weet wie je bent. Als wij een regeling wilde treffen om in termijnen te btealen dan moesten wij maar zorgen dat wij tussen 11.00 en 13.00 thuis waren als die man langs zou komen.
in de middag heb ik zelf maar eens een keer gebeld en even gevraagd hoe dat nu toch zit, waarom dit bedrag zo enorm hoog is, nu dat kwam door de kosten???? Welke kosten ja dat kon de dame niet na trekken, ik ging een beetje lastig en moeilijk doen, en ja dat vondt die dame niet echt fijn!!
of ik niet even een rustig telefoontje met haar kon voeren anders ging ze het gesprek beeindigen, zie maar rustig te blijven als je ten onrechte een bedrag op moet hoesten van 1453,83 euro KASSA voor de NUON!!!
Ik kon met en beetje een omweg wel wat verder komen in het gesprek;
ik ben gehandicapt en heb last van astma en ernstige hartkloppingen en heb daar vanaf het kaartje dat ik in de deur vondt, dus enorm veel last van.
dus ik vraag aan haar, wat nu als ik vannacht zo ziek wordt van mijn hartkloppingen en met soed opgenomen moet worden, en mijn man bij mij moet blijven omdat de toestand zeer kritiek is en er dus niemand thuis is tussen 11 en 13.00 op donderdag, nu dan heb je pech en is de stroom en gas toevoer toch echt afgesloten.
nu de heren zijn hier geweest en wij hebben zitten lullen als brugman, maar het coh voor elkaar gekregen dat wij een groot deel van de kosten kwijt geshcolden kregen, er bleken zlefs schrik niet kosten van 200 euro op bepaalde rekeningen te staan!!!!!!!Lekker zo word de NUON inderdaad gauw rijk............maar deze mannen waren dus erg aardig en coulant, er bleef een bedrag van 855,79 euro over, dus dat hebben wij dan maar betaald en kregen een kwitantie van hun, wij legden hun een aantal vragen en antwoorden voor mbt de callcenter medewerksters, nu ik dacht dat ze compleet uit hun dak gingen daar.
Hoe of dat wijf zo zei een van hun het zlef letterlijk erbij kwam om te zeggen dat als je echt doodziek en kritiek in een ziekenhuis zou liggen je gelijk afgesloten zou worden. Je reinste larie koek zie j=hij, ze komen dan even goed nog wel een aantal keer in een week tijd bij je teurg aan de deur voordat je daadwerkelijk afgesloten zou worden.........
Ik zeg je dus die wijven bij het callcenter lullen maar wat en weten dus beslist niet waar men over praat, hun zeiden zelf al, ze moete er eens mensen zetten die klantvriendlijk zijn en die op een nette en behulpzame wijze de klanten te woord willen staan en geen "hupeel kutjes vanuitzendkrachten van amper 18"
Sorry voor de damee die hier ook op het forum staat en zelf bij de NUON callcenter heeft gewerkt.
gemma
Beste Gemma, wat heb jij het getroffen met die mannen die het nog even met je hebben uitgezocht.Degene die bij mij aan de deur stonden viel dus echt niet mee te praten, er was zelfs een beveiliginsman bij om de 2 mannen te beschermen als ik agressief zou worden ja je zou inderdaad wel agressief worden van NUON, maar om 3 man op je dak af te sturen viel bij mij ff verkeerd. Ik wacht nog steeds op een verklaring of een telefoontje van NUON, ik denk dat ik nog lang kan wachten. Ik zoek trouwens nog een kantoor wat OPEN is waar ik persoonlijk met iemand van NUON kan praten.