LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe nu verder met Nuon?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Positivo01

Hoe nu verder met Nuon?

Ongelezen bericht door Positivo01 »

Gezien ik geen uitkomst meer zie in de huidige gang van zaken met Nuon en het incassobureau dat is ingeschakeld, heb ik mij aangemeld.
Hopelijk kan ik verder opweg worden geholpen door andere ervarings deskundigen.

Hieronder in het kort mijn verhaal met Nuon:

Fysieke situatie:
Bij onze woning met bedrijf hebben wij 2 meteraansluitingen.
Er is een kleine aansluiting en een grote aansluiting. De kleine aansluiting staat op onze naam en de grote staat op naam van onze huurder.

Facturen:
- Nuon hebben wij verzocht om automatisch te incasseren, maar dat is niet geactiveerd.
- Ondanks het verzoek tot incasso geeft Nuon aan dat er nog facturen openstaan.
- Vragen die wij stellen omtrent de openstaande facturen heeft Nuon geweigerd te beantwoorden en verwijst naar het incasso bedrijf.
- Het incasso bedrijf verwijst ons weer naar Nuon.
- Ondanks het verwijzen naar elkaar hebben wij verschillende keren het contact gezocht om dit probleem op te lossen.
- Kortom onduidelijkheid blijft over de nota's.

Administratie:
- Daarnaast is vreemd genoeg de kleine gas aansluiting onlangs op naam van onze huurder gezet buiten ons medeweten. Volgens Nuon is dit contract breuk geweest en moeten wij nu hiervoor een boete betalen. Hier is nu 6 of 7 keer telefonisch contact geweest met Nuon en elke keer wordt toegegeven dat dit een fout van Nuon is en wij de facturen kunnen weggooien. Maar we blijven facturen/herinneringen en de incasso hiervoor ontvangen.
- zoals u begrijpt is het voor ons ook niet meer duidelijk voor wie welke factuur is, onze huurder of voor ons.
- Onlangs kregen we nog een telefoontje van Nuon dat onze gasmeter overgezet zou zijn naar een andere leverancier en of dit klopte. Daarnaast stond de meter nu op naam van iemand die wij niet kennen en heel ergens anders woont.
- Sinds januari krijgen wij nu ook geen facturen meer van Nuon.

Incasso traject:
- Er loopt inmiddels dus een incasso traject waar wij niet uitkomen.
- We hebben meerdere malen contact gehad met Nuon en het incassobureau, maar blijkbaar is er niemand die met ons over dit issue wil praten en met name wil luisteren. Wij zijn bereid om alles op een rij te zetten en die zaken te betalen die daadwerkelijk door ons betaalt dienen te worden.

Zoals u ziet bestaat dit probleem uit verschillende sub-problemen.
Wie heeft er raad voor mij? Ik probeer dit op een redelijke wijze met Nuon en het incassobureau op te lossen, maar er wordt niet geluisterd.

Zie graag tips en reacties tegemoet. Ik ben echt radeloos.

renegade66

Re: Hoe nu verder met Nuon?

Ongelezen bericht door renegade66 »

wie niet luisteren wil moet maar voelen,
stuur een (aangetekende) brief naar het incassobureau waarin u alles betwist en wel degelijk bereid bent te betalen.
echter nadat alles is uitgezocht door nuon.
indien zij bij hun standpunt blijven verzoek je ze direct tot dagvaarding over te gaan.
alle daarbij komende kosten zul je op hun verhalen.

Vattenfall Webcare
verified

Re: Hoe nu verder met Nuon?

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Positivo01,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de openstaande facturen en de tenaamstelling van de energiecontracten. Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u opnemen om het een en ander met u te bespreken.

U kunt mij daarvoor een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht. Stuurt u mij uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer, dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Peter
Nuon Webcare

Gesloten