LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe snel geld terug van de Eneco nav de Jaarnota?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Fritzli

Hoe snel geld terug van de Eneco nav de Jaarnota?

Ongelezen bericht door Fritzli »

Ik ontving 6 januari een jaarnota met daarop de fijne mededeling dat ik binnen 14 dagen het teveel betaalde voorschot (ruim 500 euro) teruggestort zou krijgen. Inmiddels is het 8 februari en heb ik zelfs na 2 telefoontjes mijnerzijds nog niets gezien. Wel afgelopen vrijdag de mededeling dat ze wat achterstand hadden op die afdeling en dat ik het binnen 2 weken zou moeten ontvangen. Ik heb ergens het gevoel dat ik bij een gelijkwaardige achterstand (ruim 2 maanden voorschot) Intrum Justitia allang namens Eneco op de stoep zou hebben staan.
Wat nu?
1. Aangetekende brief met een cc naar Radar?
2. Zelf een eigen incassobureau inschakelen?
3. Iemand een idee???

N.B. Het ergste is nog dat ik net een kennis van Oxxio naar Eneco heb weten te 'helpen' maar ik twijfel nu een beetje aan mijn hulp...

MiaB

Re: Hoe snel geld terug van de Eneco nav de Jaarnota?

Ongelezen bericht door MiaB »

Hallo Fritzli

Ik heb al 30 jaar Eneco en nog nooit een probleem ondervonden.
Het terugstorten van teveel betaald aan voorschotten gebeurd
bij mij altijd binnen 1 maand.
Je kan het wss ieder moment verwachten.

groet

Fritzli

Ongelezen bericht door Fritzli »

Bedankt voor je reactie. Ik heb 'pas' 23 jaar Eneco en ben tot nu toe ook altijd tevreden geweest (anders had ik mijn kennisje ook niet geholpen bij de overstap). Maar het is een beetje krom dat als het op de jaarnota zwart op wit staat, je van de klantenservice te horen krijgt dat 20 januari ook wel 19 februari kan worden.

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Fritzli,

Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u het tegoed van uw jaarnota niet binnen de beloofde termijn van 14 dagen heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Eneco streeft ernaar uw tegoed binnen twee weken nadat u de nota heeft ontvangen over te maken. Graag neem ik dan ook contact met u op om met u te bekijken waarom u het tegoed van uw jaarnota nog niet heeft ontvangen. Als u dit op prijs stelt, geeft u dan uw contactgegevens, samen met het onderwerp van dit forum, aan mij door via het e-mailadres [email protected].

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Gesloten