LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoe kan ik veilig over van essent naar oxxio??
hoe kan ik veilig over van essent naar oxxio??
Ik ga de sprong wagen om over te stappen van essent naar oxxio. Graag zou ik tips of informatie ontvangen, waarmee ik kan voorkomen dat ik straks vele malen moet gaan bellen/mailen met beide bedrijven.
Ik heb tot nu toe braaf gedaan wat ze me bij oxxio hebben opgedragen, maar hoe kan ik het in de gaten houden dat het soepltjes gaat verlopen? Mijn contract gaat over een paar maanden pas in, dus ik heb nog even de tijd.
Alvast bedankt,
Groeten Hopje
Ik heb tot nu toe braaf gedaan wat ze me bij oxxio hebben opgedragen, maar hoe kan ik het in de gaten houden dat het soepltjes gaat verlopen? Mijn contract gaat over een paar maanden pas in, dus ik heb nog even de tijd.
Alvast bedankt,
Groeten Hopje
Re: hoe kan ik veilig over van essent naar oxxio??
Hoi Hopje,
Maak je geen zorgen, als jij je vrijwillig hebt aangemeld bij OXXIO maken zij het helemaal in orde voor je. Daar hoef je zelf echt niks voor te doen, zij gaan je overschrijven als klant van hen. Alles gaat vanzelf, van de overschrijving van energie-leverancier tot en met de maandelijkse incasso's aan toe... alleen eindafrekeningen en het terugbetalen van teveel betaalde voorschotten, die woorden kent OXXIO niet zo goed. Dat moet je straks wel zelf regelen, als je geld van hen tegoed hebt.
Waarom wil jij zo graag naar OXXIO, Hopje? En waarom doe jij zo braaf wat OXXIO je heeft opgedragen? Ik ben wel benieuwd naar je beweegreden. Heeft Essent het misschien ergens ernstig laten afweten?
Lees in de tussentijd nog eens wat rond hier op het forum. En overweeg dan of je misschien nog kan afzien van het nieuwe contract.
succes en groeten,
JSP
Maak je geen zorgen, als jij je vrijwillig hebt aangemeld bij OXXIO maken zij het helemaal in orde voor je. Daar hoef je zelf echt niks voor te doen, zij gaan je overschrijven als klant van hen. Alles gaat vanzelf, van de overschrijving van energie-leverancier tot en met de maandelijkse incasso's aan toe... alleen eindafrekeningen en het terugbetalen van teveel betaalde voorschotten, die woorden kent OXXIO niet zo goed. Dat moet je straks wel zelf regelen, als je geld van hen tegoed hebt.
Waarom wil jij zo graag naar OXXIO, Hopje? En waarom doe jij zo braaf wat OXXIO je heeft opgedragen? Ik ben wel benieuwd naar je beweegreden. Heeft Essent het misschien ergens ernstig laten afweten?
Lees in de tussentijd nog eens wat rond hier op het forum. En overweeg dan of je misschien nog kan afzien van het nieuwe contract.
succes en groeten,
JSP
Oxxio is wel de meest omstreden energieleverancier!
Ik zou een minder in opspraak verkerende energieleverancier kiezen.
Ik zou een minder in opspraak verkerende energieleverancier kiezen.
@hopje:
Hoe je veilig over kunt van Essent naar Oxxio?
Op geen enkele manier dus!!!
Hoe je veilig over kunt van Essent naar Oxxio?
Op geen enkele manier dus!!!
Zonde,
Het geld dat je uitspaart bij Oxxio, ben je dadelijk weer kwijt aan bloeddrukverlagende middelen als de jaarafrekening moet komen.
Ik zal niet zeggen dat het stom is wat je gedaan hebt, maar het is zeker niet slim....
sterkte, je zult het nodig hebben
Het geld dat je uitspaart bij Oxxio, ben je dadelijk weer kwijt aan bloeddrukverlagende middelen als de jaarafrekening moet komen.
Ik zal niet zeggen dat het stom is wat je gedaan hebt, maar het is zeker niet slim....
sterkte, je zult het nodig hebben
-
Hallo hopje,
heb je wel hersens in je kopje ? Ik spreek voor mijn werk nog wel eens mensen die zijn overgegaan naar Oxxio; die hebben zich laten leiden door een aanbod van 750 kwh gratis. Ik wil eerst nog wel eens zien dat ze het ook echt zullen krijgen. Bovendien waren dat nou meestal niet de meest intelligente mensen; ze waren wat kortzichtig in de keuzes die ze maakten. Wees nou niet zoals zij; annuleer Oxxio als dat nog kan ! Blokkeer je bankrekening voor verkeerde afschrijvingen ! En last but not least; lees dit forum eens goed voor je overstapt naar een andere energieleverancier. Het bevat nogal wat nuttige informatie !
heb je wel hersens in je kopje ? Ik spreek voor mijn werk nog wel eens mensen die zijn overgegaan naar Oxxio; die hebben zich laten leiden door een aanbod van 750 kwh gratis. Ik wil eerst nog wel eens zien dat ze het ook echt zullen krijgen. Bovendien waren dat nou meestal niet de meest intelligente mensen; ze waren wat kortzichtig in de keuzes die ze maakten. Wees nou niet zoals zij; annuleer Oxxio als dat nog kan ! Blokkeer je bankrekening voor verkeerde afschrijvingen ! En last but not least; lees dit forum eens goed voor je overstapt naar een andere energieleverancier. Het bevat nogal wat nuttige informatie !
Bij deze wil ik je laten weten dat ik al langere tijd klant ben bij oxxio en naar alle tevredenheid. Ik hoef maar 1 keer te bellen als ik mijn voorschot wil veranderen en het gebeurt. Ook heb ik keurig een eindafrekening ontvangen en mijn teveel betaalde voorschot teruggekregen. De enigste die in het begin moeilijk deed en zorgde voor moeilijkheden was onze grote jongen Essent. Zij stuurde onmogelijke nota's lieten je voor een verbruik van 3 weken betalen voor een jaarverbruik en zo. Inmiddels zijn er heel veel kenissen en familie ook overgestapt en naar alle tevredenheid. De enigste die bij iedereen rotstreken uithaalde was essent. Zij hebben het aan zichzelf te danken dat ik nu ook met de gas bij ze weg ben. Directies die hun zakken vullen van ons geld van mij kunnen ze mooi de pot op. Ik ben nu echt goedkoper uit en heb absoluut geen problemen met de automatische incasso's. Ook vind ik dat je je moet laten horen als je ergens tevreden over bent, het is zo gemakkelijk om iemand de grond in te boren en daar waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt. Ik heb nog nooit meegemaakt trouwens dat een nieuw bedrijf geen opstart problemen had
-
Ho ho, zo nieuw is Oxxio niet hè? Alleen de naam is nieuw.
Trouwens, voor het geld hoef je het niet te doen. Ze zijn misschien iets (heel ietsiepietsie) goedkoper dan anderen, maar je komt met normaal verbruik misschien nèt aan 20 Euro per jaar minder betalen.
Let wel: kortingen worden gegeven op de levering! Dus niet op je netbeheer en niet op je belastingen! Neem dat mee in je oordeel.
Suc6
Trouwens, voor het geld hoef je het niet te doen. Ze zijn misschien iets (heel ietsiepietsie) goedkoper dan anderen, maar je komt met normaal verbruik misschien nèt aan 20 Euro per jaar minder betalen.
Let wel: kortingen worden gegeven op de levering! Dus niet op je netbeheer en niet op je belastingen! Neem dat mee in je oordeel.
Suc6
Gezien mijn eigen ervaringen met Oxxio (vroeger Energiebedrijf.com) prijs ik de dag dat ik weer ben teruggegaan naar mijn vroegere leverancier Eneco. Niet dat die goedkoper is, maar zeker niet noemenswaardig duurder dan Oxxio. De winst voor mij zit in het niet langer hoeven wachten op een jaarrekening en het snel retour krijgen van teveel betaalde voorschotten.
Eén ding heb ik echter geleerd: nooit krijgt enig energiebedrijf nog van mij een machtiging voor automatische incasso!
Eén ding heb ik echter geleerd: nooit krijgt enig energiebedrijf nog van mij een machtiging voor automatische incasso!
Voor je je aanmeld bij oxxio zou ik eerst eens kijken op www.dte.nl en er dan nog eens goed over nadenken
Je kan je gewoon veilig aanmelden hoor, heb ik ook aantal maanden geleden gedaan, is ook helemaal goed verlopen.
Alleen jammer dat ik het aantal maanden te vroeg heb gedaan, want nu krijg je ook nogis een jaar gratis stroom.
Alleen jammer dat ik het aantal maanden te vroeg heb gedaan, want nu krijg je ook nogis een jaar gratis stroom.
Laatst gewijzigd door Wubo op 22 mei 2006 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Toen ik de kop las "hoe kan ik veilig over van essent naar oxxio??"
Dacht ik: nee dat kan niet; je wordt gegárandeerd geëlectrokuteerd!
Lees dit forum over OXXIO en krijg de SCHOK van je leven
Dacht ik: nee dat kan niet; je wordt gegárandeerd geëlectrokuteerd!
Lees dit forum over OXXIO en krijg de SCHOK van je leven
Alle mensen die op mijn vraag hebben gereageerd, wil ik hartelijk bedanken. Er waren zowel positieve als negatieve opmerkingen bij.
groeten hopje
groeten hopje
-
Hoi Wubo,
Je krijgt een gratis stroom-stoot van OXXIO hoor ! Heb je de kleine lettertjes van je contract al goed gelezen ? Ik geloof er namelijk niets van. Zo maken ze geen winst meer, alleen nog maar verlies volgens mij !
Je krijgt een gratis stroom-stoot van OXXIO hoor ! Heb je de kleine lettertjes van je contract al goed gelezen ? Ik geloof er namelijk niets van. Zo maken ze geen winst meer, alleen nog maar verlies volgens mij !
@ tjoek tjoek ook je energiebelasting wordt vastgezet.
Eigenlijk is alleen het voordeel dat je uit dat jaar gratis stroom haalt al goed voor een 300 € voordeel.
Eigenlijk is alleen het voordeel dat je uit dat jaar gratis stroom haalt al goed voor een 300 € voordeel.
Wubo, je moet niet jokken. Belastingen en andere heffingen worden ook door Oxxio 1 op 1 doorbelast. Uit niets blijkt dat deze ook worden vastgezet, integendeel. Verder geldt de aktie voor 'gratis' groene stroom alleen als je ook meteen gas van Oxxio gaat afnemen. Wat doet OXXIO straks met de tarieven van het gas? Daar al eens over nagedacht?
Uit artikel 3 van de Algemene Voorwaarden Consument van Oxxio:
Uit artikel 3 van de Algemene Voorwaarden Consument van Oxxio:
Bovenstaande geldt voor en 2- of 3 jarig contract. Voor de actie met een half jaar gratis stroom geldt onderstaande:Wij wijzen u erop dat u naast onze tarieven ook de belastingen, heffingen en toeslagen moet betalen die door de overheid worden geheven. Wij zullen deze belastingen, heffingen en toeslagen apart op onze afrekeningen specificeren. Wanneer de overheid besluit deze belastingen, heffingen en toeslagen te wijzigen mogen wij deze wijzigingen direct doorvoeren.
Deelname aan de actie een half jaar gratis groene stroom van Oxxio de geschiedt onder de volgende voorwaarden:
De actie geldt voor het standaard verbruik.
1. Onder deze actie krijgt u maximaal het standaard halfjaarverbruik stroom van een gemiddeld gezin (zoals vastgesteld in het het HOME onderzoek 2004 van EnergieNed) gratis van Oxxio, oftewel 1673 KwH. Dat houdt in dat OXXIO u tot een maximum verbruik en levering van groene stroom van 1673 kWh geen kosten in rekening brengt. De actie betreft alleen verbruikskosten; de overige kosten moet u wel betalen.
2. OXXIO brengt u onder deze actie alleen de verbruikskosten per KwH inclusief BTW niet in rekening. Deze verbruikskosten per KwH zijn niet de enige tariefcomponent op uw rekening. De overige kosten (zoals de energiebelasting, het vastrecht en de kosten van uw netbeheerder voor transport van groene stroom) en de kosten voor levering van gas moet u uiteraard wel zelf betalen. U moet stroom en gas kopen voor 2 jaar om in aanmerking te komen.
-
Dank u JSP voor de duidelijke toelichting
Wubo, geloof mij maar, geen enkel bedrijf gaat belastingen en heffingen vastzetten en dat blijkt wel uit het stuk van JSP.
Daarbij heeft u het over:
Als je dan al wilt overstappen, dan zou ik persoonlijk kiezen voor Greenchoice, maar zoals volgens mij al eerder is gezegd: welk energiebedrijf is echt helemaal zonder problemen??
Wubo, geloof mij maar, geen enkel bedrijf gaat belastingen en heffingen vastzetten en dat blijkt wel uit het stuk van JSP.
Daarbij heeft u het over:
Maar als ik zou overstappen zou ik, naast de door u vermeldde €300,-, hooguit €30,- op jaarbasis besparen (gas + elektra). Men moet heel wat betere cijfers komen voor ze mij bij Oxxio krijgen.Eigenlijk is alleen het voordeel dat je uit dat jaar gratis stroom haalt al goed voor een 300 € voordeel.
Als je dan al wilt overstappen, dan zou ik persoonlijk kiezen voor Greenchoice, maar zoals volgens mij al eerder is gezegd: welk energiebedrijf is echt helemaal zonder problemen??